hjælp mig !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2011

Muhmi

Anonym skriver:

hej alle samme her inde vis i ikke kan skrive nogen pænt gide jeg ik og høre på det få det er jo ik det jeg vil høre jo det kan godt være jeg ik kan skrive godt men er også orbilnd så det er kom der få er maget ked af det i skrive her inde må jeg nok sige

Kan dælme godt forstå du bliver ked af at din tråd slet ikke handler om dit spørgsmål!

Jeg kender desværre ikke så meget til systemet når man har fået taget et barn fra én... Det kommer vel an på, hvorfor du har fået taget barnet fra dig og om du har "ændret" dig siden, tænker jeg...

Men hvis du planlægger barn nummer 2 og mener du kan klare det den her gang, så ville jeg råde dig til at ringe til kommunen og høre hvordan deres politik er og om du eventuelt skal komme ind til en samtale med dem før du begynder på barn nr. 2.

Held og lykke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2011

HenrietteBuchvadt

Nu kender jeg ikke din situation men kan svare lidt måske..

Reglen er den at kommunen skal vurdere ens forældreevner igen, når det drejer sig om et nyt barn MEN hvis ikke du har fået dit barn hjem endnu, så kan du forvente denne undersøgelse foregår mens du er gravid.. Hvis de mener du er uegnet, så fjerner de barnet straks efter fødslen = du får ikke en chancen for at være sammen med barnet, hvis du er heldig får du en time sammen med barnet... Kender en som er plejemor for et barn, barnet var ved moderen 20 min også blev det overdraget til sin plejemor... 

Men en god måde du kan finde vurder om der er en mulighed, er ved at se på den samvær du havde med dit barn da det blev fjernet i sin tid fx 1 gang i ugen.. Hvis det nu er sådan du nu har det hjemme hveranden weekend, så er chancen for kommunen giver dig en chance meget større end hvis du forsat kun ser dit barn 1 gang i ugen og aldrig har det hjemme.. Hvis du ikke har dit barn hjemme mindst hver anden weekend tror jeg dine chancer er meget små.. Især hvis du kun ser dit barn sammen med nogen fra kommunen eller barnets plejeforældre. For så mener kommunen end ikke du er egnet til at have et barn i din varetægt.. Et spædbarn er jo langt mere  krævende og derfor er kravende til forældrene meget høje..

Uden jeg skal bestemme hvad du skal, så synes jeg du bør overveje om du skal fuldføre denne graviditet, for er det ikke synd for barnet at det bare skal anbringes ligesom det første? Vil du kunne holde til at få taget endnu et barn fra dig?

Også ville jeg hvis jeg var dig, skynde mig at ringe til kommunen inden du er 12 uger henne og høre hvad de siger, de kan måske sige om din chance er stor eller lille, så har du stadig muligheden for at kunne få en abort, HVIS du mener det er det rette... Er normalt i mod abort, men synes det er synd at sætte et barn til verden, hvis man på forhånd er i tvivl om man må/kan tage sig af det.. Skriver MÅ i forhold til om kommunen giver jer en chance..

Håber du finder den løsning som er bedst for barnet i denne situation, for jeg mener det er barnets behov der bør være den vigtigste her, ikke dit ønske om at få et barn..

Jeg beklager hvis jeg er hård, men jeg synes bare det er vigtig at du tænker dig meget grundigt om...

Anmeld

12. december 2011

serinasmor

Honey<3 skriver:

Det var sku da nogle søde kommentare at komme med, tror ikke selv man vælger at være dårlig boglig!!!

Trådstarter - det kommer an på rigtig meget.
Har du rykket dig siden de tog første barn?
Husk alle de ting de bad dig ændre på, og gør dem
Hvis du i sådan en sitiaution beder om lidt ekstra hjælp fra SP, så tror jeg sagtens det kan lade sig gøre!

Skriv tingene som du mener er rigtigt, jeg forstår ihvertfald godt hvad du skrev

ja undskyld men det var ikke læseligt

til ts.

det kommer an på hvorfor det første barn er fjernet og om denne årsag stadig er gældende..

fx. kan en alkohololiker jo godt blive tørlagt.  Hvis grunden til fjernelsen var vold i hjemmet grundet faderen og moderen ikke længere er sammen med faderen, men måske en ny mand, kan det være hun i stedet kommer under observation, og kommunen dermed kontrollerer at barnet har det godt

håber det hjalp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.