Benjamins'mor skriver:
Ja, inspireret af den anden tråd med bonus datteren, hvordan vil i så opdrage jeres børn? Denne debat er ikke til at skabe splid og så videre, er bare nysgerrig og måske man også kan få noget inspiration til opdragelse. 
Jeg har det personligt selv sådan, at når Benjamin bliver ældre og vi er til familie tamtam så skal han blive siddende ved bordet til de andre er færdige med at spise, men selvfølgelig først når han er gammel nok til at forstå det.
Og når han forstår tingene bedre skal han også sige tak for mad når han går fra bordet, men først når han er stor nok.
Uh jeg har brugt mange mange timer under graviditeten på lige netop dette spørgsmål. Hvordan vil jeg (vi) opdrage vores datter?
Først og fremmest vil jeg lære hende at tillid er noget af det vigtigste her i livet. Jeg vil vise hende at hun altid kan stole på os, og så håbe på at hun bliver til at stole på.
Vil også opdrage hende med at alt har konsekvenser. Og jeg vil være konsekvent over for hende. Hvis jeg fx siger, at hvis hun ikke rydder op på sit værelse, så er der nul lørdagsslik, og hun så IKKE rydder op, så skal jeg bare holde fast i at hun IKKE skal have lørdagsslik. Hun skal lære at vi mener hvad vi siger.
Derudover skal hun lære at have et fornuftigt forhold til penge. Hun skal ikke forkæles, for det er bare at gøre hende en bjørnetjeneste. Hvis jeg betaler alt for hende, så får hun et mega chok, den dag hun skal flytte hjemmefra og opdager hvad tingene koster .
Åh, jeg kunne blive ved, men det er nogle af de ting jeg har overvejet meget 
Anmeld