Hvad synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Chiip91

Nessie skriver:

Begge navne er fine, men synes dog at det bliver for langt med bindestreg.

Med hensyn til stavemåden, så synes jeg det er lidt synd at give sit barn et navn, man på forhånd ved at hun kommer til at skulle stave for folk resten af sit liv.

Jeg har selv et rimelig almindeligt efternavn, som bare skal staves lige ud af landevejen, og jeg er temmelig træt af at jeg alligevel tit skal stave det.

Du har jo heldigvis stadig lang tid til at tænke over det, før du bestemmer dig endeligt.

Glædelig jul til dig og den bette i maven  

Mange tak, Tror også jeg dropper den bindestreg

Jeg elsker anderledes stavemåder, syns det gør navnet mere unikt 

Mange tak og ilm  og godt nytår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

An&Jo

Chiip91 skriver:

Er fast besluttet på hvad min datter skal hede 

Linnea-Anastasija

Min mor, far, lillebror og stedfar, syns det er et grimt navn, de kan heller ikke lig der er 2navne, min mor syns det latterligt og have 2navne.
Jeg kommer nok kun til og kalde hende Linnea

Men hvad syns i om navnet? Synes i det samme som dem ? Alle meninger er self velkommen

det var ikke et jeg ville vælge, men jeg er også meget mere til de gamle navne, og får jeg nogensinde en pige vil jeg gerne have at hun skal hedde Agnes-Eleonora

men synes det er rigtig flot..

Anmeld

22. december 2011

Kris89

jeg bryder mig ikke om navnet. eller jo hver for sig... synes bare personligt det er et alt for langt navn...

men nogle super søde navne - hver for sig (bare min mening)

Anmeld

22. december 2011

Lise

Jeg kan rigtig godt lide Linnea.

Og er vist mest til kun et enkelt navn

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Lise skriver:

Jeg kan rigtig godt lide Linnea.

Og er vist mest til kun et enkelt navn

Mange tak

Kalder hende allerede oss Linnea 

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Kris89 skriver:

jeg bryder mig ikke om navnet. eller jo hver for sig... synes bare personligt det er et alt for langt navn...

men nogle super søde navne - hver for sig (bare min mening)

Mange tak

Anmeld

22. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg bryder mig ikke om det - synes slet ikke, de to navne passer sammen, da det ene er svensk og det andet russisk - og så vil du stave det i en dansk version. Det er noget misk-mask, synes jeg - lidt i retning af "Søren Åliver" eller "Kirstine-Djeniffer".

Jeg synes, det er klogt at fjerne bindestregen, men hvorfor ikke helt droppe navn nr. to, når hun alligevel ikke skal kaldes det? Linnea/Linea er smukt og ikke så almindeligt, at hun vil gå i klasse med tre andre med det navn.

I øvrigt er navne jo ikke unikke, med mindre, man har opfundet dem selv - og jeg kan slet ikke se ideen i at stave navne anderledes - som dansklærer ville jeg få den tanke, at forældrene ikke kendte den rigtige stavemåde.

Anmeld

22. december 2011

Ansemusen

Jeg kan personligt ikke så godt lide navnet Anastasija, specielt ikke med 'ja' til sidst. Synes Linnea eller Linea eller et helt tredje navn

Men kun fordi du spørger! Jeg mener man har lov til at vælge det navn man selv ønsker at give sit barn (selvfølgelig med tanke på barnet)

Anmeld

22. december 2011

Hasselnødden

Når jeg tænker navne - så forestiller jeg mig altid en jobsamtale foran mig hvor jeg ser personen række hånden ud mod sin måske kommende arbejdsgiver og så sige sit navn.... jeg hedder/mit navn er: ........ ! Jeg kan godt forestille mig situationen... men vil ikke uddybe det nærmere. Syntes Linea er pænt, resten skal du efter min mening smide væk sammen med bindestregen.

Jeg har et navn på 24 bogstaver med efternavn - uden bindestreg og har altid bøvl i lufthavne fordi mit fornavn er delt op i to - så skal altid gennemcheckes idet de skal vide at det er mig og ingen anden. Glæder mig til fingeraftrykket  

Forestil dig din datters fornavne samt efternavne og tæl bogstaverne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.