Undgå alkohol i julen OG familiens nysgerrige hvorfor...how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

IngenKoPåIsen

Jeg ville bare sige jeg var på pencillin mod blærebetændelse Så må man jo helst heller ikke drikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

S.Maria

Jeg ville nyde et glas vin til maden. Så længe du ikke ved om du er gravid så synes jeg godt du kan drikke et glas. Det er der mange der også gør selv når de ved de er gravid. Og så slipper du også for at høre på folk spørger hvorfor du ikke drikker....

Anmeld

22. december 2011

patella

Jeg fik altid skænket et glas, så det så ud som om jeg var helt "normal" Og så nippede jeg kun gaaaaaaanske lidt til det, det var der ingen der tog notits af. Og så endte det tit med at min mand lige byttede vores glas rundt, hvis det kunne gøres uden nogen opdagede det, og vupti, så var mit glas tomt

Anmeld

22. december 2011

Aqnete

Har din kæreste først drukket vil det ''skade'' hans sædceller i hvert fald i 30 dage , og det vil tage 90 dage før de er i tip top igen .

Vi har lige været til lægen og fået de længere forklaringer på det . Og min kæreste må overhovedet intet drikke før efter d.20 når han skal have tjekket sæd .

Så når først han har drukket , kan han lige så godt fortsætte , hvis du forstår

Anmeld

24. december 2011

Tophat

He he hvor sjovt at alle har det problem. Min mor startede allerede igår den 23/12 til aftensmaden med et "hvorfor vil du ik ha en juleøl"?! Jeg kan også først teste mellem jul og nytår så jeg tænker at min plan er nej til snaps, sippe til et glas vin og ellers masser af sodavand... Overvejer at alliere mig med min bror - min mand er desværre nemlig på arbejde - med glasbytteriet :-)

Anmeld

24. december 2011

Peanut

Nessie skriver:

Han skal skære godt ned på både smøger, alkohol og kaffe (og cola) i den tid i prøver at få barn, så får de små celler de bedste forhold

Hejsa..

Faldt lige over din kommentar ang. manden og cola.. Min mand har drukket meget cola light  indtil for 14 dages tid siden, hvor han har skiftet til kondi light..

Men er det kofeinen? Hvad gør den?

Anmeld

26. december 2011

Nessie

Peanut skriver:

Hejsa..

Faldt lige over din kommentar ang. manden og cola.. Min mand har drukket meget cola light  indtil for 14 dages tid siden, hvor han har skiftet til kondi light..

Men er det kofeinen? Hvad gør den?

Hejsa

Ja, det er koffeinen der kan påvirke sædkvaliteten, så derfor rådes man til at holde lidt igen med kaffe, cola og alkohol (-selvfølgelig ikke pga. koffein )

Anmeld

26. december 2011

Ciss

Anonym skriver:

Hej alle sammen,

Min kæreste og jeg er gået i gang med babyprojektet. I den forbindelse gør vi således: Jeg undgår alkohol fuldstændig... Han undgår alkohol de dage vi sex´er.

MEN - nu rammer den søde juletid os. Og vi skal til juletamtam 4 dage i træk. 2 af eventsene skal jeg "køre hjem" Men de andre 2 dage aner jeg ikke hvad jeg skal sige mht. at undgå alkohol.

Vores familier ved godt at vi snart gerne vil have børn. Men de ved ikke at vi er i gang og ærligt talt gider jeg ikke det pres det vil være hele tiden at have deres øjne i nakken mht om vi nu... eller nu ...eeeller nu!? er blevet gravide (i tiden fremover altså), hvilket jeg formoder vil blive konsekvensen hvis de vidste vi er i gang.

Hvad giver jeg dem som undskyldning for ikke at drikke?

Jeg plejer at være party party social til jul og drikke en 3-4 glas vin 1 juleøl eller 2 og et par snaps. (Det eneste drikkeri på hele året jeg har stort set ) ...de vil undre sig noget tror jeg, eller lure lunten, hvis jeg afviser!

Hvad gør/gjorde I - der var/er i samme situation som mig!?

Det skal Iøvrig siges at jeg ikke ved om jeg er gravid. Vi gik i gang for 1½ måned siden og jeg kan tidligst teste næste gang 1 januar.

En gang sagde jeg hovedpine - men det ødelægger jo festen lidt for en selv, så det vil jeg egentlig ikke anbefale...

Er der en person i huset, som du kan alliere dig med, som kan stikke dig alkoholfri vin/drink ved behov? Så vil det store flertal ikke nødvendigvis opdage forskellen.

Ellers kan du selv tage en flaske alkoholfri vin med, og sørge for selv at fylde glasset lidt diskre op på køkkenet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.