gravid20 skriver:
Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele
nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 
Det er korrekt de ikke må være i liften, mm der er en gyldig grund, feks for tidligt fødte som er for små til at sidde i en autostol. Men ellers bruger du en autostol, den 1 hedder fra ca 0-9 mdr (ca 0-13 kg) Den må de bruge og sidder bagudvendt i bilen, derefter skifter man til næste str hvor de skal kunne holde hovedet selv. Så en autostol i første str kan du sagtens bruge til de helt nyfødte, på vej hjem fra sygehuset, og når du ellers skal have dem med
Anmeld