da i var gravide/er gravide. Hvad ændrede i så i hverdagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

EKBJ

Wampires skriver:

i starten var det bare mest med at jeg stoppede med at drikke kaffe.. det kom helt af sig selv da bare lugten var ubehagelig for mig...

derefter så begyndte kæresten at overtage alle de opgaver der var med at løfte.. måtte ikke en gang løfte vasketøjet længere selvom der aldrig var særlig meget

Endte med at måtte sove til middag i 1-1½ times tid midt på dagen for ellers kunne jeg slet ikke hænge sammen om aftenen... uden lur faldt jeg senest i søvn kl. 19 med lur kunne jeg holde mig vågen helt til kl. 21-22 *GG*

Ellers ikke nogen ændringer... var i forvejen igang med vægttab så maden var velovervejet og balanceret...

begyndte at spise vitaminpiller som man jo får af vide man skal...

Hvornår stoppede du med at løfte tunge ting? Fx, tunge tasker og sådan noget. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

EKBJ

Honey<3 skriver:

Husk ikke at spise for meget af det, det skulle eftersigende ikke være skide godt for baby, specielt ikke tun i olie  Det smager eller virkelig lækkert, med mayo og rå løg , hehe...

Hvor langt er du henne ?

Har hørt man ikke må spise for mange rå løg eller bare løg i det hele taget!!? 

Anmeld

17. november 2011

Isabella_mor

ja, jeg stoppede med at bruge makeup som ikke var lavet naturlig matriale. jeg tror kun jeg brugte makeup to gange iløbet af min graviditet.. til et bryllup og til min kærestes og min årsdag. og der havde jeg købt lidt forskelligt bla, en mascara der var lavet af KOLORT believe it or not.. 

ja jeg stoppede jo med at ryge længe før jeg blev gravid men røg og ryger nu stadig når jeg går i byen, men da jeg var gravid gik jeg heller ikke i byen for at drikke og så røg jeg heller ikke jo.. 

farvede heller ikke mit hår, og det var heller ikke nødvendigt. 

jeg kunne ikke rigtig træne så det gjorde jeg ikke, og mine madvaner der spiste jeg det jeg havde lyst til, pga ekstrem kvalme så var der nogle ting jeg bedre kunne holde nede end andre. 

men jeg skar ned på cola og kaffe. to kopper kaffe på et døgn var hvad jeg fik..  og pga forstoppelse var jeg NØDT til at drikke kaffe hver dag for at få gang i tarmen.

Anmeld

17. november 2011

An&Jo

Honey<3 skriver:

Nyd sushi imens du kan

Man kan vidst godt spise lidt imens man er gravid, men så skal det have været frosset ned i 24 timer på et bestemt antal minus grader - jeg nægter at spørge på sushi resturanter om hvordan de gør

Vil lige sige at du roligt kan spise sushi..

Sushi restauranterne skal fryse fisken ned i 24 timer ved ret lave temperaturer uanset hvem de serverer det for.. Hvis ikke de gør det, så bliver de lukket af fødevarestyrelsen, for det skal netop fryses ned for at dræbe de bakterier der oventuelt kunne være deri.. Du skal bare holde dig fra tun og andre direkte rovfisk..

Anmeld

17. november 2011

1990h

tusinde tak for alle jeres gode imput

Anmeld

17. november 2011

emsaroto

Jeg gjorde ikke rigtig noget ...

Jeg cyklede stadig som jeg plejer og sådan. Spiste som jeg plejede. Så nej, ingen ændringer overhovedet. 

Anmeld

17. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
EKBJ skriver:

Hvornår stoppede du med at løfte tunge ting? Fx, tunge tasker og sådan noget. 

heh.. har jeg aldrig rgtig gjort da jeg ikke er særlig stærk... men stoppede helt da maven begyndte at vokse for så kom den i vejen

Anmeld

17. november 2011

Christina-pigen91

Ej undskyld mig.
synes godt nok nogen af jer er lige en anelse for meget.
Jeg bruger stadig deo, og sæbe når jeg er i bad der dufter af noget.
når jeg vasker tøj, bliver der også brugt skyllemiddel med duft.
Sodavand drikker jeg også engang imellem, og leverpostej må man godt spise i små mængder. Det eneste jeg ikke gør er at farve mit hår og drikke alkohol, da jeg ved at det er farligt for mit barn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.