Total tudefjæs..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2011

Sofia

Kan godt se det, og det er da dejligt med en rytme, men vi havde nu slet heller ikke en rytme da Alfred var så lille, tror først den kom da han var ca 4 mdr. Hvis nu du fast får besøg af svigermor og mor hver uge, så du to dage i ugen ved at du har 3 timer for dig selv, hjælper det så ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2011

prettybutterfly

Tusind tak for din forståelse og omtanke Det er rart at høre fra andre i samme båd, selvom jeg føler med dig, at du også måtte bøvle sådan. Folk tror, at det er så dejligt og hyggeligt at gå hjemme på barsel, og at man bare hygger helt vildt og slapper af, men det er bare et lidt for forskønnet billede af, hvordan virkeligheden ser ud for mange. Jeg vil vove den påstand, at det er mindre hårdt at være på job, for der har man trods alt faste pauser, der er ikke én der skriger på en uafbrudt osv...

Jamen du har SÅÅÅ meget ret! Syntes selv barsel var VILDT hårdt, og var LYKKELIG da hun startede i vuggestue! Lidt hårdt sagt men sandt! Håber næste barsel bliver lettere for os begge

Kram

Anmeld

14. december 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Tror du? Hun er jo 9 uger og et par dage, og hvis man korrigerer ud fra termin så 10 uger.. Men det kan jo godt ske!

Tit hænger Madeleine i tigerspringsbremsen og hun er 5 dage over tid.
Det virker lidt sådan når hun igen er meget mor syg og gerne vil have dig tæt på hele tiden.

Anmeld

14. december 2011

Molly8

Frøken J. skriver:

Tak for det

Jeg har lånt en Mei tei, som er meget god, men så længe hun er så lille, må den kun bruges 30 min. af gangen. Men måske skulle jeg anskaffe mig en vikle

Strækviklen må de være i så længe det skal være + det styrker deres vestibulære sans. Samtidig sidder de på en måde, der er rarere for moderen. Kig evt. på slyngebarn.dk. Her kan man finde konsulenter, der afholder arrangementer, hvor man kan få hjælp til at sætte viklen ordentligt. De kan også kommer hjem til dig. Jeg fik hjælp, da Johan var 14 dage og igen da han var 2 mdr., fordi jeg var lidt usikker. Man kan også finde gode informationsvideoer på nettet. Det tager lige lidt tid at finde ud af, men så kommer belønningen også.

Anmeld

14. december 2011

Nessie

Har ingen gode råd, da jeg havde en søn der sov fint om dagen, men dårligt om natten, men det er heldigvis blevet bedre nu Nu er han jo så også blevet 2 år, så det tog sin tid

Det sjove er, at selv om man virkelig trænger til lidt (meget) tid helt alene, så kan man alligevel ikke rigtig give slip på den lille, når nogen tilbyder pasning, lidt fjollet egentlig

Håber det snart vender, så hun tager sig nogle gode lure om dagen, så du også kan få lidt tid til dig selv

Anmeld

14. december 2011

vitapigen

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

Puha... Jeg har været i nøjagtig samme sted som dig, da min datter var på alder med din

Jeg havde heldigvis en sød svigemor der trillede ture med barnevognen, mens jeg selv fik en lur eller fik ryddet op i huset...

Og det med at sove om dagen er heldigvis blevet bedre med tiden, så har desværre ikke nogen gode råd herfra.. Min pige blev bedre til at sove med aldren... Men det stort skal du have...

Anmeld

14. december 2011

Ansemusen

Jeg kan godt huske det - puh ha!!! Kan kun sige at man komme igennem det lige pludselig! Men jeg kan levende forestille mig hvor hårdt spændt for du er! Jeg havde trods alt min søns far til at tage ham om morgenen i weekenderne og efter arbejde osv. Og det var hårdt nok alligevel!

Det eneste råd jeg har er, at du skal prøve at forlige dig med, at sådan er det lige nu, så lige nu er det eneste du skal at være mor. Og så må du prøve at rygge op og gøre rent så lidt som muligt, evt. hyre en rengøringsdame eller bede nogen om hjælp. Og hvis det er fordi det er pinligt at få besøg af mødregruppen, så drop at få dem på besøg lige nu! Jeg havde sjældent overskud til at lægge hjem til i min mødregruppe og her lignede det meste af tiden lort!
Lige nu skal du bare forsøge at overleve, sove når du får chancen og slappe af alene, når du får chancen!

Og så må du græde dig igennem det, det er okay!

Og BED om hjælp!!!!!

Anmeld

14. december 2011

Gaia

En krammer og ih hvor kan jeg huske det. Det er hårdt at få et barn som bare ikke gider tage længere lure. Og det er hårdt aldrig at have tid til sig selv. Men tro mig det kommer igen og rose skal nok med tiden lære længere lure. Du må accepterer rodet i hjemmet for en periode, sådan er det ofte at være nybagt forældre. Men også det kommer der styr på, men hjemme bliver nok aldrig så ryddeligt som det var inden man fik barn/børn og jo ældre de bliver jo mere kan de også rode. Så slap af med det og pis vær med havd mødregruppen tænker. Deres hjem ser sikkert heller ikke for godt ud hele tiden og lur mig om de ikke også flyver rundt inden mødergruppen kommer på besøg hos dem, for at få hjemmet til at se ryddeligt ud om ik andet vil en hver der har barn kunne forstå at det kan være vanskeligt at rydde op når man ik lige har et barn der sover 2 -3 timer af gangen. glæd dig over du har et aktivt barn der synes verden er for spændende til at sove i, så skal det nok komme lige så stille. Et tip øv at hun sover lure i barnevognen selv tyve min alene i vognen er en sejer og efter et stykke tid med 20 min i vognen øger hun måske og højest sandsynligt til måske en time ad gange . Alt kræver øvelse selv det at falde i søvn med og uden mor . Forvent først t dit barn kan sove længere sammenhængende lure efter 6 måneder, når du har et meget vågent barn. Her lærte min datter at sove en time om formiddagen og en om eftermiddagen da hun var 6-7 mrd. Men to i streg kom først da hun begyndt i vs som 9 1/2 måned. Nu kan hun så tiægengæld sove tre timer i vs og herhjemme kan hun nu endlig tage 2-2 1/2 time lux.  Du vænner dig til det og din alene tid skal nok komme igen 

Anmeld

14. december 2011

louisevl

Frøken J. skriver:

Åh hvor jeg dog bare ikke gider mere lige nu! Jeg er så træt, så træt.. Jeg synes bare det går så meget op og ned med Rose. Så tror man lige det går godt, men så går det skidt igen...

Lige nu er problemet, at hun IKKE vil sove om dagen! Det er stort set umuligt at få hende til at sove om dagen. Hun vil KUN sove enten i mine arme, eller hvis jeg selv sover med hende.. Og jeg får intet ud af de smålure. Jeg trænger sådan til at sove mere end 3 timer sammenlagt!

Jeg har været syg i flere uger, og jeg tror jeg ikke bliver rask, fordi jeg ikke kan få hvilet ud. Så jeg flæber og flæber.. Ikke kun søvn trænger jeg til, men bare nogle timer om dagen til mig selv. Men nej, for Rose vil ikke sove.

Min kæreste har meget lange arbejdsdage, og når han kommer hjem skal han arbejde fortsat. Sådan er det bare så længe han er i praktik, og der er ikke noget at gøre.. Men det betyder bare jeg har hende hele tiden og så igen. Og hvis der endelig er luft, ligner hjemmet et bombet lokum, og det kan godt ske folk siger rod skal være rod, men jeg kan IKKE være i sådan et miljø uden at blive stresset, og ydermere er det bare for pinligt at have folk på besøg (fx mødregruppe), når der ser sådan ud.

Jeg er bare så udkørt. Og jeg er sulten. Og jeg trænger til bare en anelse tid til mig, bare LIDT! MEn hun vil ikke sove om dagen, max 20 minutter, hvis jeg er heldig.. Og jeg er bare ved at være kørt helt ned på de energireserver, som ikke findes.

Og jeg vil ikke høre noget ondt ord omkring min kæreste, for det her forløb han er igennem lige nu er meget vigtig for hans fremtid, så der er ikke så meget at gøre ved det...

Uh kender det alt for godt eller rettere sagt kan nemt huske det... Jakob er 5 mdr. nu, men fra han var 1 mdr - 3 mdr. sov han højst 1½ time om dagen og det var over flere lure.... Nogle gange endte jeg også med bare at sætte mig ned at tude, det er simpelthen så hårdt og folk der ikke har prøvet det, tror jeg har svært ved at sætte sig ind i det... Men da han så blev 3 mdr gammel begyndte han bare at sove så godt om dagen og det har også smittet af på hans nattelur....Fra han var 3 mdr. har han sovet en formiddagslur på 1½ time, middagslur på et par timer og en powernap sidst på eftermiddagen og så sovet igennem om natten.....

ville egentlig bare frem til at der er lys forude, selvom det kan se uoverskueligt ud nogle gange og håber at Rose og dig snart får noget mere søvn

Anmeld

15. december 2011

Sifling

Frøken J. skriver:

Det er rart at høre fra andre, der har prøvet at stå samme sted! Det er nemlig sindssygt svært at forklare, hvor hårdt det faktisk er. Mange er jo også af en opfattelse: "Jamen du går jo bare hjemme, det er da afslapning" - Øh NEJ! Om igen!! Men jeg hæfter mig ved det nok bliver bedre med tiden. Må kæmpe mig gennem!

Ja, det er altså også et arbejde at være husmor Og bare rolig, det skal nok blive bedre! De er også lidt bedre til at underholde sig selv når de bliver lidt støre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.