Total tudefjæs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Laulund87

Sabina92 skriver:

Man er jo nødt til at være der for dem man holder af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

RiUL

Det er bare SÅ hårdt når de små ikke vil sove om dagen! Kender det, i en periode ville Oliver heller ikke sove om dagen. Og man føler bare man konstant render rundt med en unge på armen, eller sidder og ammer til "dårlige" serier i TV

- Nu er jeg så heldig at have min kæreste herhjemme, men har du overvejet en bæresele, så kan Rose sidde lidt tæt på dig, mens du lige støvsuger, rydder op, smøre en mad ?

Jeg bruger tit vores bæresele når jeg skal vaske tøj, i vores vaskekælder, og da Oliver var mindre blev han faktisk vugget i søvn i selen

Vi har også lige købt en slyngevugge, som han kan ligge i, og blive gynget når jeg lige skal bruge begge arme

Nu ved jeg godt du skriver at du ikke kan holde rodet ud, men når det så er gjort, har du så overvejet en dag i sengen, bare dig og Rose? Det gjorde jeg med Oliver, da jeg for nogle uger siden fik feber, og bare ikke orkede noget. Så lå mig og Oliver bare i sengen en hel dag, jeg lå ned og ammede, og bare slappede af - næsten ligeså godt som søvn

Knus

Anmeld

14. december 2011

Sabina92

Laulund87 skriver:

Man er jo nødt til at være der for dem man holder af

Helt sikkert og det er du god til

Anmeld

14. december 2011

MinNoah

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

Bliver nødt til at sige velkommen til livet som mor

Jeg kender det ALT for godt!! Havde det præcis som dig efter fødslen af vores søn for 2 år siden, oveni havde jeg mistet rigtig meget blod under fødslen, hvilket gav yderligere træthed, jeg var simpelthen BRUGT OP!

Og tænker jeg tilbage tror jeg at jeg havde en form for efterfødselsreaktion - men det er altså også 1 ud af 4 kvinder der får det! Og der er ikke noget at sige til det....!!

Fra at have ALT tid i verden til dig selv og kæresten har man pludselig INTET - det er da klart at man kan reagere overfor det, et menneske er tryg ved at have vaner, og pludselig står du med et barn og der er altså INGEN vej tilbage, selvfølgelig bliver man både træt, frustreret, forvirret, ked osv. OVENI man selvfølgelig også synes ens barn er lille og sødt - så kan man til tider have lyst til at forære det væk til den første den bedste.... MEN når det så kommer til stykket og én tilbyder at passe barnet, ja så vil man  sgu alligevel helst ikke give slip

Jeg tror du skal se det som en ganske naturlig reaktion! En psykolog, Charlotte Mosbæk har skrevet om fødselspsykologi, hun siger at nogle mennesker kan det tage op til 4 år!!! at vende sig til at være forældre!

Personligt her 2 år efter min søns fødsel,så ER det hele blevet nemmere - men det er bare HÅRDt at være mor

Stort kram skal du have...

Anmeld

14. december 2011

Laulund87

Sabina92 skriver:

Helt sikkert og det er du god til

Åh tak det var sødt sagt! Knus

Anmeld

14. december 2011

RiUL

Lotus86 skriver:

Øv hvor jeg bare føler med dig, synes godt nok du/i har været hårdt ramt Minus søvn er jo blevet brugt som torturmiddel, så kan levende forestille mig hvor hårdt du må have det.

Det eneste råd jeg har til dig, er en slyngevugge. Kender to der har en, og begge deres børn har sovet fantatisk i den. Den enes datter ville også kun tage de der smålure om dagen, men kan nu uden problemer sove i 2 timer i træk. Jeg ved ikke om der er den samme butik i Jylland, men herovre er der en butik, hvor du kan låne den med hjem i 14 dage, og hvis den ikke har nogen effekt, så kan du få pengene tilbage, så de ikke er gået spildt.

Vi har lige købt en slyngevugge, ikke pga søvnproblemer, men pga "Pladsmangel" til endnu en seng i vores soveværelse

Og den er skøøøøn, de små slapper helt af når de bliver lagt i den, og vugget Den er godt nok lidt pebret i prisen, men den er pengene værd

Anmeld

14. december 2011

heidi30

Hej,

jeg kender det godt, Malte sov også kun på mig i løbet af dagen de første 2 mdr. af hans liv. MEN det ændrede sig heldigvis og det skal det nok også gøre hos dig!!!

Men som en anden skriver burde du virkelig overveje en bæresele. Jeg brugte den meget når han bare ville "hænge" på mig og så føler du dig ikke bundet til sofaen. Plus at når hun så faktisk sover () i barnevognen eller vuggen  har du allerede gjort en masse husligt så du kan tage en slapper på sofaen uden dårlig samvittighed over rodet.

Og hvis du ikke har overskud til mødregrp. synes jeg da du skal vente eller droppe det, du skal ihvertfald ikke have dårlig samvittighed over dit hjem, sådan er det når man har en nyfødt og man har ikke behov for at føle skyld over vasketøj osv. oveni.

Held og lykke med hende og søvnen!

Anmeld

14. december 2011

Lotus86

RiUL skriver:

Nej den er ikke helt billig, men hvis den virker, så er den alle pengene værd, og så er den bare super lækker, jeg gad da godt ligge dernede og blive lullet i søvn

Anmeld

14. december 2011

RiUL

Lotus86 skriver:

Nej den er ikke helt billig, men hvis den virker, så er den alle pengene værd, og så er den bare super lækker, jeg gad da godt ligge dernede og blive lullet i søvn

Ja også mig

Anmeld

14. december 2011

Krussedulle

Frøken J. skriver:

Har godt folk, som vil hjælpe.. Og det ville bestemt være rart med et par mig-timer, men jeg har bare brug for hun får noget rytme og søvn, så jeg kan få lidt hver dag :/

Hun kan god sove, hvis jeg går med vognen, men så får jeg jo stadig ikke hvilet eller noget.. Ih!

Jeg svøbte Storm i et tæppe, og trillede ham i barnevognen (også indenfor) og da han var faldet til ro, så kunne jeg også sove... Men det hjælper jo ikke hvis hun ikke vil sove mere end 20 minutter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.