Hårfavning, cremer og al det man ikke bør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

Skønne Jønne

Risen skriver:

Ville hellere sige du skal vente til du ammer.. Så kan du tage til frisøren og derefter malke det mælk ud som indeholder de farlige stoffer og vente et stykke tid med at amme ham igen.. 

okay... hvor længe skal man ca vente med at amme igen så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

MissBee

Mor til 2, snart 3 skriver:

Jeg er også frisør og ved og være inden for den barnce tror jeg bare man bliver lidt hjerne vasket..  Jeg bruger  Clinique, men har jeg nu gjort før jeg blev gravid, jeg har ikke skiftet min makeup ud. bruger det kun hvis vi skal noget.. Jeg farver mit hår, men får striber i da de ikke kommer i hovde bunden. Var også helt lys blond før, nu er det naturligt (OG jeg hader det) men ingen vilde udgroninger...

Og nej jeg har ikke skiftet mine hårprodukter ud.. er afhæning

Gør hvad du selv mener er bedst for dig og for bebs

Godt at høre at i tør!!

Anmeld

11. november 2011

MissBee

Min søn - mit guld! <3 skriver:

Jeg bruger stadig make-up som før jeg blev gravid, faktisk hele masken! bruger stadig produkter med parfume, som fx shampoo osv. Men holder mig så væk fra rigtigt parfume pga min duftesans er blevet MEGET følsom! Har farvet hår 2 gange under min graviditet.

Og angående sæd havde jeg samme bekymringer, men har fået at vide at det er noget sludder, det påvirker ikke barnet da barnet er alt for beskyttet 

Var du bekymret eller tænker du bare at det nok ikke skader??

Anmeld

11. november 2011

TaAsJu

MissBee skriver:

Godt at høre at i tør!!

Jeg har fået et sundt og rask barn. hun har allagi for ribena saft, men det kan skyldes rigtig mange ting.

Jeg vil ikke gå på kompromi med hvordan jeg ser ud, heller ikke selv om det er 3 barn til os.. men man kan ændre mange ting

Anmeld

11. november 2011

Mor til Mike

MissBee skriver:

Var du bekymret eller tænker du bare at det nok ikke skader??

Har hørt at hårfarve osv sidder i kroppen i over 5 år efter, så uanset hvad var det i min krop, og det hjælper ikke at "skære ned" på det. 

Og kender rigtig mange der har farvet hår osv igennem hele deres graviditet og deres børn er sunde og raske, synes ikke man behøves at pakke sig ind i folie når man er gravid, vil hellere være glad og pæn, end deprimeret og med udgroninger, ingen make-up osv. Så var ikke bekymret

Anmeld

12. november 2011

MissBee

Tak til jer alle i har give mig håb og mod til at tage lidt beslutninger..

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Jeg har i mange år forsøgt at skåne mig selv og miljøet så godt som jeg nu kan.

Jeg har brugt svane mærkede rengøringsmidler, og i dag, kan man også få udemærkede produkter til hår og kropspleje uden alt muligt i.

Inden jeg blev gravid begyndte jeg at gå hos en økologisk frisør, og har gjort det lige siden. Farverne holder udemærket, og lugter lidt af marcipan Dog farvede jeg det ikke under graviditeten, men skulle det være, skulle det være med øko-farve.

Man kan få masser er make-up som ikke inderholder alt det skadelige. Jeg bruger f.eks. mascara fra Nilens Jord, og den er ganske fin. På vores apotek har de fået en make-up serie som også har neglelak uden alle de skadelige stoffer i.

Så det behøver slet ikke være så slemt at være gravid og se godt ud, uden brug af kemikalier I dag er det faktisk blevet rimelig nemt at få fat i gode produkter.
Hvis du skal have parfume på, så put det på tøjet, i stedet for huden

Og så et tillykke med graviditeten, forresten

Anmeld

12. november 2011

Nessie

Nessie skriver:

Jeg har i mange år forsøgt at skåne mig selv og miljøet så godt som jeg nu kan.

Jeg har brugt svane mærkede rengøringsmidler, og i dag, kan man også få udemærkede produkter til hår og kropspleje uden alt muligt i.

Inden jeg blev gravid begyndte jeg at gå hos en økologisk frisør, og har gjort det lige siden. Farverne holder udemærket, og lugter lidt af marcipan Dog farvede jeg det ikke under graviditeten, men skulle det være, skulle det være med øko-farve.

Man kan få masser er make-up som ikke inderholder alt det skadelige. Jeg bruger f.eks. mascara fra Nilens Jord, og den er ganske fin. På vores apotek har de fået en make-up serie som også har neglelak uden alle de skadelige stoffer i.

Så det behøver slet ikke være så slemt at være gravid og se godt ud, uden brug af kemikalier I dag er det faktisk blevet rimelig nemt at få fat i gode produkter.
Hvis du skal have parfume på, så put det på tøjet, i stedet for huden

Og så et tillykke med graviditeten, forresten

Hov, og så vil jeg da lige tilføje at kemikalierne måske ikke skader et barn her og nu, men det kan have konsekvenser på langt sigt.

Danmark er det land i verden der har sværest ved at få børn, mænds sædkvalitet er meget dårlig, og det har noget med vores (over)forbrug af kemikalier at gøre

Anmeld

12. november 2011

Maja_4000

Jeg farvede ikke hår , brugte kun mascara .. Og efterhånden som jeg fik brugt sæber , cremer osv. op , skiftede jeg til Änglamark

Anmeld

12. november 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvordan har i gjort alt det her?

Der står jo at det frarådes med hårfavning (shit er lige gået fra sort til blondt, det bliver jo det grimmeste udvoksning) !!!!

At man ikke bør bruge for meget makeup? come on, jeg kan jo ikke se ud som en der er ligeglad, jeg er i skønhedsbranchen !??

Har i skriftet alt jeres creme, shampoo, rengøringsting ud med svene og allergimærkede ting? og har i bare smidt de gamle ud (dyrt fornøjelse)

Har også læst at mandens sæd ofte inderholder spor af dårlige ting for barnet da han ikke passer på med de overnævnte ting og det ikke er godt hvis han kommer oppe i en...

Hvad har i gjort?? Jeg vil jo gerne gøre det bedste for mit barn men det virker som om at alt er farligt!!!

Jeg har valgt ikke at farve hår. 

Så har jeg i forvejen de fleste produkter uden parfume og parabener. Også rengøringsmidler. Ellers er der en masse gode serier til overkommelige priser.

De dyre produkter kan du da gemme, hvis de er forholdsvis nye. Den slags kan jo holde sig et års tid, ihvertfald. 

Make up - der har jeg skiftet det jeg bruger dagligt ud. Nilens Jord er hamrende godt, og til at betale. Og så indeholder det ikke alt mulig skidt. Ihvertfald ikke så meget. 

Det med sæd tror jeg ikke jeg ville bekymre mig om. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.