Jul i delefamilier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Nej du har HELT ret, var også det jeg selv ville mene men vil jo bare heller ikke være den sure stramme "Stedmor" som skal bestemme alting.. Sådan føler jeg nemlig lidt hun omtaler mig overfor drengen.. eller det ved jeg hun gøre... Vi skrev også bare til hende: Heej ...... Efter hvad der står i papirene  bortfalder dit samvær fra d. 23 kl 16 til den 2 kl. 16. og har samvær fra d. 24 kl 12 til d. 25 kl 12. og da vi har lavet planer for ***** både fredag aften og lørdag morgen holder vi os bare forsat til papirene.. Mvh ....

Men ja, man skal nok passe på med at give for meget.. og vi holder os også normalt KUN til papirene efter et lille stunt hendes familie lavede sidste år til jul, men kom bare helt i tvivl nu ved at det ligger i hendes weekend som det var at se for indskærpet på tingene..

Er det ikke kun hvis det var jer der skulle have barnet juleaften at samværet bortfalder? Det samme står nemlig i mine papirer, men her har det da altid kørt på den måde, at hans far altså beholder sin weekend, når hans jule-samvær alligevel falder der.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Er det ikke kun hvis det var jer der skulle have barnet juleaften at samværet bortfalder? Det samme står nemlig i mine papirer, men her har det da altid kørt på den måde, at hans far altså beholder sin weekend, når hans jule-samvær alligevel falder der.

Neej har faktisk lige ringet indtil statsforvaltningen for at tjekke...

Vi har så særlige omstændigheder grundet moderens situation at det kun hedder et døgn til jul uanset hvordan hendes weekend så end falder.. Fik at vide vi under alle omstændigheder ALTID vil have ham d. 23 m aftenen og til d  24 kl 12.. Hun sagde det heller ikke normalt var såda de gjorde det men for at drengen skulle få den bedste jul fandt de det mest relevant sådan...

Og der står jo også i papirene hendes samvær vil bortfalde fra d. 23 kl 16 - d.02 kl 16 og hun så vil have ham det døgn nytårsaften eller juleaften.. Nytårsaften har hun ham også kun fra d. 31 kl 12 til d. 1 kl 12..

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Hendes weekendsamvær bortfalder faktisk meget hvis der ligger noget i vejen.. Vi kan også bare sige til hende i uge 9 tager i ud og rejser også bortfalder hendes weekendsamvær hvis vi tager på ferie med ham.. og hun har ingen krav på erstatning når vi siger det i god tid..(Det kunne vi selvfølgelig ikke finde på med mindre det slet ikke kunne lade sig gøre på anden vis)

Anmeld

20. december 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Neej har faktisk lige ringet indtil statsforvaltningen for at tjekke...

Vi har så særlige omstændigheder grundet moderens situation at det kun hedder et døgn til jul uanset hvordan hendes weekend så end falder.. Fik at vide vi under alle omstændigheder ALTID vil have ham d. 23 m aftenen og til d  24 kl 12.. Hun sagde det heller ikke normalt var såda de gjorde det men for at drengen skulle få den bedste jul fandt de det mest relevant sådan...

Og der står jo også i papirene hendes samvær vil bortfalde fra d. 23 kl 16 - d.02 kl 16 og hun så vil have ham det døgn nytårsaften eller juleaften.. Nytårsaften har hun ham også kun fra d. 31 kl 12 til d. 1 kl 12..

Ok nu læste jeg også lige videre omkring, hvordan jeres situation er, og så kan jeg da godt se at der er behov for specielle aftaler.

jeg kan bare ikke forstå, hvorfor de har lavet aftalen på den måde, for normalt har hun jo barnet hver anden weekend i 2 overnatninger...så der er jo ikke noget unormalt i det, andet end at det jo er juledage 

Men omstændighederne taget i betragtning, så synes jeg jo absolut at i skal følge afgørelsen.

Var det ikke en ide, hvis det var faderen til barnet, der gav moderen beskeden? Bare så i ikke kommer ud for en situation, hvor moderen måske bliver sur. Måske det er bedre, hvis hun hører det fra ham?

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Ok nu læste jeg også lige videre omkring, hvordan jeres situation er, og så kan jeg da godt se at der er behov for specielle aftaler.

jeg kan bare ikke forstå, hvorfor de har lavet aftalen på den måde, for normalt har hun jo barnet hver anden weekend i 2 overnatninger...så der er jo ikke noget unormalt i det, andet end at det jo er juledage 

Men omstændighederne taget i betragtning, så synes jeg jo absolut at i skal følge afgørelsen.

Var det ikke en ide, hvis det var faderen til barnet, der gav moderen beskeden? Bare så i ikke kommer ud for en situation, hvor moderen måske bliver sur. Måske det er bedre, hvis hun hører det fra ham?

Nej jeg ved heller ikke hvorfor de har gjort sådan, vi forslog som tidligere skrevet også til dem at det skulle hedde fra d. 24 til den 26 så han havde mulighed for lidt julefrokost eller sådan ved den familie han holder jul ved.. vi forslog sågar også at sommerferien skulle hun have ham i 14 dage men der har hun kun fået fastsat en uge samt ferie som uge 7, 42 hvor hun får ham om fredagen er det også kun til fredagen efter. Hun må ikke have ham mere end en uge ad gangen..

Jojo kan godt være jeg har udlagt det forkert men herhjemme drøfter mig og manden alting med hinanden inden vi bare tager en beslutning men det er altid faderen der giver beskeder til moderen og det er også til ham hun meddeler tingene.. jeg har faktisk ikke noget med det at gøre andet end hjælpe ham lidt til hvad jeg syntes osv.... Ville selv blive godt muggen hvis en anden kvinde skulle komme sige sådan og sådan med min søn

Anmeld

20. december 2011

Bshizzle

Jeg ved godt det er svært for moderen og at det er JUL...

Men jeg ville holde mig helt til papirene fra statsamtet, for så vil der aldrig blive nogen tvivl eller uenigheder.

Hvis i har et godt forhold.. altså i kan snakke sammen.. så kunne i alle mødes så hn kunne se hendes barn en times tid eller noget?

Her har vi osse et delebarn, og han skal hjem til hans Far i julen..
Så det hedder fra d. 23 kl 16.00 til d. 26 kl 16.00..
Og i papirene falder ALLE weekendsamvær når det er Jul,Nytår, Påske, ferie mm...
- Her alt lagt fast. Så der ikke blir nogen tvivl eller uenigheder.
Hvis min Søn ber om at ringe til hans Far... så må han da osse godt det.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Jeg ved godt det er svært for moderen og at det er JUL...

Men jeg ville holde mig helt til papirene fra statsamtet, for så vil der aldrig blive nogen tvivl eller uenigheder.

Hvis i har et godt forhold.. altså i kan snakke sammen.. så kunne i alle mødes så hn kunne se hendes barn en times tid eller noget?

Her har vi osse et delebarn, og han skal hjem til hans Far i julen..
Så det hedder fra d. 23 kl 16.00 til d. 26 kl 16.00..
Og i papirene falder ALLE weekendsamvær når det er Jul,Nytår, Påske, ferie mm...
- Her alt lagt fast. Så der ikke blir nogen tvivl eller uenigheder.
Hvis min Søn ber om at ringe til hans Far... så må han da osse godt det.

Ja gid det var SÅ nemt.. Det er de desværre bare ikke i dette tilfælde.. Og vi holder os netop til papirene ved at hun kun skal have ham i timer... Det er ikke os der er i tvivl om noget det er hende som ikke læser hendes papire.. Det gøre hun faktisk aldrig.. Men borset fra det..

Vi har aldrig forbud drengen at ringe til hans mor når han er her, men han efterspørger det ikke... Hun ringer selv kun til ham til hans fødselsdag eller hvis ikke han holder juleaften ved hende.. Ikke på andre tidspunkter...

Vi har ikke et særlig godt forhold til moderen da hun p.ss.. os op og ned af ryggen når vi vender ryggen til..

Vi har forsøgt mange gange men hun fucker det hele op hver gang. Desværre...

Som tidligere skrevet hedder julen i hendes år fra d. kl 12 til d. 25 kl 12 og der er helt og aldelses KUN amtet der har afgjort det.. vi har været i retten osv med sagen..

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Kan se ikke alle tal kom med.. hun har ham kun 24 timer efter papirene....

Anmeld

20. december 2011

Bshizzle

Anonym skriver:

Ja gid det var SÅ nemt.. Det er de desværre bare ikke i dette tilfælde.. Og vi holder os netop til papirene ved at hun kun skal have ham i timer... Det er ikke os der er i tvivl om noget det er hende som ikke læser hendes papire.. Det gøre hun faktisk aldrig.. Men borset fra det..

Vi har aldrig forbud drengen at ringe til hans mor når han er her, men han efterspørger det ikke... Hun ringer selv kun til ham til hans fødselsdag eller hvis ikke han holder juleaften ved hende.. Ikke på andre tidspunkter...

Vi har ikke et særlig godt forhold til moderen da hun p.ss.. os op og ned af ryggen når vi vender ryggen til..

Vi har forsøgt mange gange men hun fucker det hele op hver gang. Desværre...

Som tidligere skrevet hedder julen i hendes år fra d. kl 12 til d. 25 kl 12 og der er helt og aldelses KUN amtet der har afgjort det.. vi har været i retten osv med sagen..

Så syntes jeg bestemt i skal holde jer til papirene..
For hvis der blir uenigheder, så er i da sikker på i følger det som er skrevet med sort

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Så syntes jeg bestemt i skal holde jer til papirene..
For hvis der blir uenigheder, så er i da sikker på i følger det som er skrevet med sort

Hehe jaa nemlig... Men hun tog det nu også meget pænt da vi skrev at det blev som der stod på papiret.. Men forstår godt det må være hårdt for hende engang imellem:/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.