Klip i kørekortet ?????? :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

S.Maria

Fandt lige det her: Hverken liftnettet eller boxetten er lige så sikre som babystolen. Rådet for Større Færdselssikkerhed anbefaler derfor, at boxetter og liftnet kun benyttes af børn, der på grund af særlige problemer ikke kan sidde i en babystol.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Mor til L&S

gravid20 skriver:

Jeg alle i skønne tøser, så har jeg lige brug for endnu et fantastisk råd her.. Mine forældre er jo nok dem der kommer til at køre mig hjem fra hospitalet når jeg har født, MEN så kom vi lige ind på emnet med at få hende hjem, og prøvede at undersøge hvordan man egentlig transportere sådan en bette en i bil, hun er jo ikke mere end 3 dage gammel når vi skal hjem, så man kan da ikke sætte hende i en autostol, når hun nu ikke selv kan holde hovedet endnu, så tænker jeg at man da bare har den bette i liften, MEN det giver altså klip i kørekortet da der er en under 15 uden sikkerhedssele  

nu er mit spørgsmål så, hvordan transporterede i jeres på vej hjem fra sygehuset ?? 

I en autostol... du kan jo få en fra nyfødt som sidder bagudvendt...

Anmeld

28. november 2011

MortilCilas

Min søn sad i en autostol fra 0-13kg. Og der var sådan en indsats i, som jeg efterfølgende tog ud, da han var for stor til den, og godt kunne holde sit hoved selv

Anmeld

28. november 2011

IngenKoPåIsen

Dinna88 skriver:

Det burde vel ikke være et problem at putte den lille i en autostol Det skal bare være den rette. 

Og ikke nok med at det giver et klip - det er også galskab at køre med sin unge i liften, uden at den er spændt fast

Anmeld

28. november 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Min datter sad i autostol, men da vi kørte til Fyn hu var ca en mdr, havde jeg lejet et lift net, som jeg kørte længe med, for så kunne hun bedre sove når vi kørte lange ture.
Det er dog ikke lovligt mere, men nu kan en ny smart lift lejes til transport, hvor i der er sele- den er lovlig, og giver ikke klip.
Men baby autostole i dag, kan justeres efter barnet, så der er ingen problemer med en lille bebs i autostol, hjem fra sygehus.

Anmeld

28. november 2011

stm2812

Dinna88 skriver:

Seriøst? De må elske deres barn højt. 

De er virkelig nogle klaphatte.. Har flere gange været tæt på at lave en indberetning til kommunen, desværre er det noget familie, hvilket gør det utrolig svært.

Anmeld

28. november 2011

Dinna88

stm2812 skriver:

De er virkelig nogle klaphatte.. Har flere gange været tæt på at lave en indberetning til kommunen, desværre er det noget familie, hvilket gør det utrolig svært.

Ja, så står man lidt i klemme. Hvis du vidste at de var ude at køre på et tidspunkt, kunne du have ringet til politiet. Så gik det vel ikke ud over dem på længere sigt. Kan huske en tråd herinde af en, der ringede til politiet fordi hun så en person køre, uden at spænde sitbarn fast. 

Anmeld

29. november 2011

Silas&Mille

Silas sad også bare i sin autostol. Vi havde næsten en times kørsel hjem fra sygehuset og der var ingen problemer.

Er ikke sikker, men angående liften har jeg en gang hørt noget med at man kan købe et specielt net (eller lignende) som skal ligges over liften nar den spændes fast, så skulle det være lovligt at køre med den lille i liften.

Men som skrevet er ikke sikker, det er bare noget jeg har hørt.

Anmeld

29. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Babyen skal selvfølgelig i autostol - det er det sikreste og det kan h*n godt selvom h*n ikke kan holde hoved selv.

Anmeld

29. november 2011

baby012

Tak tøser, jeg smutter ud og køber en idag tak for jeres råd 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.