Hårfavning, cremer og al det man ikke bør...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. november 2011

ano14316

MissBee skriver:

Hvordan har i gjort alt det her?

Der står jo at det frarådes med hårfavning (shit er lige gået fra sort til blondt, det bliver jo det grimmeste udvoksning) !!!!

At man ikke bør bruge for meget makeup? come on, jeg kan jo ikke se ud som en der er ligeglad, jeg er i skønhedsbranchen !??

Har i skriftet alt jeres creme, shampoo, rengøringsting ud med svene og allergimærkede ting? og har i bare smidt de gamle ud (dyrt fornøjelse)

Har også læst at mandens sæd ofte inderholder spor af dårlige ting for barnet da han ikke passer på med de overnævnte ting og det ikke er godt hvis han kommer oppe i en...

Hvad har i gjort?? Jeg vil jo gerne gøre det bedste for mit barn men det virker som om at alt er farligt!!!

Ja.. hårfavning frarådes meget.. og ja en udvoksning er grim.. Det jeg ville sige du kunne gøre, hvis du virkelig har det slemt med udvoksningen.. vent til der er vokset et godt stykke ud, og få så de resterende farvet, så det passer nogenlunde til det der er vokset ud, så bliver den ikke så voldsom.. du skal bare undgå at få farve i hovedbunden..
Personligt havde jeg valgt udgroningen... ville ikke udsætte mig selv for kemikalierne i hårdfarve..

Man kan godt bruge make-up, man skal bare sørger for at bruge parfume og paraben fri, og så kan man jo skærer ned så man ikke bruger så meget.. selv bruger jeg nielsen jord..

ja jeg har skiftet alt ud til parfume og parabenfri produkter... primært bruger jeg neutral, da det er ret billigt..

Det med sæd har jeg aldrig hørt om..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2011

mariesmavse92

Alt det man ikke må eller BØR gøre som gravid, det er nok primært ledetråde. De fleste bruger måske bare lidt mindre make up og skifter fx rengøring ud med svane. Man behøver ikke være helt vildt ekstrem, tror jeg i hvert fald, bare gør som du føler for! : )

Anmeld

11. november 2011

mor2011_

Åh ja men alt med måde man behøver ikke ligne lort bare fordi man er gravid.. Det findes joindgreb frisører som bliver sygemeldt fordi de er gravide jo eller kosmetologer som bliver også sygemeldt fordi de arb med det.. Man kansagtens farve hår med økologisk farve og bruge creme osv hvis man ikke overdriver ellers hvis man skulle går i for små sko så måtte man slet ikke komme ud tænk på alle det som er i liften fra biler eller fabriker så ja alt med måde

Anmeld

11. november 2011

NNL

Personligt ville jeg vente med hårfarvningen til efter 12. uge. Der er alle de "skrøbelige" dele udviklet og skal bare vokse. Har hørt om nogle stykker, som har farvet hår i den tidlige graviditet, hvilket vist hovedsageligt går ud over drengebørn, ofte ved nyrer eller kønsorganer. Så jeg ville ikke turde. Men der er jo også mange der gør det og får sunde børn - nogen er bare uheldig... Heldigvis farver jeg ikke mit hår (mere), så det problem er jeg ude over.

Mht produkter, bruger jeg samme shampoo, vaskemiddel, makeup osv som jeg plejer. Jeg overdriver ikke med make-up, har som regel kun mascara på. Parfume bruger jeg nu kun hvis jeg skal noget specielt, og kun på tøjet, ikke huden

Tænker lidt at babyen jo også skal kunne modstå forskellige ting når den kommer ud, og det tror jeg den har nemmest ved, hvis den starter i maven, med måde altså. Man kan jo ikke beskytte den fra alverdens kemikalier når den kommer ud i verden, skal i vuggestue/dagpleje osv...

Det var min holdning - som de andre skriver er det jo personligt.

Anmeld

11. november 2011

Chevro

MissBee skriver:

Jeg er selv uden allergi og har aldrig levet med neutrale produkter eller brugt ting der var uden parabener osv. Jeg fik lov at spise lidt jord græs og andet mærkeligt da jeg var barn...

Jeg synes virkelig bare det er svært at vide hvor grænsen går? Jeg stopper ikke med at bruge makeup da jeg vil være en hot baby mamma  Elsker gravide maver og synes det er noget af det smukkeste! Meen je ved jo også bare selv en "harmløs" ting som neglelak er virkelig skadelig og har de mest forfædelige indholdsstoffer..

Man skal også passe på ikke at fjerne alt, for barnet skal danne et godt imunforsvar og opbygge forskellige former for modstande mod bakterier osv. og hvis den aldrig bliver påvirket af noget som helst - kan det have nemmere ved at blive syg når den først kommer ud

Anmeld

11. november 2011

Københavnermor

MissBee skriver:

Hvilke mærker går i efter indenfor make up? hvad er godt nok? origens, bodyshop?

Origins, Clinique og Nilens Jord har gode produkter.. Men spørg ad i Matas så du får produkter der passer til dine behov.

Derudover er neutral-serien god til opvask og tøjvask.. Deres ansigstprodukter og shampoo/balsam har jeg dårlig erfaring med, føler det tørrer min hud og hår helt ud..

Jeg kan stærkt anbefale en øko shampoo fra Matas der hedder SAVE (flasken er pink).. Den er smådyr, men virkelig lækker og drøj ibrug..

Bare lidt fif.. 

Anmeld

11. november 2011

MissTas

MissBee skriver:

Hvilke mærker går i efter indenfor make up? hvad er godt nok? origens, bodyshop?

jeg bruger kun youngblood og I.D minerals .. det indeholder intet skadeligt og indeholder kun naturmineraler så det vil jeg klart anbefale.. det er dog rigtig dyrt makeup, men det hele værd

Anmeld

11. november 2011

Skønne Jønne

Altså jeg synes også at du skal gøre det du vil - men med måde...

Jeg er 30+3 henne og går virkelig og overvejer at få farvet mit hår inden han kommer til verden - for det er jo heller ikke godt at gøre det når man ammer... der er det måske endnu værre har jeg læst? Så hellere gøre det nu her.

Jeg farveder sidst mit hår omkring uge 5 eller sådan - men der vidste jeg ikke at jeg var gravid - så håber jo ikke at han har taget skade af det - for det er vist nemlig i starten at de kan tage mest skade.

Jeg synes at mærket levevis laver god shampoo, balsam og deo

Anmeld

11. november 2011

Risen

Uden at lyde som skrappe moster;

Nilens Jord og CLinique er produkter uden parabener og parfumer, som fungere ligeså godt som med parfumer.. Så brug dem i stedet for  

Hårfarve, vil jeg ikke tage nogen chance med, ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis mit barn fejlede noget.. Det er nok det man skal have i mente når man farver sit hår.. 

Anmeld

11. november 2011

Risen

Skønne Jønne skriver:

Altså jeg synes også at du skal gøre det du vil - men med måde...

Jeg er 30+3 henne og går virkelig og overvejer at få farvet mit hår inden han kommer til verden - for det er jo heller ikke godt at gøre det når man ammer... der er det måske endnu værre har jeg læst? Så hellere gøre det nu her.

Jeg farveder sidst mit hår omkring uge 5 eller sådan - men der vidste jeg ikke at jeg var gravid - så håber jo ikke at han har taget skade af det - for det er vist nemlig i starten at de kan tage mest skade.

Jeg synes at mærket levevis laver god shampoo, balsam og deo

Ville hellere sige du skal vente til du ammer.. Så kan du tage til frisøren og derefter malke det mælk ud som indeholder de farlige stoffer og vente et stykke tid med at amme ham igen.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.