Undgå alkohol i julen OG familiens nysgerrige hvorfor...how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Du kan jo også have blærebetændelse og få penicillin

Og så vil jeg lige sige at mænd ikke danner ny sæd hver dag, men løbende, og det tager ca. 3 mdr. før det kommer frem til at skulle "bruges", så selvom han holder sig fra alkohol de dage i sex'er, betyder det i princippet ikke en pind.

Han skal skære godt ned på både smøger, alkohol og kaffe (og cola) i den tid i prøver at få barn, så får de små celler de bedste forhold

Held og lykke

Hej Nessie,

Det er bestemt en god idé med den blærebetændelse der! Tror jeg vil lægge an til det med et par statusopdateringer på facebook.

Mht. kæresten og alkohol. Jeg ved det forringer sædkvaliteten generelt at drikke. Men han drikker ikke noget af betydning. 0-2 genstande om ugen./2-5 om måneden. Det mener jeg er forsvarligt nok, så længe at han ikke har drukket op til akten, hvor - så vidt jeg har forstået, at man i meget uheldige tilfælde, kan skabe føtalt alkoholsyndrom hvis faren er beruset under akten. Men hvis det kniber med at blive gravide. (Vi er jo kun lige gået i gang) Så kan det være han vælger at lægge alkoholen helt på hylden!

Tak for input! God jul!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

Anonym trådstarter

noah3006 skriver:

Lige præcis det med at man siger ja til et glas vin, og så kun nippe lidt af det er, er nok den bedste for at de ikke fatter mistanke... sådan gjorde vi ogsåda jeg ventede mig, men ikke ville fortælle det endnu, men faktisk så brugte jeg også den at jeg var på pencilin, så jeg ikke måtte drikke alkohol.  Held og lykke.

Og  finger for jeres testning til januar.

klem

Hej Noah3006,

Tak for din ,

Hvad "fejlede" du så? Og var det en kombi af at nippe og være på pencilin? Nej vel? Ingen nippen?

God jul!

Anmeld

22. december 2011

Nessie

Anonym skriver:

Hej Nessie,

Det er bestemt en god idé med den blærebetændelse der! Tror jeg vil lægge an til det med et par statusopdateringer på facebook.

Mht. kæresten og alkohol. Jeg ved det forringer sædkvaliteten generelt at drikke. Men han drikker ikke noget af betydning. 0-2 genstande om ugen./2-5 om måneden. Det mener jeg er forsvarligt nok, så længe at han ikke har drukket op til akten, hvor - så vidt jeg har forstået, at man i meget uheldige tilfælde, kan skabe føtalt alkoholsyndrom hvis faren er beruset under akten. Men hvis det kniber med at blive gravide. (Vi er jo kun lige gået i gang) Så kan det være han vælger at lægge alkoholen helt på hylden!

Tak for input! God jul!

Jeg har nu aldrig hørt noget om at det skulle kunne betyde noget at manden var beruset under akten. Prøv at tænke på alle de børn der er lavet i en brandert

Men det er da trods alt bedre at være på den sikre side, og så undlade det i de dage.

Hos os er det faktisk endt med at vi ingenting drikker, det er bare blevet en vane, så lidt godt gør sådan et baby projekt jo

Glædelig jul, og god blærebetændelse

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Er det de samme mennesker i ska være sammen med alle 4 dage? Ellers ku du jo bare være chauffør alle dage? Men ellers ku du måske allerede nu begynde at snakke lidt om at du har ondt et eller andet sted, så du er nød til at tage til læge og få nogle piller. Piller som betyder at du ik må drikke mens du tager dem... Vh stine

Hej Stine,

I morgen er det kærestens familie, der kører jeg. Juleaften er det min familie. Der overnatter jeg. Juledag er det min familie - men et andet sted. Der kører jeg. 2 Juledag er en rund fødselsdag. Der overnatter jeg nok!

I har alle ret, jeg tror det er en god en den med piller - pencilin og måske en lille blærebetændelse.

Tak for dit input og god jul!

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Jeg har nu aldrig hørt noget om at det skulle kunne betyde noget at manden var beruset under akten. Prøv at tænke på alle de børn der er lavet i en brandert

Men det er da trods alt bedre at være på den sikre side, og så undlade det i de dage.

Hos os er det faktisk endt med at vi ingenting drikker, det er bare blevet en vane, så lidt godt gør sådan et baby projekt jo

Glædelig jul, og god blærebetændelse

Jeg siger heller ikke chancen er stor. Men den er der. - Jeg har arbejdet med børn m. føtalt alkoholsyndrom så jeg ved at forskningen har sat fokus på at der er en risiko hvis man er fuld som mand. Selvom om det er en meget lille promille. Men jeg har passet de børn med det syndrom og det er langt værre konsekvenser end langt de fleste narkobørn der bliver født. Så jeg ville aldrig tilgive os hvis det var noget vi kunne have undgået med lidt omtanke!

Ja herhjemme er det også kun et plus. Vi har det faktisk mere sjovt uden end med alkohol. Men der er nogle enkelte madretter jeg synes det klæder rigtigt godt at få en bajer eller et glas vin til og det glæder jeg mig til at kunne igen om laaang tid! ;D

Glædelig jul til dig også og jo - jeg skal forsøge at få så meget blærebetændelse som muligt!

Anmeld

22. december 2011

Nessie

Anonym skriver:

Jeg siger heller ikke chancen er stor. Men den er der. - Jeg har arbejdet med børn m. føtalt alkoholsyndrom så jeg ved at forskningen har sat fokus på at der er en risiko hvis man er fuld som mand. Selvom om det er en meget lille promille. Men jeg har passet de børn med det syndrom og det er langt værre konsekvenser end langt de fleste narkobørn der bliver født. Så jeg ville aldrig tilgive os hvis det var noget vi kunne have undgået med lidt omtanke!

Ja herhjemme er det også kun et plus. Vi har det faktisk mere sjovt uden end med alkohol. Men der er nogle enkelte madretter jeg synes det klæder rigtigt godt at få en bajer eller et glas vin til og det glæder jeg mig til at kunne igen om laaang tid! ;D

Glædelig jul til dig også og jo - jeg skal forsøge at få så meget blærebetændelse som muligt!

Nej, ingen grund til at tage nogen chancer.
Og man ved jo heller ikke vhrodan det vil påvirke fostret senere i livet, det er de jo kun lige ved at finde ud af.

Better safe than sorry, den bruger vi også

Lidt i maden skader jo nok heller ikke, det meste af det fordamper jo alligevel

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Nessie skriver:

Nej, ingen grund til at tage nogen chancer.
Og man ved jo heller ikke vhrodan det vil påvirke fostret senere i livet, det er de jo kun lige ved at finde ud af.

Better safe than sorry, den bruger vi også

Lidt i maden skader jo nok heller ikke, det meste af det fordamper jo alligevel

Anmeld

22. december 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej Sussie,

Det kunne være en metode OG det har du ret i!

God jul!

ILM

Anmeld

22. december 2011

Muffinmus

Det er vel en ærlig sag man ikke drikker alkohol???

Kan simpelthen ikke forstå hvorfor så mange siger de har problemer med at skulle sige nej tak til det pga evt baby??Det betyder jo så man stort set drikker hver gang man er smmen med de folk.

Jeg har intet problem  med det for jeg har ige som så mange andre gange sagt nej tak til at drikke fordi det ikke siger mig ret meget at drikke alkohol.Jo, en enkelt i ny og næ. Og er du ikke gravid så tag et enkelt glas øl eller drik en sodavand, det er jo fedt at folj ser man rent faktisk kan tage afsted uden at drikke:-)

Tror efterhånden dk er det land hvor pigerne har det største problem med at skulle undskylde at de IKKE drikker alkohol...et eller andet sted virker det altså helt skørt og forkert.

Så, tag afsted og sig du bare ikke har lyst, det er sgu fedt at gøre det synes jeg.

Anmeld

22. december 2011

Kamilla-m

Anonym skriver:

Jeg kan ikke teste før d. 1 januar! :/ Så det er desværre ikke en løsning. Men tak for inputtet!

hvis man er på pencilin må man ikke drikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.