Jul i delefamilier

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2011

Anonym trådstarter

Qoco skriver:

Ja, og jeg synes stadig det er synd for hende og det skal gøres klart i god tid hvornår hun har samvær, siden hun spørg har hun måske ikke vidst det klart. og siden det er i hendes weekend havde jeg undet barnet at se sin mor men det er uden at vide nærmere om hendes psykiske tilstand.

Det er aldrig urimeligt at holde sig til papirerne, det er jo der aftalerne står skrevet.

Nu bliver jeg nok også lidt stædig for det kan vidst ikke gøres mere klart end det står i papirene Der står :

Weekend samvære bortfalder fra d. 23 kl 16 til den 2 jan kl 16.

Jul i ulige år er fra d. 24 kl 12 til d. 25 kl 12..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2011

Angelspot

Nu lyder det ikke til at være en dele familie som vores, så det er vel ikke så nemt lige at sammenligne med andre. For hos os er der ingen regler og papirer, vi er weekendfamilien og vi har ungerne de dage vi godt kunne tænke os det. Inden jeg læste at moderen i jeres tilfælde er syg, så tænkte jeg, hvis det er hendes weekend der er jul i, så skal hun vel bare have ham som var det en normal weekend, altså fra fredag til søndag. Så har hun ham som hun plejer. Og så var det måske ikke så smart at i lavede planer for drengen i hendes weekend, selvom det er hyggeligt for drengen.

Når det så er sagt og jeg har læst hvad det går ud på, så er det vist i jeres tilfælde, bedst at holde sig til papirerne og gøre hvad der er bedst for drengen. Hvis ikke han er glad for at komme hos sin mor, så vil jeg da helt klart råde jer til at gøre noget ved det, få revideret aftalen. Men det er jo en anden sag God jul

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Åh det lyder som en rigtig svær situation....

Men du må tænke på drengen og hvad der er bedst for ham. Ikke hvad der er bedst for moderen / få medlidenhed med hende.

Jo det er synd for hende at hun ikke magter at være mor, men det skal ikke gå ud over drengen.

Håber ikke det lyder hårdt, men drengen er stadig så lille at han ikke kan vælge selv, forstå alt... og så er det vigtigt at i er der for drengen.

Årrh mange tak.. Det blev jeg helt glad for læse.. For føler lidt jeg får at vide jeg fratager hende hendes søn, det er jo ikke mig der har fastlagt og bestemt samværet og hun skriver her d. 20 hvor vi har planlagt det meste af vores jul netop for drengens skyld da han helst ser der sker noget..

Jeg er lidt for god til at få medlidenhed for personer, men som du så rigtigt skriver er det jo ikke min skyld hun ikke magter være mor...

Vi har som tidligere skrevet virkelig forsøgt hun kunne få ham lidt mere men disse aftaler bliver bare fucked helt op så gider man ikke blive ved..

Drengen glæder sig til fredag for der kommer hans gudforældre og bytter gaver, og det skal lige nævnes hans gudforældre er hendes moster og onkel som vi har ladet blive en del af drengens liv herhjemme ved os

Anmeld

20. december 2011

lio

Anonym skriver:

Nu bliver jeg nok også lidt stædig for det kan vidst ikke gøres mere klart end det står i papirene Der står :

Weekend samvære bortfalder fra d. 23 kl 16 til den 2 jan kl 16.

Jul i ulige år er fra d. 24 kl 12 til d. 25 kl 12..

Hvis hun er så ustabil så har hun måske ikke meget tjek på de papir, man kunne i starten af hver måned give en liste med datoer hvor hun har samvær, men det lyder ikke på dig som om du er i tvivl om det er urimeligt, det er det heller ikke, men det er svært at samligne med andre delefamilier når i har en lidt særligt tilfælde med psykisk ustabil samværsforælder.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Qoco skriver:

Hvis hun er så ustabil så har hun måske ikke meget tjek på de papir, man kunne i starten af hver måned give en liste med datoer hvor hun har samvær, men det lyder ikke på dig som om du er i tvivl om det er urimeligt, det er det heller ikke, men det er svært at samligne med andre delefamilier når i har en lidt særligt tilfælde med psykisk ustabil samværsforælder.

Nej det er måske rigtigt nok... Men har lidt indryk af når der kommer de beskeder ved særlige situationer så er det for lige at se om vi giver os.. der er aldrig noget når det er hende som skal have ham i ferier så har hun helt styr på det Men kan da godt være jeg skal hører hende om hun kunne være interesseret i det...

Ja det kan selvfølelige være rigtigt at der er lidt forskel på det.. Troede faktisk bare det grunlæggende var et skema de kørte efter men du har sikkert ret:d Syntes i hvertfald ikke det er langtid.. Håber hun bliver mere stabil så man kunne give hende en dag mere ved juletid fremover så han måske har en chance for være med til en julefrokost også og nå lege med hans julegaver for det når han da ikke denne gang.

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

Angelspot skriver:

Nu lyder det ikke til at være en dele familie som vores, så det er vel ikke så nemt lige at sammenligne med andre. For hos os er der ingen regler og papirer, vi er weekendfamilien og vi har ungerne de dage vi godt kunne tænke os det. Inden jeg læste at moderen i jeres tilfælde er syg, så tænkte jeg, hvis det er hendes weekend der er jul i, så skal hun vel bare have ham som var det en normal weekend, altså fra fredag til søndag. Så har hun ham som hun plejer. Og så var det måske ikke så smart at i lavede planer for drengen i hendes weekend, selvom det er hyggeligt for drengen.

Når det så er sagt og jeg har læst hvad det går ud på, så er det vist i jeres tilfælde, bedst at holde sig til papirerne og gøre hvad der er bedst for drengen. Hvis ikke han er glad for at komme hos sin mor, så vil jeg da helt klart råde jer til at gøre noget ved det, få revideret aftalen. Men det er jo en anden sag God jul

Årh hvor jeg altså misunder de familier som kan snakke om tingene og få det til at kører ved at samarbejder om børnene.. Det håber jeg sådan vi kan komme til her med tiden.. Håber hun snart er ved være så gammel hun godt kan se hun skal tage sig lidt sammen for hendes drengs skyld for det er slet ikke sjovt som det er nu...

Jamen er også derfor jeg blev i tvivl om vi var helt urefærdige netop fordi det er jul og hendes weekend men tror måske statsamtet har lavet det sådan netop for vi kan hygge lidt med ham til julen nu det er her han har sin base...

Havde hun været mere stabil og samarbejdsvillig havde vi ikke tøvet med hun kunne få ham fra fredag til søndag som normalt også havde vi self ikk lavet aftaler for ham, men vi har gjort det efter drengens eget ønske...

Hans SP i skolen har også nævnt vi måske burde overveje kontakte amtet igen, men har lidt svært ved det da det jo er hans mor..

Anmeld

20. december 2011

maria87

Anonym skriver:

Når på den måde.. Har også tit haft ondt af hende MEN der er bare ikke noget at gøre, hun har desærre selv sat sig i den situation hun står i og har haft MANGE chancer..

ALLE har prøvet at hjælpe hende, hendes familie, drengens far, kommunen men hun smider det hele på gulvet hvergang.. Så tror lidt hun er "opgivet"

Jo hun er meget psykisk ustabil..

For at gøre en lang historie kort, har kun forsøgt tage sit eget liv 2 gange, hun har afleveret hendes søn til faderen 2 gange fordi hun ikk magtede passe ham, hun er blevet smidt ud af fodgen 2 gange hvor alle tingene er taget, hun bor kun for 3 gang i et kælder værelse ved hendes forældre, hun er bundlst forgæld, gider ikke arbejde og ja jeg kunne desværre blive ved...

Vi har prøvet alt for at hjælpe hende men desværre umuligt.. Syntes det er så forfærdelig og ville ønske man kunne gøre noget men hun magter det ikke på sigt.. Og det er netop derfor det hele er så svært.. Og jeg er ikke nogen ond person jeg vil virkelig gerne vi kunne samarbejde men hvad nytter det når man får at vide så snart hun er kørt herfra og man har lavet en aftale så gøre hun det modsatte- Så det sgu ikke nemt..

Du må ikke tro vi ikke har forsøgt.. Men når drengen kommer hjem og er helt forvirret og tit faktisk ked af det og indafvendt så det ikke nemt....

Okay ja så kan jeg godt se det, det er så trist så noget, men så ond er verden en gang imellem...

du skal have tusind tak for at du forklarede mig dette, så tænker jeg ik over det i Julen...

grunden til jeg tænker sådan at jeg synes det er synd, er fordi jeg selv blev taget fra min mor mange gange pga hun HAVDE været alkoholiker, hun var nemlig stoppet med at drikke..c

hun døde for 10 år siden da hun ikke kunne magte den onde verden vi lever i til tider..

hun var verdens BEDSTE og kærligste Mor og jeg savner og elsker hende hvert sekund i mit liv...

jeg tror det var derfor jeg reagerede på det.. fik min egen historie igen...

men super dejligt og sødt af dig at du kæmper for hendes og din mands barn det lyder som om du tager dig godt af barnet

Anmeld

20. december 2011

maria87

Anonym skriver:

Er forresten også selv mor til en lille dreng og jeg forstår slet ikke hvordan hun har kunnet lade det komme så vidt når hun har en dreng...

Jeg ville som du skriver heller ikke kunne klare en stedmor skulle sige nej til jeg må se min søn men gøre det jo ikke for at være ond

Anmeld

20. december 2011

Anonym trådstarter

maria87 skriver:

Okay ja så kan jeg godt se det, det er så trist så noget, men så ond er verden en gang imellem...

du skal have tusind tak for at du forklarede mig dette, så tænker jeg ik over det i Julen...

grunden til jeg tænker sådan at jeg synes det er synd, er fordi jeg selv blev taget fra min mor mange gange pga hun HAVDE været alkoholiker, hun var nemlig stoppet med at drikke..c

hun døde for 10 år siden da hun ikke kunne magte den onde verden vi lever i til tider..

hun var verdens BEDSTE og kærligste Mor og jeg savner og elsker hende hvert sekund i mit liv...

jeg tror det var derfor jeg reagerede på det.. fik min egen historie igen...

men super dejligt og sødt af dig at du kæmper for hendes og din mands barn det lyder som om du tager dig godt af barnet

Årh for søren.... Er heller ikke fordi jeg bliver sur over folk ikke har samme mening som mig overhovedet det er fair nok.. Og ville også bare hører om alle syntes jeg var helt tåbelig Men mange forstår mig når jeg forklarer hvordan tingene hænger sammen...

Er ked af at hører din historie og er godt med på det ikke er altid det er den bedste løsning det offentlige kommer med..

Men her har vi virkelig prøvet alt for at hjælpe hende både de sociale og familien og det går godt en kort periode også falder hun i.. vi har flere gange troet så nu var den der men bliver så skuffet hvergang, og ikke bare vi gøre det det sgu hvad det er men at se drengen så skuffet og ked af det det er ikke til at bære...

Er heller ikke i tvivl om at drengen inderst inde elsker hans mor og omvendt for de har jo stadig nogle gode minder fra da de var en lille familie på tre og hvor det hele var perfekt men det nytter bare desværre ikke noget nu når hun har ladet tingene komme så vidt.. Drengen spørger mig tit om jeg nu tror hans legetøj er der når han kommer hjem til hans mor.. Må jo så forsikre ham om det er hjemme ved hans morforældre nu og der er der ingen som kan tage det fra ham..

Gøre hvad jeg kan for han skal have en tryg og stabil hverdag, og gøre ikke forskel på ham og min egen.. Det jo ikke hans skyld tingene er som de er..

Det er desværre bare altid børnene der er taberne i det lange spil.. Ligesom ved dig, du må have mistet meget ved ikke have din mor ved dig..

Anmeld

20. december 2011

Carina1977

Anonym skriver:

Hej de damer..

Så nærmere højtiden sig og det er ikke latid just lutter lagkage hvis der er et delebarn i familien.. Så tænkte på hvordan jeres samvær ser ud ved andre delefamilier?

Her er det min mand som har en søn fra tidligere som bor fast ved os, hvor det er moderen der er samværsforældren i weekender og ferier, og i år er det hende som har den dejlige juletid med knægten...

Hun har her til morgen skrevet om hvordan og hvorledes med julen i år da den falder i hendes weekend... Om hun skal have drengen fra fredag kl. 16 til søndag kl. 16 som normalt eller kun fra lørdag kl 12 til søndag kl 12 efter papirene...

Og ja så er sagen den at vi har lavet planer for det lille pus fredag aften og lørdag morgen som jeg bare ikke har lyst til at ændre og som drengen ser meget frem til skal ske inden han skal hjem til sin mor..

Er jeg total urimelig hvis jeg holder fast ved det der står i papirene og ikke ændre vores aftaler som er planlagte?

Moderen er meget psykisk ustabil og som i kan regne ud er der ting som er helt galt siden hun ikke må have sin søn ret meget.. Hun må MAX have ham 1 uge af gangen..

(Og er det normalt der kun bliver sat 1 døgns samvær til nytår såvæld som til jul, tænker bare det ikke er ret langtid??)

Hilsen en meget fortvivlet bonus mor som kun vil drengen det bedste...

Hvis julen falder på hendes weekend, så har hun da ret til at få ham i den periode, hvor det normale samvær ligger medmindre, der står noget andet på jeres papirer fra statsamtet.

jeg synes at 1 døgn lyder af meget lidt. Jeg har været alene med min søn i over 9 år, og her har det altid heddet at hver andet år, har hans far ham fra d. 23. december og indtil d. 26. december. Det modsatte år har han ham fra d. 30. december og til 1. eller 2. januar, afhængig af feriens placering.

I år har han ham nytårsaften....og så vil samværet været fra d. 30 december og indtil 1. januar, da hans far skal på arbejde d. 2. januar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.