Klip i kørekortet ?????? :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Pia.

Min den ældste på snart 13 år kom hjem i lift - den gang var reglerne anderledes - der skulle man bare bruge lift net...

Min datter på 9 år og min søn på snart 6 år er begge kommet hjem samme dag de blev født og de er begge kørt i autostol - der høre jo en pude med som er specielt beregnet til Spædbørn og ved hoved er der en speciel hovedstøtte - dog må de helst ikke sidde mere end 20-30 minutter i den ...

....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

chael

gravid20 skriver:

Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele  

nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 

En rømer baby autostol jo de findes altså, også til helt små nyfødte har da efterhånden transporteret 3 af slagsen hjem

Du kan leje en sådan i babysam for 9 mdr.

*Camilla

Anmeld

28. november 2011

sabrina89

man kan leje en easylift hvis man ikke synes  at baby skal sidde i autostol så tidligt   http://www.easylift.dk/

Anmeld

28. november 2011

Anette&Sophia

gravid20 skriver:

Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele  

nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 

Sophia var halvanden dag gammel da vi blev udskrevet, og hun blev sat i autostolen :-)

Du kan leje en special lift i div. babyforretninger, som har en sele indbygget, og som jeg har forstået det, så er den lovlig at transportere dem i, i bil :-)

Anmeld

28. november 2011

baby012

Tror da lige jeg skal en tur i babysam imorgen og have købt sådan en  

Anmeld

28. november 2011

norenberg

lej en autostol med bære hank eller en boksette som de kan ligge ned i...de lejer begge dele ud hos babysam og falck...

Anmeld

28. november 2011

Vivian87

Du må gerne transportere hende i liften, så skal du bare ha et køre net at spænde over  

Anmeld

28. november 2011

Dinna88

stm2812 skriver:

Er simpelthen så enig..

Kender nogen der transporterede deres søn i liften indtil han var et par måneder, da de IKKE GAD bruge penge på en stol ( De endte med at låne hans søsters.. tvivler på hun får den igen) Var simpelthen så hidsig over man kunne finde på at gøre det.

Seriøst? De må elske deres barn højt. 

Anmeld

28. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

min pige var ikke mange timer gammel... hun sad i autostol 1 time... kunne jo ikke køre med hende uforsvarligt i lift...

Anmeld

28. november 2011

EKBJ

gravid20 skriver:

Der findes da et net du kan binde om liften når du har den med i bil. Ved ikke hvor meget det koster :-). 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.