børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

celkt

der burde ikke være snak om at straffe folk ved at skære i børnepengene for de bedre lønnede.

det burde kunne stilles op sådan , - har du behov for børnepenge, får du dem, har du ikke, så er det ikke en rettighed. Og da det hedder børnepenge, og dermed bør være noget, der skal komme børn til gode, og det tolker jeg altså som børn, der ellers ikke vil få samme levestandart som andre, får hjælp til at få det. Hvad deres forældre så vælger at gøre, er faktisk mindre vittigt. Uddanner sig eller ej, nasser eller ej, det er børnene, der burde fokuseres på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Carina:-)

celkt skriver:

der burde ikke være snak om at straffe folk ved at skære i børnepengene for de bedre lønnede.

det burde kunne stilles op sådan , - har du behov for børnepenge, får du dem, har du ikke, så er det ikke en rettighed. Og da det hedder børnepenge, og dermed bør være noget, der skal komme børn til gode, og det tolker jeg altså som børn, der ellers ikke vil få samme levestandart som andre, får hjælp til at få det. Hvad deres forældre så vælger at gøre, er faktisk mindre vittigt. Uddanner sig eller ej, nasser eller ej, det er børnene, der burde fokuseres på.

Men igen så fjerner vi argumentet for at ville arbejde mere= betale mere i skat.Hvis vi fjerner bp fra dem der betaler mest i skat.

Og ergo vil det så helt naturligt betyde "døden" for bp til alle da der jo skal penge ind for at tage penge ud

Anmeld

22. november 2011

celkt

Carina:-) skriver:

Nu er uddannelse jo lige for alle her i landet-Så ligger man i bunden har man jo alt muligt ret til at gøre noget ved det.

Desuden så er det heller ikke statens pligt at forsørge folk,så skal bp væk,kal alt overførselsindkomst vel også`?

Desuden så fjerner man endnu en grund til at arbejde og forsørge sig selv hvis man fjerner bp for dem der i forvejen betaler meget i skat.

Hvorfor gide at arbejde,hvis det bare er til alle  andre?

Uddannelse er lige for alle, ja. Men der er jo mange årsager til at folk måske ikke får en uddannelse. Bliver man gravid ved et uheld i en tidlig alder, og får et barn, og dermed ikke kan magte det?!? Man har psykiske problemer, og kan ikke overskue en uddannelse?!? Og igen, ser du bort fra dem, der har en kort, men vigtigt, videregående uddannelse, som ssh'ere eller lignende, der måske får 13500 udbetalt om måneden. Hvis du skal få det budget til at løbe rundt, har du behov for børnepenge, selvom du så nok så meget har en uddannelse og et arbejde.

Hvorfor har folk behov for et skulderklap for at de har taget en lang uddannelse og er til gavn for vores samfund ved at bestride et godt job?? Er det fordi de har været på su i lang tid, - tja, det er selvfølgeligt ikke nogen fest, men folk der af en eller anden årsag lever deres liv med en lav indkomst, har det jo heller ikke morsomt. At man skal være på su i en årrække betyder at man tjener gode penge når man kommer ud. Hvis man altså får et arbejde. Og gør man ikke, er man jo netop i den gruppe, der er berettiget til børnepenge... 

Det behøves man vel ikke at belønnes ekstra for fra statens side af. At vi overhovedet har et samfund hvor du kan få en uddannelse og hæve dig til et bedre økonomisk sted, burde være belønning nok.

Og hvis ikke staten skulle forsørge folk, der er uden for arbejdsmarkede af den ene eller den anden årsag, - nej helt ærligt.

At en person med en høj indkomst ikke kan få børnepenge, og en anden derfor ikke har ret til dagpenge eller kontanthjælp, det er skisme da som at sammenligne skummetmælk og champagne...

Anmeld

22. november 2011

celkt

Carina:-) skriver:

Men igen så fjerner vi argumentet for at ville arbejde mere= betale mere i skat.Hvis vi fjerner bp fra dem der betaler mest i skat.

Og ergo vil det så helt naturligt betyde "døden" for bp til alle da der jo skal penge ind for at tage penge ud

Det tror jeg ikke.

Hvis det en gang for alle blev lavet til lov, at fok med en indkomst over en vis grænse, ikke ville få børnepenge, ville der selvfølgeligt være en masse skumlen og brok. Men derefter er min formodning at folk enten ville skære ned på forbruget, hvilket selvfølgeligt ville være uheldigt, eller arbejde et par timer mere om måneden, hvilket jo ville gavne staten. Og hvis folk holdt op med at tage det som en selvfølge at det har var lige for alle, ville der gå et par år, og så ville folk syntes at det nye system var rimeligt, somd et var.

Og endelig er børnepenge vel ikke ment som en bonus for at arbejde mere?? Medmindre at man altså har behov for at købe aflad fra sine børn, fordi man arbejder for meget...

Men det er jo så bare min tanke...

Anmeld

22. november 2011

celkt

Og så var det den gulvmoppe.... haha

Anmeld

22. november 2011

havana

celkt skriver:

børnepenge bør være indkomstbestemt efter min mening. Når vores udgifter til instution er inkomstbestemt, hvorfor så ikke også det andet.

Det vil sige, at folk der tjener over, lad os sige 500000 om året, kun modtager det halve af, hvad dem, der har 250000 om året. det ville være meget mere fair, og det ville give nogle af pengene tilbage til statskassen.

Og eller ville det være mere fair, og de bare skar de generelle beløb ned for ALLE børn, og ikke kun fra barn nummer tre og opefter.

Bare min mening

Hvorfor mener du at dem der tjener 500000 om året skal snydes? De betaler jo meget mere i skat end dem der tjener 250000 om året, og har derfor egentligt mere ret til ydelsen... Det er jo dem der betaler.. Jeg synes ærlig talt at børneydelsen skulle afskaffes helt. Hvorfor skal jeg og andre finansiere andres børn?

Anmeld

22. november 2011

celkt

havana skriver:

Hvorfor mener du at dem der tjener 500000 om året skal snydes? De betaler jo meget mere i skat end dem der tjener 250000 om året, og har derfor egentligt mere ret til ydelsen... Det er jo dem der betaler.. Jeg synes ærlig talt at børneydelsen skulle afskaffes helt. Hvorfor skal jeg og andre finansiere andres børn?

En gang til...

Lad os antage, at I tjener mere end f.eks. 500000 om året. Har I så behov for børnepengene?!? Altså sådan behov for dem, som jeg stillede op i et tidligere indlæg. Betyder det at I evt. mister børnepengene, at jeres levestandart daler lidt, at der ikke er helt så mange penge til sjov, ja det er da ærgeligt, men det er det ikke statens opgave at finansere.

Meningen med børnepenge er at sørge for at børn kan komme til at gå til fodbold eller spejder, at de kan få nyt tøj, når de vokser ud af det, og i de grelleste tilfælde, at de får mad på bordet, og tag over hovedet. Kan I finanserere disse ting?!? Fint nok, så har I ikke BEHOV for børnepenge. Og så er jeg ligeglad om folk har en kort eller lang uddannelse, arbejder 30 eller 60 timer om ugen, så bør de heller ikke have dem.

Anmeld

22. november 2011

havana

celkt skriver:

En gang til...

Lad os antage, at I tjener mere end f.eks. 500000 om året. Har I så behov for børnepengene?!? Altså sådan behov for dem, som jeg stillede op i et tidligere indlæg. Betyder det at I evt. mister børnepengene, at jeres levestandart daler lidt, at der ikke er helt så mange penge til sjov, ja det er da ærgeligt, men det er det ikke statens opgave at finansere.

Meningen med børnepenge er at sørge for at børn kan komme til at gå til fodbold eller spejder, at de kan få nyt tøj, når de vokser ud af det, og i de grelleste tilfælde, at de får mad på bordet, og tag over hovedet. Kan I finanserere disse ting?!? Fint nok, så har I ikke BEHOV for børnepenge. Og så er jeg ligeglad om folk har en kort eller lang uddannelse, arbejder 30 eller 60 timer om ugen, så bør de heller ikke have dem.

Dvs at hvis jeg arbejder 60 timer om ugen, fordi jeg gerne vil have en masse.. Så skal jeg aflevere en stor del af det i skat, og ikke have noget igen, for at finansiere at dem der kun gider arbejde 15 timer eller slet ikke gider arbejde, kan have ligeså meget?

Anmeld

22. november 2011

celkt

havana skriver:

Dvs at hvis jeg arbejder 60 timer om ugen, fordi jeg gerne vil have en masse.. Så skal jeg aflevere en stor del af det i skat, og ikke have noget igen, for at finansiere at dem der kun gider arbejde 15 timer eller slet ikke gider arbejde, kan have ligeså meget?

Hvad kommer det børnepengene ved?!?

De er som sagt ikke en bonus for at arbejde meget.

Og som jeg tidligere har sagt, tror jeg det er de færreste, der 'ikke gider' arbejde i vores samfund.

Du skal arbejde 60 timer om ugen, hvis du har lyst til det, for at finanserere det du har lyst til, - det er ikke det børnepengene skal gå til.

Men jeg tror ikke vi to bliver enige om det her i dette årtusinde...

Anmeld

22. november 2011

havana

celkt skriver:

Hvad kommer det børnepengene ved?!?

De er som sagt ikke en bonus for at arbejde meget.

Og som jeg tidligere har sagt, tror jeg det er de færreste, der 'ikke gider' arbejde i vores samfund.

Du skal arbejde 60 timer om ugen, hvis du har lyst til det, for at finanserere det du har lyst til, - det er ikke det børnepengene skal gå til.

Men jeg tror ikke vi to bliver enige om det her i dette årtusinde...

Men hvem finansiere børnepengene? Det gør dem der arbejder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.