Jeg er helt paf! hva sker der for min SP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
SussieThyssen skriver:

Du er altid berettiget til at ønske at få en anden SP hvis kemien ikke passer. Det er blot at ringe til kommunen.

Anyway, så er min opfattelse, at både hjemmepleje og andre inden for den offentlige sektor, der har med borgere at gøre i udkørsel, også SP'er ´få udleveret arbejdsmobiler, så jeg fatter ikke lige den der...men måske har jeres kommune ikke råd til den ordning??

Men uanset hvad, så kan du jo ikke vide noget om det..for hvad gør man hvis man ikke kan få fat i sin SP i telefontiden?? Man lægger en besked på hendes tlf. svarer og ringer hun så tilbage efter normal arbejdstid, jamen så opfordrer hun jo folk til at de kan ringe til hende også uden for normal arbejdstid...så jo jeg giver dig ret..det er da totalt hen i vejret mht. hendes måde at gøre tingene på.

Men jeg synes da du skal skrive et brev til sundhedslederen i din kommune og fortælle om sagen og forklare at du jo ikke kan vide noget om at du ringer til hendes privattlf. nr og at hun jo ikke behøver at skælde dig ud bare fordi du tror at du kan ringe på hendes arbejdstelefon uden for telefontid, når hun også kan ringe til dig uden for arbejdstid.

Og at du mener, at din og hendes kemi nu er gået så skævt af hinanden, at du vil bede om at få en anden SP, da du føler dig utroligt dårligt behandlet, og at du ikke tror det kan rettes op.

Kærligst
Sussie

synes det er ærgeligt straks at gå til lederen når en ting er gået galt...man kan jo prøve at tale med sin sp om det før man blæser det op til sådan et stort nummer. det kan være hun sidder tilbage med den samme følelse og synes at hendes reaktion ikke var okay. Synes altid man skal tale med den pågældende person før man går videre med problemet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Kløver

Anonym skriver:

JJe

Hun havde aflyttet sin telefonsvarer...

Kunne du så heller ikke finde på at sende en sms? Jeg er mest til sms - fordi jeg HADER at forstyrre .. Men som jeg skrev, har hun før haft ringet til mig og aftenen, så jeg tænkte, jeg godt ku ringe på en søndag.. Og hun har før ringet tilbage pga en sms og spurgt (med undren i stemmen - troede jeg..), om jeg ikke havde prøvet at ringe til hende.. så troede, hun helst ville ringes til....

Og jeg HÅBEDE virkelig på at få fat i tlfsvareren, for så ville jeg ikke forstyrre, og hun kunne så ringe til mig, når hun fik tid - og GERNE først mandag eller tirsdag, hvis hun først havde tid da..

Hmm, skulle bare have sendt en sms som først planlagt...

Uanset hvad så nej, jeg kontakter ikke Min sp i weekenden uanset hvordan og hvorledes. Hvis hun er sød at hjælpe mig, og ringe tilbage er Det fint. Men jeg ved ikke hvornår hun har vagt, derfor ringer jeg kun i hendes telefon tid, eller sender sms på hverdage i den kommunale arbejdstid. Ellers bruger jeg åbenthus eller ved akut i weekend, deres hotline.
Det hele kan jo være baseret på misforståelser og ellers må du jo søge anden sp, hvis du ikke føler i forstår hinanden :-)

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Uanset hvad så nej, jeg kontakter ikke Min sp i weekenden uanset hvordan og hvorledes. Hvis hun er sød at hjælpe mig, og ringe tilbage er Det fint. Men jeg ved ikke hvornår hun har vagt, derfor ringer jeg kun i hendes telefon tid, eller sender sms på hverdage i den kommunale arbejdstid. Ellers bruger jeg åbenthus eller ved akut i weekend, deres hotline.
Det hele kan jo være baseret på misforståelser og ellers må du jo søge anden sp, hvis du ikke føler i forstår hinanden :-)

Det er nok baseret på misforståelser, ja.. 

I hvert fald misforstod jeg, da jeg troede, det gik begge veje - at jeg gerne måtte ringe til hende udenfor normal arbejdstid, når hun også har haft ringet til mig om aftenen.

Men godt at høre, at DU i det mindste kan finde ud af at følge de 'uskrevne' regler..

Anmeld

11. december 2011

Kløver

Anonym skriver:

Det er nok baseret på misforståelser, ja.. 

I hvert fald misforstod jeg, da jeg troede, det gik begge veje - at jeg gerne måtte ringe til hende udenfor normal arbejdstid, når hun også har haft ringet til mig om aftenen.

Men godt at høre, at DU i det mindste kan finde ud af at følge de 'uskrevne' regler..

Tror ikke det handler om uskrevne regler, i har bare misforstået hinanden og selv er Jeg måske bare anderledes organiseret. SKriver ned hvis jeg skal ringe til feks sp. Blevet vant til det efter mange års kamp med sygdom og kommune, og kan da godt forstå du ringer når du har fået det indtryk. Kan se det fra begge sider.
Håber du finder en god løsning på det hele

Anmeld

11. december 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Kofoed. skriver:

Og det er netop sådan jeg synes det bør være og faktisk også i skole (klasselæreren), for børn glemmer tit og de sygdomshæfter kan "fakes" af en ældre søskende (har jeg gjort flere gange  ..).

Som lærer ville jeg blive irriteret over at modtage rask- eller sygdomsmeldinger pr. telefon i weekenden eller i det hele taget- det ændrer jo på ingen måde min planlægning, om der er 20 eller 24 elever i klassen næste dag.

Desuden kører 95 procent af forældrebeskederne over intranet i dag. Måske burde sundhedsplejersken også have en arbejdsmail netop til formål som det aktuelle eksempel? Egentlig underligt, hvis det ikke findes allerede.

Anmeld

11. december 2011

SussieThyssen

mor:) skriver:

synes det er ærgeligt straks at gå til lederen når en ting er gået galt...man kan jo prøve at tale med sin sp om det før man blæser det op til sådan et stort nummer. det kan være hun sidder tilbage med den samme følelse og synes at hendes reaktion ikke var okay. Synes altid man skal tale med den pågældende person før man går videre med problemet.

Du har da helt ret..og det ville jeg normalt også anbefale, men ud fra det TS fortæller, så var det måske alligevel en god ide at få en 3. part med ind over, og som måske kan gyde olie på vandene og få snakket tingene igennem på en fornuftig måde..det var nu egentligt det jeg mente...men fik ikke skrevet det 

Anmeld

12. december 2011

Anette&Sophia

Anonym skriver:

Ja, der er masser af sp'ere i min kommune - mistede en rigtig god én, da jeg flyttede til et andet område i byen for et par måneder siden..

Så jeg skal helt sikkert have undersøgt muligheden for at få en ny

muligheden er der ihvert fald
det er jo meningen at man skal kunne rådføre sig med sin sp, men hvis man ikke kan med sin sp, så vil man jo heller ikke åbne op. Og i nogens tilfælde kan det jo være noget skidt, hvis det føre til depression, eller noget helt, så kommunen må da kunne give lov til det, ellers skal de have en omgang graviditets hormoner hehe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.