børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2011

Frk.Nissen

Nu er det ikke for at lyde sur.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor du går op i, hvor mange penge du får. Selvfølelig ville det var dejligt at få flere penge, når man har børn. Da det koster mange penge. Det ville folk da ikke sige nej til. Tænkt på alle dem, som har 5-10 børn, hvor meget de ikke ville få. De kunne gå hjemme, og ikke lave noget som helst. Det synes jeg ikke er iorden. På et tidspunkt er der så ikke flere penge i klassen, og hvad ville de så gøre

Som nogen også skriver, at børnepengen skal være indkomstbestemt. Den er jeg helt med på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2011

raca

celkt skriver:

børnepenge bør være indkomstbestemt efter min mening. Når vores udgifter til instution er inkomstbestemt, hvorfor så ikke også det andet.

Det vil sige, at folk der tjener over, lad os sige 500000 om året, kun modtager det halve af, hvad dem, der har 250000 om året. det ville være meget mere fair, og det ville give nogle af pengene tilbage til statskassen.

Og eller ville det være mere fair, og de bare skar de generelle beløb ned for ALLE børn, og ikke kun fra barn nummer tre og opefter.

Bare min mening

mener du dem der ligger en del flere penge i statskasse pga deres løn.. skal straffes.. med endnu en skat. eller negativ forskels behandling..

enten så skulle de afskaffe børnepengene for ALLE.. også kunne de aller dårligts stillede søge om tilskud til og havde børn.. frem for og give de fattige dvs goder med et fri børnepasning og penge til børne.. og staffe dem med en ok indkomst med at pålægge dem fuld betaling af ins. og ingen børnepenge.

istedet kunne man igen indføre et fradag for hvert barn man har.. så kunne dem der arbejde udnytte fradraget.. også kunne de dårligste 10-12% få et børnetilskud..

men grundliggende er jeg mod børnepengende.. jeg kan ikke se hvorfor stanten skal financere tøj en gennemsnits familie.

Anmeld

19. november 2011

raca

TulleStøv skriver:

Nu er det ikke for at lyde sur.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor du går op i, hvor mange penge du får. Selvfølelig ville det var dejligt at få flere penge, når man har børn. Da det koster mange penge. Det ville folk da ikke sige nej til. Tænkt på alle dem, som har 5-10 børn, hvor meget de ikke ville få. De kunne gå hjemme, og ikke lave noget som helst. Det synes jeg ikke er iorden. På et tidspunkt er der så ikke flere penge i klassen, og hvad ville de så gøre

Som nogen også skriver, at børnepengen skal være indkomstbestemt. Den er jeg helt med på

så du vil straffe dem der virkelig spytter i statskasen med en ekstra skat.. eller med endnu et tilbud de skal være med finacerende af.. men ikke kan få del i..det er jo bare omfordeling.. igen igen.. hvorfor må der ikke være forskel på folk.. afskaf dog børnepengene helt..

Anmeld

19. november 2011

raca

hvis man tjæner formeget.. til det børnepenge efter indkomst nogle mener skal indføre lige som ins.

dvs med 2 børn midste man

7000kr ca hvert 3 mdr.

og ca 2600 til ins om mdr..

dvs der skal ud og tjænes lige knapt 10000 før skat.. for sådan en familie mod en på kontant hjælp.. eller med lav inkomst..

der er faktisk ret mange penge i vil tage fra nogle for at staffe dem for de har en større indkomst.. men jojo det vil da gøre folk mere lige og holde dem der tjæner meget og bidrager til statskassen.. fra at arbejde fuldt ud= samfundet bliver fattigt.

og fastholde dem der tjænder mindre der hvor de er for samfundet forære for de skal jo tjæne en hel del for at kunne indtjæne forskellen også er det vel nemre bare og holde sig under linje og lade sig forsøge...

Anmeld

19. november 2011

ønskebørn74

celkt skriver:

børnepenge bør være indkomstbestemt efter min mening. Når vores udgifter til instution er inkomstbestemt, hvorfor så ikke også det andet.

Det vil sige, at folk der tjener over, lad os sige 500000 om året, kun modtager det halve af, hvad dem, der har 250000 om året. det ville være meget mere fair, og det ville give nogle af pengene tilbage til statskassen.

Og eller ville det være mere fair, og de bare skar de generelle beløb ned for ALLE børn, og ikke kun fra barn nummer tre og opefter.

Bare min mening

Ikke enig... Det vil sige bare fordi man har en længere uddannelse og ikke er langtids nasser på offentlig støtte.. Så skal man straffes...

Lige ret for alle med børn..

Anmeld

19. november 2011

raca

ønskebarn74 skriver:

Ikke enig... Det vil sige bare fordi man har en længere uddannelse og ikke er langtids nasser på offentlig støtte.. Så skal man straffes...

Lige ret for alle med børn..

Anmeld

19. november 2011

Annette A

Muhmi skriver:

Hehe... Ikke for at diskutere, men det gør jeg lige alligevel

Det kan godt være at det er meget rart... Men nok ikke særlig smart i længden, vel? Prøv og tænk på alle dem der har 5-10 børn og bare hiver mega mange penge i land... Det er rigtig dejligt for dem... Men hvad så når der ikke er flere penge at gi' af? skal vi så stoppe med børneydelsen helt??

Jeg har ellers stemt rødt... Men DEN der er jeg ikke enig i.....

Og det er ikke fordi jeg bliver hverken sur eller tvær over at du synes det er rart.... Ville bare lige fortælle den dårlige ting ved det...

Er helt enig og det er heller ikke dårlig ment. Men synes jo det er flot vi bor i et land hvor man får hjælp til sine børn, men når man får mere end 2, som jo er i samfundets interesse, så bør man selv sørge for at have økonomien i orden til det.

Jeg overvejer barn nr. 3 og ville kun synes det var rimeligt at der skulle ske en reduktion af børnepenge der. Synes det er mærkeligt regeringen ønsker at fjerne det loft i en tid, hvor pengene er sparsomme, for det ødelægger måske ydelserne helt på sigt, som du påpeger. 

Anmeld

20. november 2011

1000Ben

Muhmi skriver:

Tvivler på at der er nogle der siger nej tak til gratis penge Hehehe

Men ja du har nok ret i at om fire år, ja så bliver det sikkert lavet om igen, når der kommer en ny regering

Det er da ikke sikkert at der kommer en ny regering om 4 år..... Lad os da håbe den forbliver rød, he he 

Anmeld

20. november 2011

Muhmi

1000Ben skriver:

Det er da ikke sikkert at der kommer en ny regering om 4 år..... Lad os da håbe den forbliver rød, he he 

Det håber jeg også....

Også selvom jeg er uenig i det de gør med børnepengene... Men de må jo finde pengene et eller andet sted....

Anmeld

20. november 2011

twinny

raca skriver:

mener du dem der ligger en del flere penge i statskasse pga deres løn.. skal straffes.. med endnu en skat. eller negativ forskels behandling..

enten så skulle de afskaffe børnepengene for ALLE.. også kunne de aller dårligts stillede søge om tilskud til og havde børn.. frem for og give de fattige dvs goder med et fri børnepasning og penge til børne.. og staffe dem med en ok indkomst med at pålægge dem fuld betaling af ins. og ingen børnepenge.

istedet kunne man igen indføre et fradag for hvert barn man har.. så kunne dem der arbejde udnytte fradraget.. også kunne de dårligste 10-12% få et børnetilskud..

men grundliggende er jeg mod børnepengende.. jeg kan ikke se hvorfor stanten skal financere tøj en gennemsnits familie.

Enig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.