Carina:-) skriver:
Så dem der i forvejen betaler rigeligt i skat til vores velfærdssamfund skal lige straffes med at betale endnu mere til dem der ikke gør??
Hvad ville du sige til at der blev sagt at dem der ikke betaler ret meget til f.eks sundhed skal bagerst i køen ved sygdom?
Eller dine børn kun har ret til ½ tandpleje?
Eller dine børn ikke må få samme undervisning i skolen,som de børn der har forældre der betaler dobbelt så meget skat som dig?
Nej vel? Det erjo ikke retfærdigt! Men er det retfærdigt at der er nogen i det her samfund der ligger langt flere penge end flertallet i statskassen,og så skal de ikke have bp ?
Når man tjener 500.000 betaler man for det første langt mere i skat end dem der tjener f.eks 250.000-
Og så får de lige en topskat oveni ,for det skal jo ikke mærkes at man arbejder måske 60+ timer i ugen....
for at skitsere det meget simpelt, - og det er jo alrtså bare hvordan jeg ser på det.. 
Har du behov for børnepengene, når du tjener så meget at du betaler topskat?? Og med behov mener jeg, om du kunne klare at betale afdrag til et standart familiehus på lad os sige, 130 kvm med en lille have, betale en almindelig familiebil og almindelige udgifter til fritidsaktiviteter og lignende. Kan du det, så har du ikke behov for børnepenge. At du får dem, hvis du har en bedre levestandart end beskrevet ovenfor, er overflødigt. Selvfølegligt ønsker jeg da for dig, at du må have en højere levestandart, hvis det er det, I ønsker, men det er ikke staten, der skal være med til at finansere den, med børnepenge.
Det lyder som om, at du tror at det er de flestes eget valg, at de ikke gerne vil tjene lige så meget som du gør, når du fremstiller det på den måde. Og ja, folk kunne jo bare tage en laaaaaaang uddannelse, og, - måske, - få ønskejobbet, der gør at de kan tjene en masse penge. Men de fleste har altså ikke selv valgt, at de skal ligge i bunden af indkomststigen. Det skal de vel ikke straffes for?? Så nej, de tiltag du beskriver er ikke rimelige, men de kan ikke sammenlignes med at fjerne børnepengene fra højtlønnede familier.
Desuden er der det at sige til det, at folk, som vi helt ærligt har voldsomt brug for i vores samfund, såsom social og sundhedshjælpere, lærere og pædagoger og lignende, er utroligt dårligt lønnede, i forhold til den arbejdsindsats de yder for vores samfund. To forældre, der begge er beskæftiget i disse brancher, kan have svært nok ved at få tingene til at løbe rundt, særligt hvis man også betaler af på f.eks. studielån eller lignende. De har også behov for børnepenge, selvom de har et jov og yder til samfundet.
Jeg tror ikke på tesen, - alt skal være lige for alle!!