Carina:-) skriver:
Men hvad så hvis det går den anden vej.
At hvis man ikke betaler topskat så er man ikke berettiget til lægehjælp,men skal selv betale?
Og det samme med sygehus,skole og diveres goder?
Eller de skal måske også fjernes fra folk som tjener "for meget"?
halleluja for et "fedt" samfund hvor det ½ betaler for at det andet ½ ikke behøver yde noget.
Nå nej glem det,sdåan et samfund har vi jo allerede....
jeg kan ikke forstå at der hele tiden skal drages pareleller mellem det at få udbetalt børnepenge og det at vi har et relativt velfungerende sundhedsvæsen og skolevæsen som er åbent for alle.
Sådan som jeg ser på det er sundhed og uddannelse, noget som alle har behov for, rig som fattig. Og vi har ikke engang et system som i USA hvor folk skal betale for sundhedsydelser, og kun de aller fattigste kan blive behandlet gratis.
At få BP har højtlønnede ikke behov for, og anderledes kan jeg altså ikke se på det.
Jeg ved ikke, om jer to, jeg diskutererer med herinde, havana og carina, selv hører til den bedst stillede 1/3 af danskerne, men hvis I gør, kan I, eller nogen andre der gør, så med hånden på hjertet sige, at I har behov for at få BP hver tredje måned?!? Behov som i, at I ikke ville kunne købe en flyverdragt til jeres barn, eller behov som i, at I ikke ville kunne sende dem til ridning en gang om ugen?!? Eller nogen lignende. For hvis det er sådan, tager jeg fejl, og så trækker jeg naturligvis følehornene til mig. Men jeg tillader mig at tvivle.