Jeg er helt paf! hva sker der for min SP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

Kofoed.

Gittemor09 skriver:

ja, jeg tror også at det ville gavne rigtig meget

nu er der heldigvis 4 år til min skal starte i skole endnu... men man kan aldrig være for tidligt ude

Her er det 6

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Gittemor09

Kofoed. skriver:

Her er det 6

det viser bare at vi bekymrer os for vores børns fremtid allerede nu

Anmeld

11. december 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Hej..

Jeg er helt paf efter en samtale, jeg lige har haft med sundhedsplejersken... skriver som anonym, da jeg ikke vil genkendes og derved træde nogen over tæerne..

Over den sidste måned har 4 aftaler med SP gået i vasken pga. sygdom enten i hendes familie eller min.. så sidst aftalte vi, jeg skulle kontakte hende, når mit barn igen var ovenpå.

Så jeg ringede til hende tidligere i dag og indtalte en telefonsvarerbesked.. Jeg er normalt en "sms'er", men jeg har før fornemmet, at hun helst vil have, man ringer, så det gjorde jeg idag.  Fornemmelsen bundede i, at hun selv plejer at ringe - og har ringet til mig én gang kl. 21 om aftenen..

Nå, men jeg lagde en besked på svareren, hvor jeg fortalte, hvem jeg er og mit formål.

Hun ringede så tilbage et par timer efter - endda 2 gange! fordi jeg ik nåede den første gang. Hun var totalt forvirret, kunne ikke fatte, hvem jeg var, selvom jeg sagde det flere gange. Da hun finder ud af det, bliver hun SUR!! Hun spørger, hvorfor jeg dog ringer på en søndag, siger at hun har fri i weekenden, og at jeg skal ringe i hendes tlftid osv..

Jeg siger så, at hun da bare kunne have ladet være med at ringe tilbage, og til det svarer hun, at hun selvfølgelig ALTID ringer tilbage.. okay så.. Og brokker sig over, at hun bliver forvirret, fordi hun tror, det er noget privat...

OK, FAIR NOK AT JEG IKKE SKAL RINGE OM SØNDAGEN ELLER UDEN FOR TELEFONTID. Men så skal hun da heller ikke ringe til mig i tide og utide ..!!!

Undskyld, det blev så langt. Er meget oprørt over den tlfsamtale - jeg har lyst til at sige, at jeg ikke vil have lavet 9 mdrs undersøgelse af mit barn... men det vil jeg jo helt vildt gerne! jeg har bare ikke lyst til, at HUN skal gøre det...

Er der nogen, der forstår mig??? I må gerne sige, jeg overreagerer, det gør jeg nok - og det kan være, jeg har det helt anderledes imorgen.. Men ligenu kan hun RENDE MIG! (sorry..)

Hilsen En Fortvivlet Mor

mærkelig sp

- men ang. 9 månedersundersøgelsen, kan det ikke tænkes at lægen kan lave den?

Anmeld

11. december 2011

Kofoed.

Gittemor09 skriver:

det viser bare at vi bekymrer os for vores børns fremtid allerede nu

Det er også vigtig, det giver håb for fremtiden.

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

Kofoed. skriver:

Det er også vigtig, det giver håb for fremtiden.

Det har du helt ret i ja...

Anmeld

11. december 2011

Kløver

Tja, personligt ville jeg ikke ringe til min sp i en weekend uanset hvad. nu ved jeg ikke om hun lyttede til telefonsvarer eller bare ringede tilbage, på ubesvaret opkald. Selv synes jeg det er fint hvis min sp ringer tilbage så hurtigt som muligt, men kunne ikke selv finde på at ringe udenfor normal arbejdstid til hende. Ved de har mange opgaver, og måske der er god grund til telefonen er åben, bla har vores kommune åbent til sp på telefon i weekender hvis der bliver akut behov. Hun har måske haft sådan en vagt.
Kan se det fra begge sider. Tag evt en snak med hende ved næste åben telefon tid, og så tage endelig beslutning bagefter om du ønsker en anden sp

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

anetteb skriver:

mærkelig sp

- men ang. 9 månedersundersøgelsen, kan det ikke tænkes at lægen kan lave den?

Det tror jeg desværre ikke, lægen kan, da det ikke kun er vægt og højde osv, der skal måles - det skal undersøges, om han er normalt udviklet, og så skal der laves en masse "tests" for at finde ud af dette.. det tager vist en times tid...

Nå ja, og så skal det være i eget hjem...

Tak for svar 

Anmeld

11. december 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Det tror jeg desværre ikke, lægen kan, da det ikke kun er vægt og højde osv, der skal måles - det skal undersøges, om han er normalt udviklet, og så skal der laves en masse "tests" for at finde ud af dette.. det tager vist en times tid...

Nå ja, og så skal det være i eget hjem...

Tak for svar 

ja okay
men din kommune må da have flere Spér? så kan du jo bare bede om at få en ny?

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Tja, personligt ville jeg ikke ringe til min sp i en weekend uanset hvad. nu ved jeg ikke om hun lyttede til telefonsvarer eller bare ringede tilbage, på ubesvaret opkald. Selv synes jeg det er fint hvis min sp ringer tilbage så hurtigt som muligt, men kunne ikke selv finde på at ringe udenfor normal arbejdstid til hende. Ved de har mange opgaver, og måske der er god grund til telefonen er åben, bla har vores kommune åbent til sp på telefon i weekender hvis der bliver akut behov. Hun har måske haft sådan en vagt.
Kan se det fra begge sider. Tag evt en snak med hende ved næste åben telefon tid, og så tage endelig beslutning bagefter om du ønsker en anden sp

Hun havde aflyttet sin telefonsvarer...

Kunne du så heller ikke finde på at sende en sms? Jeg er mest til sms - fordi jeg HADER at forstyrre .. Men som jeg skrev, har hun før haft ringet til mig og aftenen, så jeg tænkte, jeg godt ku ringe på en søndag.. Og hun har før ringet tilbage pga en sms og spurgt (med undren i stemmen - troede jeg..), om jeg ikke havde prøvet at ringe til hende.. så troede, hun helst ville ringes til....

Og jeg HÅBEDE virkelig på at få fat i tlfsvareren, for så ville jeg ikke forstyrre, og hun kunne så ringe til mig, når hun fik tid - og GERNE først mandag eller tirsdag, hvis hun først havde tid da..

Hmm, skulle bare have sendt en sms som først planlagt...

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

anetteb skriver:

ja okay
men din kommune må da have flere Spér? så kan du jo bare bede om at få en ny?

Ja, der er masser af sp'ere i min kommune - mistede en rigtig god én, da jeg flyttede til et andet område i byen for et par måneder siden..

Så jeg skal helt sikkert have undersøgt muligheden for at få en ny

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.