Ja, inspireret af den anden tråd med bonus datteren, hvordan vil i så opdrage jeres børn? Denne debat er ikke til at skabe splid og så videre, er bare nysgerrig og måske man også kan få noget inspiration til opdragelse. 
Jeg har det personligt selv sådan, at når Benjamin bliver ældre og vi er til familie tamtam så skal han blive siddende ved bordet til de andre er færdige med at spise, men selvfølgelig først når han er gammel nok til at forstå det.
Og når han forstår tingene bedre skal han også sige tak for mad når han går fra bordet, men først når han er stor nok.
Hej.
Nu har vi store børn. Vores drenge er 7, 12 og 13 år (snart 14). Og vi står og har opdraget 2 børn og opdrager kun 1 barn pt.
Fordi jeg formulerer det sådan er netop fordi, jeg ikke mener, vi opdrager de store mere. Nu støtter, guider, rådgiver og vejleder vi dem til en udslusning til det virkelige og voksne liv.
Om vi har opdraget på den rigtige måde, ved jeg ikke, men vi er tilfredse med udslaget indtil videre. Vi har nogle fornuftige, friske drenge, der selvstændigt kan gøre gode gerninger og fejle. Lære af fejlede og nyde livet. Vi ser en tryghed og tillid til de store drenge og stadig ses det at de læner sig op af os, med en enkelt fod inde i de trygge rammer.
Om det er alm dannelse, du mener med opdragelse, ja så er det en selvfølge for os, at opdrage til, at de kan omgåes andre mennesker på et ligeværdigt niveau, hvor mennesker ikke er ligestillet.
Vores drenge vil fejle igennem livet, men jeg vil håbe, jeg har opdraget dem til selvstændighed, accept, respekt og tillid til de rigtige mennesker, der vil dem det godt i livet.
Og nej vores drenge skal ikke sidde ved bordet til et sølvbryllup, hvor bare maden varer 4-5 timer
Men vi sidder alle og spiser sammen til aftensmaden og nyder hinandens oplevelser i dagens løb.
Held og lykke med livets sværeste job, men det længste ventende resultat: Opdragelse af et barn