Hvad synes i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2011

Pigent

Chiip91 skriver:

Er fast besluttet på hvad min datter skal hede 

Linnea-Anastasija

Min mor, far, lillebror og stedfar, syns det er et grimt navn, de kan heller ikke lig der er 2navne, min mor syns det latterligt og have 2navne.
Jeg kommer nok kun til og kalde hende Linnea

Men hvad syns i om navnet? Synes i det samme som dem ? Alle meninger er self velkommen

Synes for det første ikke bindesteg høre hjemme i et navn og for det andet synes jeg det bliver for langt med begge navne i daglig tale. 

Linnea er fint også Anastasija som mellemnavn. Var det ikke noget med at din kæreste ikke kunne stave det? For så skulle i måske stave det Linea?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

IngenKoPåIsen

Langt med fint- og en lidt for alternativ stavemåde til min smag 

Men det er jo DIN/JERES beslutning- og hvis I er glade for det, og har tænkt fordele/ulemper igennem, er det jo 110% Jeres valg 

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Findusinde skriver:

Et er at jeg slet ikke kan li nogle af navnene, men skidt med det..

Jeg undre mig bare over det du skriver.. Du skriver at du selv er blevet bedt om utallige af gange at stave dit navn.. Hvorfor så give din pige et navn hun med garanti skal stave hver gang?

Det nok fordi jeg godt kan lige en MEGET anderledes stavemåde

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Barnepigen skriver:

Synes for det første ikke bindesteg høre hjemme i et navn og for det andet synes jeg det bliver for langt med begge navne i daglig tale. 

Linnea er fint også Anastasija som mellemnavn. Var det ikke noget med at din kæreste ikke kunne stave det? For så skulle i måske stave det Linea?  

Har også overvejet og fjerne den.

jo, men jeg valgte og droppe ham, da jeg ikke var han eneste "Kæreste"

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Malunsesmutti skriver:

Langt med fint- og en lidt for alternativ stavemåde til min smag 

Men det er jo DIN/JERES beslutning- og hvis I er glade for det, og har tænkt fordele/ulemper igennem, er det jo 110% Jeres valg 

Mange tak (: og der er kun mig (:

Og jeg har tænkt det hele igemmen, elsker anderledes stavemåder

Anmeld

22. december 2011

BabyMus

Chiip91 skriver:

Er fast besluttet på hvad min datter skal hede 

Linnea-Anastasija

Min mor, far, lillebror og stedfar, syns det er et grimt navn, de kan heller ikke lig der er 2navne, min mor syns det latterligt og have 2navne.
Jeg kommer nok kun til og kalde hende Linnea

Men hvad syns i om navnet? Synes i det samme som dem ? Alle meninger er self velkommen

Jeg synes det er virkelig smukt.

Hvad med du undlod - mellem de to navne? Så har hun stadig de to navne på papiret, men du så "nøjes" med Linnea i daglig tale.

Anmeld

22. december 2011

Nessie

Begge navne er fine, men synes dog at det bliver for langt med bindestreg.

Med hensyn til stavemåden, så synes jeg det er lidt synd at give sit barn et navn, man på forhånd ved at hun kommer til at skulle stave for folk resten af sit liv.

Jeg har selv et rimelig almindeligt efternavn, som bare skal staves lige ud af landevejen, og jeg er temmelig træt af at jeg alligevel tit skal stave det.

Du har jo heldigvis stadig lang tid til at tænke over det, før du bestemmer dig endeligt.

Glædelig jul til dig og den bette i maven  

Anmeld

22. december 2011

Miss T

Jeg bryder mig ikke om det.

Men det er jo jer som forældre der skal bestemme og så må bedsteforældrene tage det eller lade være, i skal i hvert fald ikke ændre det på deres opfordring.

Giv jeres barn et navn i kan leve med og ikke alle andre.

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

BabyMus skriver:

Jeg synes det er virkelig smukt.

Hvad med du undlod - mellem de to navne? Så har hun stadig de to navne på papiret, men du så "nøjes" med Linnea i daglig tale.

Dropper også den bindestreg

Anmeld

22. december 2011

Chiip91

Miss T skriver:

Jeg bryder mig ikke om det.

Men det er jo jer som forældre der skal bestemme og så må bedsteforældrene tage det eller lade være, i skal i hvert fald ikke ændre det på deres opfordring.

Giv jeres barn et navn i kan leve med og ikke alle andre.

Det vil jeg også gøre, Men det altid godt og høre andres mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.