børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Frk.Nissen

Carina:-) skriver:

Ja så lad os fjerne endnu en grund til at uddanne sig og stræbe efter selvforsørgelse .

Hvorfor i alverden skal man dog arbejde og betale skat + topskat når man aligevel kun kan se pengene gå til dem der ikke gør.

Tror at næste gang jeg er i netto,vil jeg lige finde en jeg kan betale varer for.-De t er vel det samme som at jeg betaler dine børnepenge og evt inst?Og så skal jeg lige have at vide at hvis jeg gider tjene en løn over gennemsnittet så skal jeg lige oveni jeg betaler noget af dit-Og så eftergive mine rettigheder til bp-Skønt...

Jeg forstår ikke helt det du mener?

Jeg kan ikke se, hvorfor du bliver "små sur" over det som jeg har skrevet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Carina:-)

celkt skriver:

Uddannelse er lige for alle, ja. Men der er jo mange årsager til at folk måske ikke får en uddannelse. Bliver man gravid ved et uheld i en tidlig alder, og får et barn, og dermed ikke kan magte det?!? Man har psykiske problemer, og kan ikke overskue en uddannelse?!? Og igen, ser du bort fra dem, der har en kort, men vigtigt, videregående uddannelse, som ssh'ere eller lignende, der måske får 13500 udbetalt om måneden. Hvis du skal få det budget til at løbe rundt, har du behov for børnepenge, selvom du så nok så meget har en uddannelse og et arbejde.

Hvorfor har folk behov for et skulderklap for at de har taget en lang uddannelse og er til gavn for vores samfund ved at bestride et godt job?? Er det fordi de har været på su i lang tid, - tja, det er selvfølgeligt ikke nogen fest, men folk der af en eller anden årsag lever deres liv med en lav indkomst, har det jo heller ikke morsomt. At man skal være på su i en årrække betyder at man tjener gode penge når man kommer ud. Hvis man altså får et arbejde. Og gør man ikke, er man jo netop i den gruppe, der er berettiget til børnepenge... 

Det behøves man vel ikke at belønnes ekstra for fra statens side af. At vi overhovedet har et samfund hvor du kan få en uddannelse og hæve dig til et bedre økonomisk sted, burde være belønning nok.

Og hvis ikke staten skulle forsørge folk, der er uden for arbejdsmarkede af den ene eller den anden årsag, - nej helt ærligt.

At en person med en høj indkomst ikke kan få børnepenge, og en anden derfor ikke har ret til dagpenge eller kontanthjælp, det er skisme da som at sammenligne skummetmælk og champagne...

Så kan man jo også sige at han man ikke råd til at få børn uden bp,skal man lade være

Jeg kommer aldrig til at gå ind for et Robin Hood samfund-da jeg mener der skal være goder ved at betale topskat.

På lige fod med dem der ikke gør.

Anmeld

22. november 2011

celkt skriver:

Det tror jeg ikke.

Hvis det en gang for alle blev lavet til lov, at fok med en indkomst over en vis grænse, ikke ville få børnepenge, ville der selvfølgeligt være en masse skumlen og brok. Men derefter er min formodning at folk enten ville skære ned på forbruget, hvilket selvfølgeligt ville være uheldigt, eller arbejde et par timer mere om måneden, hvilket jo ville gavne staten. Og hvis folk holdt op med at tage det som en selvfølge at det har var lige for alle, ville der gå et par år, og så ville folk syntes at det nye system var rimeligt, somd et var.

Og endelig er børnepenge vel ikke ment som en bonus for at arbejde mere?? Medmindre at man altså har behov for at købe aflad fra sine børn, fordi man arbejder for meget...

Men det er jo så bare min tanke...

Men hvad så hvis det går den anden vej.

At hvis man ikke betaler topskat så er man ikke berettiget til lægehjælp,men skal selv betale?

Og det samme med sygehus,skole og diveres goder?

Eller de skal måske også fjernes fra folk som tjener "for meget"?

halleluja for et "fedt" samfund hvor det ½ betaler for at det andet ½ ikke behøver yde noget.

Nå nej glem det,sdåan et samfund har vi jo allerede....

Anmeld

22. november 2011

havana

Så kan man jo også sige at han man ikke råd til at få børn uden bp,skal man lade være

Jeg kommer aldrig til at gå ind for et Robin Hood samfund-da jeg mener der skal være goder ved at betale topskat.

Anmeld

22. november 2011

celkt

Jeg mener man skal overveje det kraftigt, før man sætter børn i verden, hvis man f.eks. er på kontanthjælp og slet ikke kan få tingene til at hænge sammen, og der ikke er udsigt til at det bliver bedre. Om det er smart på su er også til diskussion. Men når det så er sagt, hvad vil du gøre, hvis du en dag sidder i bilen, en idiot kører op bag dig, og du får et piskesmæld, Du er sygemeldt på fuld tid i 1½ år, fordi du ikke kan passe dit arbejde, og så falder du får fristen for sygedagpenge og havner på kontanthjælp. Hvor du virkelig slet ikke kan få tingene til at hænge sammen uden BP?? Vil du så også have af vide, at du jo bare kunne have ladet være med at få børn, hvis du ikke kan klare dig uden BP?!?

Dine goder ved at betale topskat er netop at du bibrager til et trygt velfærdssamfund. Det er da sur rumpe at der ikke andre bonuser, men vi kan da foreslå regeringen, at de i stedet for BP indfører en bonus, til alle dem, der ikke har behov for børnepenge for at få deres budget til at hænge sammen. Jeg tillader mig at tro, at det næppe ville blive prioriteret særligt højt..

Anmeld

22. november 2011

celkt

Men hvad så hvis det går den anden vej.

At hvis man ikke betaler topskat så er man ikke berettiget til lægehjælp,men skal selv betale?

Og det samme med sygehus,skole og diveres goder?

Eller de skal måske også fjernes fra folk som tjener "for meget"?

halleluja for et "fedt" samfund hvor det ½ betaler for at det andet ½ ikke behøver yde noget.

Nå nej glem det,sdåan et samfund har vi jo allerede....

jeg kan ikke forstå at der hele tiden skal drages pareleller mellem det at få udbetalt børnepenge og det at vi har et relativt velfungerende sundhedsvæsen og skolevæsen som er åbent for alle.

Sådan som jeg ser på det er sundhed og uddannelse, noget som alle har behov for, rig som fattig. Og vi har ikke engang et system som i USA hvor folk skal betale for sundhedsydelser, og kun de aller fattigste kan blive behandlet gratis.

At få BP har højtlønnede ikke behov for, og anderledes kan jeg altså ikke se på det.

Jeg ved ikke, om jer to, jeg diskutererer med herinde, havana og carina, selv hører til den bedst stillede 1/3 af danskerne, men hvis I gør, kan I, eller nogen andre der gør, så med hånden på hjertet sige, at I har behov for at få BP hver tredje måned?!? Behov som i, at I ikke ville kunne købe en flyverdragt til jeres barn, eller behov som i, at I ikke ville kunne sende dem til ridning en gang om ugen?!? Eller nogen lignende. For hvis det er sådan, tager jeg fejl, og så trækker jeg naturligvis følehornene til mig. Men jeg tillader mig at  tvivle.

Anmeld

22. november 2011

celkt skriver:

jeg kan ikke forstå at der hele tiden skal drages pareleller mellem det at få udbetalt børnepenge og det at vi har et relativt velfungerende sundhedsvæsen og skolevæsen som er åbent for alle.

Sådan som jeg ser på det er sundhed og uddannelse, noget som alle har behov for, rig som fattig. Og vi har ikke engang et system som i USA hvor folk skal betale for sundhedsydelser, og kun de aller fattigste kan blive behandlet gratis.

At få BP har højtlønnede ikke behov for, og anderledes kan jeg altså ikke se på det.

Jeg ved ikke, om jer to, jeg diskutererer med herinde, havana og carina, selv hører til den bedst stillede 1/3 af danskerne, men hvis I gør, kan I, eller nogen andre der gør, så med hånden på hjertet sige, at I har behov for at få BP hver tredje måned?!? Behov som i, at I ikke ville kunne købe en flyverdragt til jeres barn, eller behov som i, at I ikke ville kunne sende dem til ridning en gang om ugen?!? Eller nogen lignende. For hvis det er sådan, tager jeg fejl, og så trækker jeg naturligvis følehornene til mig. Men jeg tillader mig at  tvivle.

Vi har i mange år måtte klare os 5 pers. for 5000 til alt når de faste udgifter var betalt.

Men jeg kunne aldrig drømme om at min nabo skal forsørge mig og mine børn og så samtidig ikke selv skal have glæden af de goder hans skat er med til at betale.

Og igen så mener jeg at hvis man ikke har råd til en flyverdragt uden at det off. betaler den-Skulle man måske overveje om man skal have børn.

Anmeld

22. november 2011

celkt skriver:

Jeg mener man skal overveje det kraftigt, før man sætter børn i verden, hvis man f.eks. er på kontanthjælp og slet ikke kan få tingene til at hænge sammen, og der ikke er udsigt til at det bliver bedre. Om det er smart på su er også til diskussion. Men når det så er sagt, hvad vil du gøre, hvis du en dag sidder i bilen, en idiot kører op bag dig, og du får et piskesmæld, Du er sygemeldt på fuld tid i 1½ år, fordi du ikke kan passe dit arbejde, og så falder du får fristen for sygedagpenge og havner på kontanthjælp. Hvor du virkelig slet ikke kan få tingene til at hænge sammen uden BP?? Vil du så også have af vide, at du jo bare kunne have ladet være med at få børn, hvis du ikke kan klare dig uden BP?!?

Dine goder ved at betale topskat er netop at du bibrager til et trygt velfærdssamfund. Det er da sur rumpe at der ikke andre bonuser, men vi kan da foreslå regeringen, at de i stedet for BP indfører en bonus, til alle dem, der ikke har behov for børnepenge for at få deres budget til at hænge sammen. Jeg tillader mig at tro, at det næppe ville blive prioriteret særligt højt..

Arggh den er vist lidt tynd at goderne ved topskat er at man betaler for andre....

Gætter på du ikke betaler topskat

Anmeld

22. november 2011

celkt skriver:

En gang til...

Lad os antage, at I tjener mere end f.eks. 500000 om året. Har I så behov for børnepengene?!? Altså sådan behov for dem, som jeg stillede op i et tidligere indlæg. Betyder det at I evt. mister børnepengene, at jeres levestandart daler lidt, at der ikke er helt så mange penge til sjov, ja det er da ærgeligt, men det er det ikke statens opgave at finansere.

Meningen med børnepenge er at sørge for at børn kan komme til at gå til fodbold eller spejder, at de kan få nyt tøj, når de vokser ud af det, og i de grelleste tilfælde, at de får mad på bordet, og tag over hovedet. Kan I finanserere disse ting?!? Fint nok, så har I ikke BEHOV for børnepenge. Og så er jeg ligeglad om folk har en kort eller lang uddannelse, arbejder 30 eller 60 timer om ugen, så bør de heller ikke have dem.

Med en kh ydelse på 13.000 samt diverse tilskud,er der vist ingen der behøver bp for at få mad.

Har man sat sig i en håbløs gæld der gør man ikke kan klare sig,kan det aldrig blive samfundets skyld.

Som du selv skriver,så er det ikke samfundet sprob. at forsørge folk der betaler topskat.Men det kan da heller aldrig blive samfundets prob med folk der ikke gør??

Anmeld

22. november 2011

Sara.

Med en kh ydelse på 13.000 samt diverse tilskud,er der vist ingen der behøver bp for at få mad.

Har man sat sig i en håbløs gæld der gør man ikke kan klare sig,kan det aldrig blive samfundets skyld.

Som du selv skriver,så er det ikke samfundet sprob. at forsørge folk der betaler topskat.Men det kan da heller aldrig blive samfundets prob med folk der ikke gør??

Synes det er godt at samfundet er skruet sådan sammen at dem der har intet (/lidt) kan få hjælp!!!

Jeg kan ikke forstå at hvis man har nok penge, at man så ikke kan unde at folk der ikke har nok penge kan få dagligdagen til at hænge sammen har mulighed for at få hjælp (det er jo ikke fordi man bliver rig af børnepengene).

Jeg er på su og min mand er lige færdiguddannet, vi har ikke mange penge, og ville nok muligvis kunne klare os uden.

Men ved der er mange der har mindre penge end os, som ikke kan klare sig uden... synes virkelig ikke hjælpen skal tages fra dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.