Nu kender jeg ikke din situation men kan svare lidt måske..
Reglen er den at kommunen skal vurdere ens forældreevner igen, når det drejer sig om et nyt barn MEN hvis ikke du har fået dit barn hjem endnu, så kan du forvente denne undersøgelse foregår mens du er gravid.. Hvis de mener du er uegnet, så fjerner de barnet straks efter fødslen = du får ikke en chancen for at være sammen med barnet, hvis du er heldig får du en time sammen med barnet... Kender en som er plejemor for et barn, barnet var ved moderen 20 min også blev det overdraget til sin plejemor...
Men en god måde du kan finde vurder om der er en mulighed, er ved at se på den samvær du havde med dit barn da det blev fjernet i sin tid fx 1 gang i ugen.. Hvis det nu er sådan du nu har det hjemme hveranden weekend, så er chancen for kommunen giver dig en chance meget større end hvis du forsat kun ser dit barn 1 gang i ugen og aldrig har det hjemme.. Hvis du ikke har dit barn hjemme mindst hver anden weekend tror jeg dine chancer er meget små.. Især hvis du kun ser dit barn sammen med nogen fra kommunen eller barnets plejeforældre. For så mener kommunen end ikke du er egnet til at have et barn i din varetægt.. Et spædbarn er jo langt mere krævende og derfor er kravende til forældrene meget høje..
Uden jeg skal bestemme hvad du skal, så synes jeg du bør overveje om du skal fuldføre denne graviditet, for er det ikke synd for barnet at det bare skal anbringes ligesom det første? Vil du kunne holde til at få taget endnu et barn fra dig?
Også ville jeg hvis jeg var dig, skynde mig at ringe til kommunen inden du er 12 uger henne og høre hvad de siger, de kan måske sige om din chance er stor eller lille, så har du stadig muligheden for at kunne få en abort, HVIS du mener det er det rette... Er normalt i mod abort, men synes det er synd at sætte et barn til verden, hvis man på forhånd er i tvivl om man må/kan tage sig af det.. Skriver MÅ i forhold til om kommunen giver jer en chance..
Håber du finder den løsning som er bedst for barnet i denne situation, for jeg mener det er barnets behov der bør være den vigtigste her, ikke dit ønske om at få et barn..
Jeg beklager hvis jeg er hård, men jeg synes bare det er vigtig at du tænker dig meget grundigt om...
Anmeld