Undgå alkohol i julen OG familiens nysgerrige hvorfor...how?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.846 visninger
37 svar
0 synes godt om
22. december 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen,

Min kæreste og jeg er gået i gang med babyprojektet. I den forbindelse gør vi således: Jeg undgår alkohol fuldstændig... Han undgår alkohol de dage vi sex´er.

MEN - nu rammer den søde juletid os. Og vi skal til juletamtam 4 dage i træk. 2 af eventsene skal jeg "køre hjem" Men de andre 2 dage aner jeg ikke hvad jeg skal sige mht. at undgå alkohol.

Vores familier ved godt at vi snart gerne vil have børn. Men de ved ikke at vi er i gang og ærligt talt gider jeg ikke det pres det vil være hele tiden at have deres øjne i nakken mht om vi nu... eller nu ...eeeller nu!? er blevet gravide (i tiden fremover altså), hvilket jeg formoder vil blive konsekvensen hvis de vidste vi er i gang.

Hvad giver jeg dem som undskyldning for ikke at drikke?

Jeg plejer at være party party social til jul og drikke en 3-4 glas vin 1 juleøl eller 2 og et par snaps. (Det eneste drikkeri på hele året jeg har stort set ) ...de vil undre sig noget tror jeg, eller lure lunten, hvis jeg afviser!

Hvad gør/gjorde I - der var/er i samme situation som mig!?

Det skal Iøvrig siges at jeg ikke ved om jeg er gravid. Vi gik i gang for 1½ måned siden og jeg kan tidligst teste næste gang 1 januar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville teste inden og sikre mig, at jeg ikke var gravid og så ville jeg ellers bare hygge mig med lidt alkohol

Anmeld

22. december 2011

MissTas

MoarHvidovre skriver:

Jeg ville teste inden og sikre mig, at jeg ikke var gravid og så ville jeg ellers bare hygge mig med lidt alkohol

samme her så længe du ikke er gravid er det jo ikke til skade for fosteret

Anmeld

22. december 2011

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke teste før d. 1 januar! :/ Så det er desværre ikke en løsning. Men tak for inputtet!

Anmeld

22. december 2011

malo

Anonym skriver:

Jeg kan ikke teste før d. 1 januar! :/ Så det er desværre ikke en løsning. Men tak for inputtet!

Kan du ikke sige at du ikke er helt på toppen og har hovedpine... eller sige at du fik "for meget" til julefrokosten i går (det har jeg en veninde som brugte, da hun var nygravid i julemåneden).

Den med at man skal være chauffør er jo god nok

Ellers få et glas vin og sid og nip til det, og skål med, måske er der ingen der opdager at du ikke tømmer glasset.

Anmeld

22. december 2011

Hvied

Sig at den var lidt høj i går, så du har virkelig ikke lyst til at drikke i dag ?

Anmeld

22. december 2011

Levi&LilysMor

nu var det ikke svært for mig fordi jeg festede de fleste week, og nogle gange sagde jeg også nej til en week, så de undrede sig slet ikke, hvis jeg en week ikke havde lyst eller flere week i træk kom med en undskyldning , men det var kun fra venner jo,

men du kan sagtens teste d 24 om morgenen og hvis den er negativ så bare hyg dig, ellers må du jo sige at du skal køre hvis det er du hellere vil lade være med at drikke

Anmeld

22. december 2011

SussieThyssen

Sige at du har lidt med maven..det er der jo så mange der har.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2011

serinasmor

tror bare jeg ville sige jeg ikke har lyst ... det er vel fair nok eller ??

Anmeld

22. december 2011

Mini-s

Ja, sig at du har slemme tømmermænd og bare gerne vil have lidt sodavand i stedet! Så mistænker de da ingenting..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.