Klip i kørekortet ?????? :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2011

SpunkenJo

gravid20 skriver:

Tak tøser, jeg smutter ud og køber en idag tak for jeres råd 

Det er jeg virkelig glad for at høre

En godkendt bagudvendt autostol er den eneste rigtige måde at transportere spædbørn hjem fra hospitalet i
- husk den ikke må monteres på forsædet ved en airbag.....

Tip: de fleste uheld hvor børn i autostole rent faktisk kommer til skade er som oftest fordi man ikke har monteret stolen korrekt i bilen. Så vær omhygelig med at montere stolen HELT RiGTiGT!! Og endnu vigtigere, at stramme selen så meget man kun lige kan få en hånd indimellem barnet og selen. (en løs sele kan være ligemeget, for banet vil bare rutsche ud af den ved en kollision.....) så lær dem helt fra spæd, at en sele SKAL STRAMME!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2011

Nessie

gravid20 skriver:

Tak tøser, jeg smutter ud og køber en idag tak for jeres råd 

De skal nok sørge for at rådgive dig godt i butikken

en god bagudvendt autostol kan anbefales, og ellers kan man hos Kære Børn, og vist også Babysam, leje en Easy Lift, som er en lift med sele, der er godkendt til biler

God fornøjelse

Anmeld

29. november 2011

stm2812

Dinna88 skriver:

Ja, så står man lidt i klemme. Hvis du vidste at de var ude at køre på et tidspunkt, kunne du have ringet til politiet. Så gik det vel ikke ud over dem på længere sigt. Kan huske en tråd herinde af en, der ringede til politiet fordi hun så en person køre, uden at spænde sitbarn fast. 

Årh ja det havde jeg slet ikke tænkt på.. Det ved jeg nu til næste gang så, hvis de igen er så,... hmm... ja lad os sige hjernedøde ...

Anmeld

29. november 2011

louise8723

Vivian87 skriver:

Du må gerne transportere hende i liften, så skal du bare ha et køre net at spænde over  

jaeh det må man da.. men har du nogensinde set en baby blive kastet rundt i liften efter at der er nogen der har kørt ind i din bil?

Det skal du ikke ønske dig..

så liftnet er absolut ikke det smarteste at bruge

Anmeld

29. november 2011

foto på lærred

gravid20 skriver:

Tror da lige jeg skal en tur i babysam imorgen og have købt sådan en  

Har ikke læst tråden igennem, men vil bare sige at de kan lejes i Babysam (dem hvor baby ligger ned) Vi lejede en de første 3 måneder.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

29. november 2011

lucas<3

gravid20 skriver:

Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele  

nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 

man kan leje sådan en til liften i babysam mener jeg det er..

Anmeld

29. november 2011

Vivian87

louise4060 skriver:

jaeh det må man da.. men har du nogensinde set en baby blive kastet rundt i liften efter at der er nogen der har kørt ind i din bil?

Det skal du ikke ønske dig..

så liftnet er absolut ikke det smarteste at bruge

Nu spurgte hun ikke hvad der var smartest, men hvad der var lovligt. Det er i min håndbog 2 vidt forskellige ting. 

Men nej, det har jeg ikke, men jeg har set en baby kvast i en autostol, og det er heller ikke et behageligt syn skulle jeg hilse og sige 

Anmeld

29. november 2011

jeanett 26

En auto stol som andre skriver

Ellers må det bette godt ligge i lift hvis der er liftnet over.

Ellers ved jeg ihvertfald på føde afd har de en auto stol man kan låne

Anmeld

29. november 2011

Gittemor09

gravid20 skriver:

Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele  

nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 

bare i en autostol..

og hvis det ikke er noget du skal bruge til daglig kan man altså leje en autostol hos babysam..!! så er det jo det billigere

Anmeld

29. november 2011

louise8723

Vivian87 skriver:

Nu spurgte hun ikke hvad der var smartest, men hvad der var lovligt. Det er i min håndbog 2 vidt forskellige ting. 

Men nej, det har jeg ikke, men jeg har set en baby kvast i en autostol, og det er heller ikke et behageligt syn skulle jeg hilse og sige 

Hvis det er sket med en autostol, et det højst sansynligt pga forkert montering fra forældrenes side

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s&fea ture=youtube_gdata_playerhttp://www.youtube.com/wa tch?v=qeJ50z-r-5s&feature=youtube_gdata_player

Men med liftnet kan det gå grueligt galt selvom forældrene gør alt efter bogen.. Så det ville jeg nok absolut ikke råde at bruge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.