ØV hvor en træls situation at stå i! Det er så trættende og for voksne, totalt meningsløst at skulle diskutere hver eneste lille ting, især når i har besluttet, at der bare er nogle ting i ikke vil give jer på. Hvilket jeg er helt enig i, at der bør være, ikke alt skal diskuteres.
Jeg selv er i den situation at have et bonusbarn på 9 år, som er af den mening at alt skal diskuteres eller forhandles. Desværre er hans far eftergivende da han ikke gider tage diskutionerne når han er weekend far (hvilket jeg tit synes er noget af et letkøbt argument, men det er ikke det det handler om). Så vores måltider har også en drejning som jeg bare så gerne vil ud af! Det skal ikke handle om hvorvidt han, eller i dit tilfælde hun, gider eller ikke gider spise sin mad, det skal derimod være en super hyggelig familie kom sammen lad os snakke om dagen og fortælle sjove historier fra skolen-agtigt måltid.
Jeg tænkte også at bestemme kortet var en super ide! Havde selv lige tænkt at man kan have 'maddage', altså et par dage i ugen hvor din datter bestemmer menuen (når nu vi taler meget om aftensmåltidet). Så får i nok pastaskruer i to måneder, men jeg vil gætte på at det måske kan ende med hun prøver noget andet ind imellem. Som sagt, det er ikke afprøvet, men kunne måske være en mulighed. Så når hun 'laver' mad, skal i spise og i SKAL smage på maden, det samme omvendt, naturligvis. Det skal være en betingelse.
Når det så er sagt, så føler jeg virkelig med dig. Hvor må det være opslidende og jeg kan levende forestille mig al den negative energi der er i jeres hjem i løbet af en dag. Har i evt prøvet at kontakte en anonym familierådgivning i din by eller kommune? Stort set alle kommuner har en mulighed hvor man kan komme og få råd og vejledning uden at oplyse noget som helst. De har helt sikkert nogle bud og råd at videregive, men ja, i blir nok præsenteret for den der, gulerodsmetode, altså at belønne god opførsel. Den har i øvrigt virket hjemme hos min bonussøns mor, men han var også 8 da de startede på det, det giver nok en større forståelse. Og det virker selvfølgelig ikke hvis din datter er ligeglad hen af vejen.
Jeg håber meget at det kommer til at gå bedre inden alt for længe, især fordi din 1-årige bliver påvirket af det, det kan også hurtigt udvikle sig :/
Held og lykke 
Anmeld