hej..
så fik jeg på grund af denne debat endelig oprettet en profil.. jeg har brugt jeres gode råd og debatter mange gange under min gravidtet og også efterfølgende, og nu håber jeg ikke at jeg allerede ved min `skrivedebut`bliver upopulær...
jeg bliver så frygtelig ked af at høre om denne situation, og mener bestemt også at denne hund skal aflives..
når det er sagt, må jeg tilstå at jeg er stor fortaler for denne race, og bestemt ikke mener at det er denne type af hunde der er noget galt med, men folks manglende forståelse for race, opdragelse m.m..
jeg er selv den lykkelige ejer af en helt fantastisk amstaff, som jeg fik ved et tilfælde, og da jeg ikke selv har haft hund før, men er opvokset med hunde, valgte jeg at gå til hundetræning med hende, læse alt jeg kunne få fat i omkring racen, og virkelig sætte mig ind i projektet. for på den måde at sikre mig at jeg kunne give min hund de bedste vilkår.
jeg er enig i at det er en hund der kræver meget, og har brug for en kærlig, men hård hånd. vi herhjemme sætter os også på vores hund, lægger os på hende, trækker hende i ører og hale, tager lidt af hendes mad, mens hund spiser osv, alt dette for at sikre os at hun er vant til det, og ikke vil reagere negativ på det.. men det er altså ikke noget vi bruger til at afstraffe hende. vi har selv en lille goldklump på 3 måneder, og har mange børn i forskellige aldre i vores omgangskreds, og vi ville ikke kunne tilgive os selv, hvis hun gjorde nogen fortræd.
jeg har ikk læst alle indlæggene i denne debat, men så at der blev omtalt hvorvidt denne race er en familiehund eller ej, og der er jeg nød til at sige at både min hundetræner og dyrlæge, bestemt mener at det er en utroligt kærlig familierace, da de knytter sig meget til deres flok, hvilket os er grunden til at man kan gøre dem farlige ved at tæske dem og opildne dem.
puha, det blev meget langt, og jeg underskylder hvis det er gentagelse af noget i andre har skrevet..