allergivenlig hund ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2011

NNL

Linda83 skriver:

Anbefald en allergivenlig hund

En "bomulds-hund" er meget allergivenlig, fælder ikke eller noget Og så er de bare så nuttede og søde Kræver dog klipninger indimellem, men til gengæld ikke voldsomt meget motion

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2011

Giraffen

Linda83 skriver:

mine forældre har en löwchen, der er hvalpeklippet

Den mest fantastiske og søde familievenlige hund

elsker at putte og kysse - tør ikke rigtig gå tur med andre end min mor fordi han er lidt en kylling

Eneste ulempe er at det er en "vagt"hund, så dens instinker får den til at gø af ting den ikke kender, men det kan håndteres med hundetræning

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. december 2011

Giraffen

Linda83 skriver:

mine forældre har en löwchen, der er hvalpeklippet

Den mest fantastiske og søde familievenlige hund

elsker at putte og kysse - tør ikke rigtig gå tur med andre end min mor fordi han er lidt en kylling

Eneste ulempe er at det er en "vagt"hund, så dens instinker får den til at gø af ting den ikke kender, men det kan håndteres med hundetræning

Anmeld

29. december 2011

Kløver

Linda83 skriver:

dem din mor har de står ikke på listen over allergivenlige hunde

Hvad er det for en liste? Måske de står under det danske navn

Anmeld

29. december 2011

L83

Maja84 skriver:

Hvad er det for en liste? Måske de står under det danske navn

fx inde på gipote side

Anmeld

29. december 2011

SussieThyssen

Linda83 skriver:

okay det vidste jeg ikke at de var , de står slet ikke på listen nemlig

For en del år siden i Sorø var der en gut der lavede de såkaldte "Sorø-hunde"
Det var en allergivenlig blanding, han gennem flere år havde udviklet, og jeg/vi havde i flere år den glæde omsider at have en hund, som jeg kunne tåle.
Faderen til hundene var Chowchow, moderen en blanding af grønlandsk slædehund, kerelsk bjørnehund, svensk jæmthund og Siberian husky.

Årsagen til at folk med allergi kan tåle dem er at pelsens hår er trekantede og ikke runde, hvis de skæres igennem og kigges på i tværsnit. De fælder meget en gang om året, men det er hurtigt overstået, og det har ikke generet mig eller andre allergikere, der havde sorøhunde.
I forvejen så kan de fleste allergikere tåle asiatiske dyr, både hunde og katte..ja endda hængebugsvin.
Jeg kan ikke tåle almindelige svin, men det går fint med hængebugsvinene.
Jeg skal selvfølgelig ikke overgnidre med dem, men hvor jeg taber vejret og slår ud over det hele af almindelige svin, ja så kan jeg fint være i nærheden af de asiatiske, ja endda i en stald hvor de går.

Anmeld

29. december 2011

Kløver

Linda83 skriver:

fx inde på gipote side

Der står Chinese crested også på. De skriver bla også at dem som ikke fælder kan være gode for dem der ikke kan tåle pelsen. Mange allergikere kan ikke tåle hunde, og af forskellige årsager, og min far er en af mange som sagtens kan tåle cc men feks ikke shih zu. Men nogle kan måske sagtens, hvis de er knap så allergiske. Men det er jo også af hvilke grunde man søger sådan en hund, er man meget allergisk, søger man bare en hund som ikke fælder så meget eller? Og så må man jo finde hunden derefter. men i hvertfald held og lykke med at finde den hund som passer Jer.

Der findes 2 varianter af cc, den ene med pels (cc powder puff) og den hårløse. Der findes også flere varianter af pudlen, feks toypudlen og kongepuddel ;-)

Anmeld

29. december 2011

komodo

MajaBaby skriver:

En lhasa Apso

sådan en har jeg forresten

Anmeld

29. december 2011

L83

komodo skriver:

sådan en har jeg forresten

hvordan er den ?

Anmeld

29. december 2011

channie-g

jeg skal stærkt anbefalde en

Chinese crested/powder puff

har selv en a den uden hår (chinese crested) (powder puff er med hår)
og jeg er super glad for ham... de er utrolig børnevenlige og en rigtig lille hyggehund så hvis man er til en god hund som også er lidt speciel så er det sådan en man skal vælge

har vedhæftet et billedet a min egen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.