hvad gør man lige med navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

husk du kan få følgende bidrag- inden fødsel - ved fødsel - dåb - konfirmation

Normalbidrag til dåb udgør i 2011:

kr. 1.056

Normalbidrag til konfirmation udgør i 2011: (normalbidrag + 50 % udgør kr. 4.224 og normalbidrag + 100% kr. 5.280)

Kr. 3.168

Normalbidraget ved fødsel udgør i 2011:

kr. 725

Normalbidrag til mors underhold omkring fødslen udgør i 2011 månedligt:

kr. 1.264

det har jeg søgt, men har ikke hørt noget om det endnu ..  :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

eftersom i ikke er sammen - barnet skal bo hos dig - hvorfor skal han så feks bestemme navn???

og min præst spurgte slet ikke..

er det UMULIGT at blive enige om et navn?? (HUSK at får barnet én af hans navne - kan du IKKE slette det igen med mindre han giver lov)

Jeg gav bare min datter det navn vi i fællesskab havde valg (minus hans efternavn) der fik hun mit mellemnavn som efternavn

jamen det står der jo der at han skal være medbestemmende i ??  

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

jamen det står der jo der at han skal være medbestemmende i ??  

prøv at snakke med dem....

er sikker på du fårlov at døbe dit barn det du vil have...

De kan vel i princippet ikke tvinge dig til at hans feks. efternavn SKAL være der...

kan kun sige her var det intet problem.... selvom der var fælles... jeg navngav - døbte - og derefter gav ham besked... ikke før

Anmeld

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

prøv at snakke med dem....

er sikker på du fårlov at døbe dit barn det du vil have...

De kan vel i princippet ikke tvinge dig til at hans feks. efternavn SKAL være der...

kan kun sige her var det intet problem.... selvom der var fælles... jeg navngav - døbte - og derefter gav ham besked... ikke før

okay, jeg regner med at gøre det sådan at jeg sender mit ønske om navn ind sammen med hendes fødselspapire, og så døber hende når hun er et par måneder.. og så må vi jo se om de bare godkender, ellers skal jeg jo til at diskutere det med ham :/ 

men håber selvf. på det bedste . 

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

okay, jeg regner med at gøre det sådan at jeg sender mit ønske om navn ind sammen med hendes fødselspapire, og så døber hende når hun er et par måneder.. og så må vi jo se om de bare godkender, ellers skal jeg jo til at diskutere det med ham :/ 

men håber selvf. på det bedste . 

det skal nok gå det hele

man tror ofte de kan bestemme HELT over hvad man skal og ikke skal - men sådan er det slet ikke....

Man gør sig selv en STOR tjeneste ved at læse alt om forældremyndighed og samvær....

Amtet tænker jo på barnet - det skal man huske..... og de træffer ikke "hen-i-vejeret" afgørelser om feks samvær ( ALDRIG 7-7 osv) som mange tror...

Anmeld

13. november 2011

Klumpe-dumpe

gravid20 skriver:

ville være rigtig ked af at skulle søge den fulde forældremyndighed han har jo også ret til at blive holdt informeret .. og håber jo han på et eller andet tidspunkt vil se hende.. 

men er chancen for fuld forældremyndighed ikke nærmest umulig ? når han ikke er alkoholiker eller andet i den dur . 

men kunne da være man lige skulle ringe og høre dem ad allerede nu om det med navnet . 

ved du så om alt andet kan køre igennem stfv og kommunen med det samme, så jeg ikke behøver have kontakt med ham før han engang vil se hende ?? 

Jeg forstår ikke du ikke søger fuld forældremyndighed, -han kan sætte så mange begrænsninger for jer.

* han skal med underskrive alle papir der omhandler jeres datter (pas osv)

* han skal give dig tilladelse til at tage barnet med ud af landet hvis i skal på ferie.

* han kan til en hvertid kommer og hente barnet fra inst.

Hvis jeg husker rigtigt, så har du været alene om det, siden (næsten) du opdagede du var gravid, hvor han i alt den tid ikke har være i en aktiv rolle, derved har du muligvis gode muligheder for at få den fulde forældremyndighed.  (du kan få nej, -men så er det jo som nu)

mht. navngivning, så kan du hvis ikke bare få hende navngivet da han også skal underskrive papirene, når i har fælles forældremyndighed.

Anmeld

13. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

det skal nok gå det hele

man tror ofte de kan bestemme HELT over hvad man skal og ikke skal - men sådan er det slet ikke....

Man gør sig selv en STOR tjeneste ved at læse alt om forældremyndighed og samvær....

Amtet tænker jo på barnet - det skal man huske..... og de træffer ikke "hen-i-vejeret" afgørelser om feks samvær ( ALDRIG 7-7 osv) som mange tror...

han vil slet ikke have samvær  så det er jeg ikke nervøs over .. 

men lige den her med navnet, den er jeg altså nervøs over .. vil helst ikke have hun får nogen af hans navne, når hun nu ikke kommer til at kende ham.. det altså træls at skulle forklare hende hvor det navn kommer fra når det er  

Anmeld

13. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

han vil slet ikke have samvær  så det er jeg ikke nervøs over .. 

men lige den her med navnet, den er jeg altså nervøs over .. vil helst ikke have hun får nogen af hans navne, når hun nu ikke kommer til at kende ham.. det altså træls at skulle forklare hende hvor det navn kommer fra når det er  

er SIKKER på de vil lade dig bestemme navn når han ikke ønsker at have noget med barnet at gøre.... du kan jo godt ringe til dem og spørge hvordan du skal forholde dig...

Anmeld

13. november 2011

nathja

SERIØST..??

hvis jeg ikke var sammen med barnefaderen så havde han ikke fået medbestemmelse heller ikke selvom der var samvær, jeg havde søgt den fuldt ud, når barnet alligevel skal bo hos mig og det er mig der står med den daglige pasning så er forældremyndighed og bestemmelserne mine uanset samvær eller ej, havde ikke fundet mig en sådan nar..

at ville deltage i fødslen men ikke i barnet liv derefter, er hans sag og dermed har han i mine øjne allerede frasagt sig forældremyndigheden.. at der så eventuelt kan komme samvær senere vil da bare være fint, men jeg kan da stadig ved gud ikke se hvad han skal tilgodeses med en halv forældremyndighed bare på den baggrund, samvær kan han sagtens få alligevel, det er så bare et spørgsmål om i kan blive eninge eller om den skal tages via statetsamtet..

havde da helt klart søgt om den fulde forældremyndighed i dit tilfælde uanset hvad han sagde, det kommer jo ikke til at ændre noget for ham som sådan alligevel og du ville blive fri for alle de bekymringer du render rundt med lige nu.. tænk på dig selv og dit barn, hun kommer ikke til at bemærke forskellen om i har delt eller du har den, men ved at du har den alene har du måske mere ro end ellers hvilket da kun kan være til gavn for din datter..

tænk ikke på ham og hans rettigheder nu men få styr på dine sager i stedet og få søgt den forældremyndighed nu..

Anmeld

13. november 2011

baby012

Lille fe skriver:

Jeg forstår ikke du ikke søger fuld forældremyndighed, -han kan sætte så mange begrænsninger for jer.

* han skal med underskrive alle papir der omhandler jeres datter (pas osv)

* han skal give dig tilladelse til at tage barnet med ud af landet hvis i skal på ferie.

* han kan til en hvertid kommer og hente barnet fra inst.

Hvis jeg husker rigtigt, så har du været alene om det, siden (næsten) du opdagede du var gravid, hvor han i alt den tid ikke har være i en aktiv rolle, derved har du muligvis gode muligheder for at få den fulde forældremyndighed.  (du kan få nej, -men så er det jo som nu)

mht. navngivning, så kan du hvis ikke bare få hende navngivet da han også skal underskrive papirene, når i har fælles forældremyndighed.

jeg overvejer det også meget kraftigt men har bare slet ikke overskud til at skulle ud i en LANG retssag nu .. men skal lige have snakket med ham om det .. for ja, der er rigtig meget han kan bestemme.. 

Han kan vel ikke hente hende fra inst. når han ikke har samværd med hende  ????????

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.