Jeg er helt paf! hva sker der for min SP?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2011

JeNoVa

Anonym skriver:

Tak, liiige hva jeg havde brug for at høre 

Kan man godt skifte sundhedsplejerske? Jeg er lige flyttet til et nyt "område" og vil da mega gerne have min tidligere sp tilbage...

Det kan jeg desværre ikke svare dig på, men det er der måske andre, der kan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Jamen er det nu sikkert? Hun er jo ansat i komunen og der plejer mobilerne ikke være til privat brug. Vil sp'en undgå arbejds opkald i privaten, jamen så må HUN få to numre, havde hun efterladt telefon på arbejdet, så havde hun jo alligevel først fået beskeden mandag morgen. JEG vil have min fulde ret til at ringe til en telefonsvare DØGNET rundt, for kan jeg ikke huske det i telefonen tiden, så er jeg jo på den. Det er vel det en ARBEJDS telefon går ud på. Og min SPs har ikke telefon tid, der skal vi bare ringe og ligge en besked, så ringer hun senest tilbage hverdagen efter - SUPER ORDNING.

Hvor er det SKØNT, at jeg ikke er alene om den holdning 

Det lyder til, at forholdet mellem dig og din sp er LIGE, som det skal være! Hurra!

GID man kunne skifte sp.. (mon man kan det?) ...vil have min tidligere sp tilbage... hulk

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Hej..

Jeg er helt paf efter en samtale, jeg lige har haft med sundhedsplejersken... skriver som anonym, da jeg ikke vil genkendes og derved træde nogen over tæerne..

Over den sidste måned har 4 aftaler med SP gået i vasken pga. sygdom enten i hendes familie eller min.. så sidst aftalte vi, jeg skulle kontakte hende, når mit barn igen var ovenpå.

Så jeg ringede til hende tidligere i dag og indtalte en telefonsvarerbesked.. Jeg er normalt en "sms'er", men jeg har før fornemmet, at hun helst vil have, man ringer, så det gjorde jeg idag.  Fornemmelsen bundede i, at hun selv plejer at ringe - og har ringet til mig én gang kl. 21 om aftenen..

Nå, men jeg lagde en besked på svareren, hvor jeg fortalte, hvem jeg er og mit formål.

Hun ringede så tilbage et par timer efter - endda 2 gange! fordi jeg ik nåede den første gang. Hun var totalt forvirret, kunne ikke fatte, hvem jeg var, selvom jeg sagde det flere gange. Da hun finder ud af det, bliver hun SUR!! Hun spørger, hvorfor jeg dog ringer på en søndag, siger at hun har fri i weekenden, og at jeg skal ringe i hendes tlftid osv..

Jeg siger så, at hun da bare kunne have ladet være med at ringe tilbage, og til det svarer hun, at hun selvfølgelig ALTID ringer tilbage.. okay så.. Og brokker sig over, at hun bliver forvirret, fordi hun tror, det er noget privat...

OK, FAIR NOK AT JEG IKKE SKAL RINGE OM SØNDAGEN ELLER UDEN FOR TELEFONTID. Men så skal hun da heller ikke ringe til mig i tide og utide ..!!!

Undskyld, det blev så langt. Er meget oprørt over den tlfsamtale - jeg har lyst til at sige, at jeg ikke vil have lavet 9 mdrs undersøgelse af mit barn... men det vil jeg jo helt vildt gerne! jeg har bare ikke lyst til, at HUN skal gøre det...

Er der nogen, der forstår mig??? I må gerne sige, jeg overreagerer, det gør jeg nok - og det kan være, jeg har det helt anderledes imorgen.. Men ligenu kan hun RENDE MIG! (sorry..)

Hilsen En Fortvivlet Mor

altså jeg kan altså godt forstå dig...

det er da noget mærkeligt noget..

når du har fortalt hvad det drejer sig om kan hun lave sig en note, og ringe tilbage mandag...

og det med dp en anden skriver, så ringer jeg altså til min dp i weekenderne hvis min datter har været syg op til en weekend.... Der er jo ikke nogen der siger hun skal svare mig eller hvis der er andet der skal siges

Anmeld

11. december 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Nu havde hun jo hørt min besked på tlfvsvareren om, hvem jeg er og mit formål... 

Så kan hun jo vælge at lade være med at ringe tilbage...

Jeg har nu ikke  haft brug for at ringe til min dagplejer endnu, men hvis jeg får brug for at ringe om søndagen, så gør jeg det (har hun selv sagt, vi bare kan gøre).

Tak for dit svar.

Ikke noget brok, men altså jeg forstår godt hun vælger at ringe tilbage...

Min SP ringer også ALTID tilbage lige så snart hun høre min besked på svareren, for ellers glemmer hun det nemlig.

Anmeld

11. december 2011

SussieThyssen

Du er altid berettiget til at ønske at få en anden SP hvis kemien ikke passer. Det er blot at ringe til kommunen.

Anyway, så er min opfattelse, at både hjemmepleje og andre inden for den offentlige sektor, der har med borgere at gøre i udkørsel, også SP'er ´få udleveret arbejdsmobiler, så jeg fatter ikke lige den der...men måske har jeres kommune ikke råd til den ordning??

Men uanset hvad, så kan du jo ikke vide noget om det..for hvad gør man hvis man ikke kan få fat i sin SP i telefontiden?? Man lægger en besked på hendes tlf. svarer og ringer hun så tilbage efter normal arbejdstid, jamen så opfordrer hun jo folk til at de kan ringe til hende også uden for normal arbejdstid...så jo jeg giver dig ret..det er da totalt hen i vejret mht. hendes måde at gøre tingene på.

Men jeg synes da du skal skrive et brev til sundhedslederen i din kommune og fortælle om sagen og forklare at du jo ikke kan vide noget om at du ringer til hendes privattlf. nr og at hun jo ikke behøver at skælde dig ud bare fordi du tror at du kan ringe på hendes arbejdstelefon uden for telefontid, når hun også kan ringe til dig uden for arbejdstid.

Og at du mener, at din og hendes kemi nu er gået så skævt af hinanden, at du vil bede om at få en anden SP, da du føler dig utroligt dårligt behandlet, og at du ikke tror det kan rettes op.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2011

Benjamins'mor

Kofoed. skriver:

Jamen er det nu sikkert? Hun er jo ansat i komunen og der plejer mobilerne ikke være til privat brug. Vil sp'en undgå arbejds opkald i privaten, jamen så må HUN få to numre, havde hun efterladt telefon på arbejdet, så havde hun jo alligevel først fået beskeden mandag morgen. JEG vil have min fulde ret til at ringe til en telefonsvare DØGNET rundt, for kan jeg ikke huske det i telefonen tiden, så er jeg jo på den. Det er vel det en ARBEJDS telefon går ud på. Og min SPs har ikke telefon tid, der skal vi bare ringe og ligge en besked, så ringer hun senest tilbage hverdagen efter - SUPER ORDNING.

Det samme med min SP.

Anmeld

11. december 2011

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

når du har fortalt hvad det drejer sig om kan hun lave sig en note, og ringe tilbage mandag...

og det med dp en anden skriver, så ringer jeg altså til min dp i weekenderne hvis min datter har været syg op til en weekend.... Der er jo ikke nogen der siger hun skal svare mig eller hvis der er andet der skal siges

Tak for din forståelse  Lige hvad jeg har brug for

Anmeld

11. december 2011

Benjamins'mor

Gittemor09 skriver:

Nu går min søn så ikke i DP mere, men hvis min søn har været syg op til en weekend, så ringer eller skriver jeg også søndag eftermiddag om han kommer eller ej mandag.

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

Benjamins'mor skriver:

Nu går min søn så ikke i DP mere, men hvis min søn har været syg op til en weekend, så ringer eller skriver jeg også søndag eftermiddag om han kommer eller ej mandag.

ja, det troede jeg da var meget normalt at man gjorde...

tænkte da ikke over at der kunne blive sure miner over det heller...

man kan da ringe til sin sp, hvis det er en nødsituation, så de skal vel stå til rådighed hele tiden

Anmeld

11. december 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Tak for din forståelse  Lige hvad jeg har brug for

det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.