Stor baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

twinny

Mor og meget mere skriver:

Min mellemste vejede 4700 g og havde et STORT hoved, men han var ikke sværere at føde end sine søskende (3750 og 3600 g), og det var en stille og rolig hjemmefødsel uden smertestillende. Jeg bristede lidt, men fik kun to sting, og hvis jeg havde lyttet til JM og ikke presset ham ud i én ve, ville jeg formentlig have været helt fri for bristninger.

Egentlig tror jeg, at man uanset barnets størrelse føler sig sprængt til atomer, når hovedet skal ud.

TS

Fødte tvillinger på næsten 2600 og 2800.. den ene med numsen først...

Det gik fint... og meget hurtigt..

men som de andre skriver det er ikk kilo på baby.. Men hovedets størrelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

MyLittleBaby

Neon skriver:

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Er min baby for stor? Og hvad sker der med store babyer? 

Mvh

Nadja

www.mynthe-petersen.blogspot.com

Min pige lå lidt over gennemsnittet hele vejen igennem min graviditet, men da hun så kom ud vejede hun 2400 gram, så hun var en lille baby. 

Anmeld

29. december 2011

komodo

Jeg har fået en på 4112 og en på 4400 gram og der var ikke den store forskel på hvor "svære" de var at få ud, to nemme, hurtige og problemfrie fødsler

Anmeld

30. december 2011

TaAsJu

Jeg fødte Anna-Sophie på 3960 og 57 cm. Og jeg fik en lille ris og skulle hverken syes eller noget... Og havde ikke ondt ret længe eller svien..
så tror ikke du skal frygte vægten så meget... Gør jeg i alt fald ikke og denne gang er bebs skønnet til at ende ud i en vægt på over de 4 kg igen..
Jeg frygter mest en lyn fødsel

Anmeld

30. december 2011

132319

Jo større barnet er, jo bedre (til en vis grænse naturligvis) så har det "flere kræfter" til at hjælpe til

Min søn vejede 2320 gram og er født i uge 34 og han måtte tages med cup fordi han ikke selv "hjalp til"

Min datter derimod, vejede 3200 (36+6) og da jeg endelig havde ordentlig pressetrang, var hun meget nemmere at få ud

Anmeld

30. december 2011

lukasmor

Ca 14 dage inden jeg fødte, skønnede de ham til at blive en stor baby på 4kg men Han vejede 3350g da Han kom ud så tror ikke du skal tænke så meget på det

Anmeld

30. december 2011

Drømme

Kongmulle skriver:

Du kan ikke regne med de scanninger, de kan tage fejl og det er til begge sider.

Ved min ene søn mente de han vejede 3900/4000 to dage før han er født, men han vejede altså 5kg

Vores yngste søn mente de vejede ca 3300 i uge 38 og han er født i uge 38+2 og vejede 4,4kg

Til gengæld mente de vores yngste datter vejede 4200 dagen før fødslen,men vejede kun 3650. Så det kan svinge rigtig meget.

Og det er ikke mere svært at føde en stor baby hvis det var din bekymring Ham jeg fødte på 5kg fødte jeg alene på toilettet

Hold da op, vildt du fødte alene på toilettet. Har du en fødselsberetning ? Ville jeg gerne læse lyder ret vildt

Anmeld

30. december 2011

bybaby

samme dag som jeg får mit kejsersnit skønner de ham til højst 3 kg men får en dreng på 3800g og 55 cm så hvor var min lille baby henne kom osse til at tænke på hvad nu hvis jeg havde gået tiden ud og 14 dage over så havde han aft 4 uger mere at vokse i så havd jeg fået en baby på 4 kg og 60 cm lige der omkring sagde jordmor dagen efter

Anmeld

30. december 2011

Jeia

Neon skriver:

Hej

Jeg er i uge 31 og var til scanning, hvor de målte baby til at veje 1953. Hvis jeg læser graviditet uge for uge, så kan jeg se at babyer igennemsnit vejer 1600-1800 nu. Så min baby er noget større end normalt? Jeg vejede selv 52 da jeg blev gravid og vejer nu + 10 kilo. 

Er min baby for stor? Og hvad sker der med store babyer? 

Mvh

Nadja

www.mynthe-petersen.blogspot.com

Nu er jeg ikke blevet skannet så sendt i graviditeten, så ved ikke hvor nøjagtigt det er. Men har født 2 sstore børn unden problemer.

nr 1 vejede 4500 g, jeg revnede lidt.

nr 2 vejede 4800 g, jeg revnede slet ikke.

Har begge gange født uden smertelidring, så det er slet ikke størrelsen på barnet, det kommer an på. Det skal også lige nævnes, at jeg selv er lille og tynd.

Anmeld

30. december 2011

Kongmulle

Drømme skriver:

Hold da op, vildt du fødte alene på toilettet. Har du en fødselsberetning ? Ville jeg gerne læse lyder ret vildt

Næh,men jeg vil da gerne lave den Det var lidt vildt, især fordi det hele foregik på sygehuset...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.