Hvor mange dage gik du over tid første gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2011

Rødhætte

Har stemt "gik ikke over tid".. Fødte 36+4.. Håber snart din baby vil ud

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2011

Frk Mig

jeg gik 1 dag over .. dog havde jeg veer på termins dagen men fødte dagen efter .. 

Anmeld

28. november 2011

Trunte<3

blev sat igang, og han kom til verden 16 dage over termin

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Jeg har ikke født endnu, så jeg har ikke stemt.

MEN ved mit sidste jordmoderbesøg sagde hun, at 90 % af førstegangsfødende går over tiden og det er typisk 4-6 dage.

Hvornår man bliver sat i gang er afhængigt af fødested og weekend. På mit hostpital sætter man i gang på 12. dagen, men da det er en søndag, vil de starte mig om fredagen i stedet, hvis jeg går over. Andre steder er det på 10. dagen.

God fødsel, når du kommer dertil

Moms

Der hvor jeg skal føde hedder det 10 dage over tid før igangsætning. Det vil sige at det er på mandag, så hvis jeg ik selv har født inden, kan jeg så godt regne med at blive sat i gang på mandag, eller ser de lige tiden an hvis baby ellers har det godt?

Anmeld

28. november 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg er idag 40+3 og har slet ingen tegn på at fødslen skulle være lige om hjørnet. Det er mit første barn, og jeg/vi venter selvfølgelig i spænding. Jeg går dog og frygter, at det ikke sker af sig selv, og at jeg skal sættes i gang. Jeg vil bare gerne have det overstået nu.

Gik du over tid og hvor meget? Havde du nogle tegn på fødsel, eller startede det bare lige pludselig? Blev du sat i gang og hvordan foregik det?

12 dage over termin med nr 1 og 2

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. november 2011

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

Har stemt "gik ikke over tid".. Fødte 36+4.. Håber snart din baby vil ud

Det håber jeg godt nok også. Gider ik være gravid mere nu

Anmeld

28. november 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg er idag 40+3 og har slet ingen tegn på at fødslen skulle være lige om hjørnet. Det er mit første barn, og jeg/vi venter selvfølgelig i spænding. Jeg går dog og frygter, at det ikke sker af sig selv, og at jeg skal sættes i gang. Jeg vil bare gerne have det overstået nu.

Gik du over tid og hvor meget? Havde du nogle tegn på fødsel, eller startede det bare lige pludselig? Blev du sat i gang og hvordan foregik det?

Jeg fødte 40+4 .. 

Mit vand gik fredag aften , og tænkte bare at jeg ville vente til der kom veer .. Det kom der ikke .. Så jeg faldt i søvn , og ringede til fødegangen næste morgen til et tjek .. Der havde jeg stadig ikke fået veer ..

Så jeg blev sat i gang med ve drop kl. 14 ca. og fødte kl. 22.46
Det var helt igennem fantastisk ! Også selvom jeg blev sat i gang .. Følte der var så meget styr på det hele tiden og det syns jeg bare var vidunderligt  

Anmeld

28. november 2011

Ansemusen

Jeg blev sat igang, da jeg var 42+0 på Hvidovre hospital. Jeg fik lagt en stikpille om formiddagen og fik kørt CTG-strimmel, og blev derefter sendt hjem. SKulle komme tilbage om eftermiddagen og undersøges forneden og have lagt endnu en stikpille op.
Derefter blev jeg på hospitalet og fik kørt strimmel, målt blodtryk løbende osv.

Mit blodtryk var pludselig forhøjet, så de valgte at indlægge mig på Svangre afdelingen for at holde øje med barnet og mig.

Jeg begyndte at få menstruationslignende murren i underlivet 19.45, og derfra tog veerne stødt til. Kl. 22 nev de okay, men kunne godt holdes ud. Kl. 24 krævede jeg at komme hjem, når ikke de ville lade min kæreste blive hos mig, selvom veerne var gået igang. På det tidspunkt havde jeg rigtig ondt, og kunne dårligt udholde turen hjem i bil.
Derfra var det bare ulideligt, og jeg ringede til fødegangen ved 2-3 tiden (om natten) og spurgte om jeg ikke kunne få noget smertestillende. De sagde at vi skulle komme ind, så jeg kunne få en coctail (blanding af smertestillende, til at slappe lidt af på), så jeg kunne tage hjem igen og prøve at få lidt søvn.

Turen tilbage til hospitalet var skrækkelig - det gjorde SÅ ondt at være fikseret på et sæde (sad dog på knæ omvendt på sædet vendt imod sæderyggen).
Da vi ankom til fødegangen havde jeg meget stærke og smertefulde veer og skreg temmelig meget (følte jeg i hvert fald selv). Jeg blev undersøgt, og det viste sig, at jeg allerede var 4-5 cm åben, og dårligt kunne nå en epidural blokade, hvilket jeg VIRKELIG trængte til på det tidspunkt. Det viste sig, at jeg havde koblede veer (uregelmæssige veer, som kommer oven i hinanden).
Jeg skulle slet ikke have været sendt hjem. Men jordemoderen på Svangre troede ikke på, at jeg havde veer. Heldigt at vi nåede det
Kom ind på fødestuen og fik en flink jordemoder. Fik lagt en blokade, og det var fantastisk!!! Så kunne jeg endelig slappe af og døse lidt hen. Jeg fik lagt vedrop i hånden.
Kl. ca. 8, var der vagtskifte, og jeg fik en rigtig sød jordemoder og jordemoderstuderende. Kl. 10.37 fødte jeg min velskabte dreng (uden smerter) på kun 17 minutter.

Jeg gik fra en rigtig dum start til en følelse af stolthed

Mit råd til dig er, at du skal stole på din egen intuition, og bede om det du føler du har brug for! Og de fleste jordemødre er jo heldigvis søde - jeg havde desværre bare en uheldig oplevelse på Svangre. Men tror ikke det er normen

Anmeld

28. november 2011

Moms

Anonym skriver:

Der hvor jeg skal føde hedder det 10 dage over tid før igangsætning. Det vil sige at det er på mandag, så hvis jeg ik selv har født inden, kan jeg så godt regne med at blive sat i gang på mandag, eller ser de lige tiden an hvis baby ellers har det godt?

Jeg vil foretrække at føde "rigtigt selv" hvis ellers både jeg og baby har det godt og han ikke er for stor.

Så jeg spurgte jordmoderen om man selv havde noget at skulle have sagt og det svarede hun ja til.

Så jeg kunne evt. godt vente til mandagen - dvs. 13. dagen, hvis jeg gerne ville det.

Moms

Anmeld

1. december 2011

Moms

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er på dit fødested, men da jeg helst ikke vil sættes i gang - hvis alt ellers er i orden - spurgte jeg min jordmoder om man selv havde noget at skulle have sagt i den sag.

Og det har jeg.

Så hvis jeg gerne vil, kan jeg vente til mandag - som så vil være 11. dagen.

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.