børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Carina:-)

lærkes_mor skriver:

Synes det er godt at samfundet er skruet sådan sammen at dem der har intet (/lidt) kan få hjælp!!!

Jeg kan ikke forstå at hvis man har nok penge, at man så ikke kan unde at folk der ikke har nok penge kan få dagligdagen til at hænge sammen har mulighed for at få hjælp (det er jo ikke fordi man bliver rig af børnepengene).

Jeg er på su og min mand er lige færdiguddannet, vi har ikke mange penge, og ville nok muligvis kunne klare os uden.

Men ved der er mange der har mindre penge end os, som ikke kan klare sig uden... synes virkelig ikke hjælpen skal tages fra dem.

Det handler vist mere om at dem der yder til at vores velfærdssamfund kan fungere skal fratages goderne som f.eks bp.

Der er ingen der mener at folk på f.eks su ikke skal have.

Diskutionen går på det modsatte ,at folk der betaler topskat skal fratages de goder de selv finanserer.

og gad da godt se dem der gad betale benzin til en bil de ikke selv kører

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

celkt

Carina:-) skriver:

Arggh den er vist lidt tynd at goderne ved topskat er at man betaler for andre....

Gætter på du ikke betaler topskat

det var nu også ment som ironi

Men nej, jeg betaler absolut ikke topskat. Men som jeg skrev tidligere, at hvis jeg, en dag når jeg er færdig uddannet, når dertil, hvor jeg kan betale enhverv sit, og have en standart levestandart, uden at have behov for BP, - så må de for min skyld godt fjerne dem, og give dem til nogen der har behov for dem. Jeg kan godt selv finansere mine fornøjelser uden at skulle have BP fra staten. Og samtidig glæde mig over, at staten kan hjælpe dem, der har behov for det.

Jeg syntes at børnepenge er for dem der har behov for dem. Ikke dem, der føler de har ret til frynsegoder. Og hvis vi sammen kan fylde benzin på statens bil, ved at være lidt mere realitiske med forskellige udbetalinger, så kunne det nok være tiltrængt i disse tider.

Og nu gider jeg ikke mere i aften, - jeg er gået i stå mindst fem gange i dette korte indlæg og sidder og stener, fordi jeg er træt, så nu vil jeg se dyner...

Anmeld

23. november 2011

elin1976

celkt skriver:

børnepenge bør være indkomstbestemt efter min mening. Når vores udgifter til instution er inkomstbestemt, hvorfor så ikke også det andet.

Det vil sige, at folk der tjener over, lad os sige 500000 om året, kun modtager det halve af, hvad dem, der har 250000 om året. det ville være meget mere fair, og det ville give nogle af pengene tilbage til statskassen.

Og eller ville det være mere fair, og de bare skar de generelle beløb ned for ALLE børn, og ikke kun fra barn nummer tre og opefter.

Bare min mening

Jeg synes faktisk ikke at det er fair. For hvis man tjener mere end gennemsnittet så arbejder man ofte også mere end gennemsnittet. Min kæreste arb fx typisk 50-70 timer om ugen. 'prisen' han betaler for det er topskat og fuld pris i vugger, fair nok! Men hvis børnepengene også ryger så kan det da slet slet ikke betale sig længere. Så jeg synes bestemt ikke at det er fair at beskatte yderlig der. For alle vores børnepenge går til vuggeren, og nu hvor jeg skal på su til januar så ville vi sidde for stramt hvis vores børnepenge røg eller blev reduceret. Så ku han lige så godt gå ned i løn/timer, betale mellemskat, få delvis friplads og fuld børnepenge. Så ville vi ha det samme til rådighed! Det er sgu ik fair!

Anmeld

23. november 2011

kitra

Nu får jeg nok et par sure svar men skidt pyt. Hvorfor er det folk har så travlt med at det skal være noget for noget? Jeg forstår det ikke helt. Jeg har det på samme måde med gaver eller hjælp til andre hvorfor skulle jeg forvente at jeg får lige så meget igen? Burde man ikke bare være glad hvis man har haft muligheden og færdighederne til at tage sig en god uddannelse og derved har mulighed for at forsørge sig selv og sin familie uden hjælp ude fra? Det er jo ikke alle der kan tage en uddannelse som gør at man scorer kassen når man er færdig uddannet der kan være forskellige årsager til det. men dem der kan og bagefter får sig et godt arbejde med gode penge jamen fint de har så mulighed for at tage på ferie og købe dyre ting og stadig ha råd til at få børnene passet, det burde vel være belønning nok i sig selv, hvorfor kan man ikke bare være glad for det og så tænke at dem der er knap så heldige de heldigvis kan få lidt hjælp til at få børnene i pasning osv. Jeg er måske lidt naiv eller dum kald det hvad du vil men jeg vil ikke bruge mit krudt på om der er nogen der får mere end mig og om jeg har betalt mere end andre det synes jeg er spild af tid.

Anmeld

23. november 2011

celkt

kitra skriver:

Nu får jeg nok et par sure svar men skidt pyt. Hvorfor er det folk har så travlt med at det skal være noget for noget? Jeg forstår det ikke helt. Jeg har det på samme måde med gaver eller hjælp til andre hvorfor skulle jeg forvente at jeg får lige så meget igen? Burde man ikke bare være glad hvis man har haft muligheden og færdighederne til at tage sig en god uddannelse og derved har mulighed for at forsørge sig selv og sin familie uden hjælp ude fra? Det er jo ikke alle der kan tage en uddannelse som gør at man scorer kassen når man er færdig uddannet der kan være forskellige årsager til det. men dem der kan og bagefter får sig et godt arbejde med gode penge jamen fint de har så mulighed for at tage på ferie og købe dyre ting og stadig ha råd til at få børnene passet, det burde vel være belønning nok i sig selv, hvorfor kan man ikke bare være glad for det og så tænke at dem der er knap så heldige de heldigvis kan få lidt hjælp til at få børnene i pasning osv. Jeg er måske lidt naiv eller dum kald det hvad du vil men jeg vil ikke bruge mit krudt på om der er nogen der får mere end mig og om jeg har betalt mere end andre det synes jeg er spild af tid.

ENIG!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.