Rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Christina-pigen91

Baagøe skriver:

Ok. Problemet med alkohol er jo, at man ikke ved, hvor lav en mængde der skal til før fosteret tager skade. Rygningen og konsekvenserne heraf er belyst og konsekvenserne mange. Men ligeledes hvad rygningen angår, kender man heller ikke her, det fulde omfang

Lige præcis.
Nu har jeg ikke rørt alkohol på nogen måde under graviditeten, og ville da ønske at jeg havde det på samme måde med smøgerne. for hvor er jeg træt af at ikke at have viljen til at stoppe. man går bare og ønsker at man aldrig var startet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Christina-pigen91

Loan skriver:

Krydser fingrene for dig

Mange tak

Anmeld

9. november 2011

Loan

Giraffen skriver:

ja okay klokken er ved at være mange men tror det ville være lettere for alle at stoppe hvis der ikke var den der konstante påmindelse om at man jo kan tage en cigaret hvis man vil

Jeg tror det kommer an på ens viljestyrke. Nu min kæreste f.eks ryger 2x18 smøger om dagen, han ryger dog udenfor nu, men stadig, og vi er da os dagligt over ved hans far og hans kone, som begge er mega kæderygere, og har faktisk ikke følt en større trang af den grund, det har kun været om aften jeg har haft det rigtig slemt, men så har jeg guffet lidt pebernødder istedet for.

Anmeld

9. november 2011

Loan

Baagøe skriver:

Sådan!  Virkelig godt gået Jeg må ærlig indrømme, at jeg har svært ved at læse indlæggene i denne tråd og jeg er lettere fortørnet. Ja, mange føder en sund og rask baby, selvom de ryger, men netop rygning kan forårsage adskillige følgesygdomme som allergi, nedsat fertilitet og mange andre ting.

Derfor synes jeg, du er super sej at have stoppet

Ja du har helt ret, rygning kan føre til problemer for en selv og barnet, men gør det ikke nødvendigvis. (Kan nævne et par eksempler på det ikke nødvendigvis påvirker)

- Men tusinde tak, er os stolt af mig selv efter at have røget massivt i kun 6 år at kunne lave en kold tyrker.

Anmeld

9. november 2011

delimus

Christina-pigen91 skriver:

Du har også god grund til at være stolt .
især efter så mange års rygning.
nu har jeg kun røget i ca. 3 år, så jeg burde da næsten kunne kvitte smøgerne.

Altså jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg er nok en af dem der sender de "dømmende" blikke, hvis jeg ser en gravid med en smøg.

Jeg synes bare ikke man kan være det bekendt. 
Ved godt det bliver skrevet stolpe op og stolpe ned herinde, at jeres baby'er ikke fejler noget mens de ligger i maven, men hvad med bagefter????? Jeg har det bare sådan, at jeg vil give Blob de bedste startbetingelser, som jeg kan

Det er ikke for at starte en kæmpe diskution eller være hellig, at jeg skriver det. Men F.CK hvor har jeg bare selv døjet med eksem, allergier osv og det er sgu en plage. Det er ikke noget der ligger til familien, men min søsters børn har det også og hun røg under graviditeterne og efterfølgende   

Anmeld

9. november 2011

Pige2009

Lige præcis.
Nu har jeg ikke rørt alkohol på nogen måde under graviditeten, og ville da ønske at jeg havde det på samme måde med smøgerne. for hvor er jeg træt af at ikke at have viljen til at stoppe. man går bare og ønsker at man aldrig var startet

Jeg kan som ikke-ryger desværre ikke sætte mig ind i problematikken, da jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan ryge under sin graviditet. Sorry to say. Jeg håber af hele mit hjerte, du vil finde viljestyrken til at kvitte smøgerne, da de heller ikke er sunde for dig. Ønsker dig alt det bedste på vejen der til for både din og dit barns skyld

Anmeld

9. november 2011

Christina-pigen91

Baagøe skriver:

Jeg kan som ikke-ryger desværre ikke sætte mig ind i problematikken, da jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan ryge under sin graviditet. Sorry to say. Jeg håber af hele mit hjerte, du vil finde viljestyrken til at kvitte smøgerne, da de heller ikke er sunde for dig. Ønsker dig alt det bedste på vejen der til for både din og dit barns skyld

Mange tak  og det håber jeg ihvertfald også.

Anmeld

10. november 2011

Giraffen

Loan skriver:

Jeg tror det kommer an på ens viljestyrke. Nu min kæreste f.eks ryger 2x18 smøger om dagen, han ryger dog udenfor nu, men stadig, og vi er da os dagligt over ved hans far og hans kone, som begge er mega kæderygere, og har faktisk ikke følt en større trang af den grund, det har kun været om aften jeg har haft det rigtig slemt, men så har jeg guffet lidt pebernødder istedet for.

Nu orker jeg ikke en lang diskussion men jeg er ikke af den holdning at det handler om viljestyrke overhovedet, tror det omhandler nogle helt andre ting - jeg har hvertfald rigelig med viljestyrke og de gange jeg har forsøgt at stoppe med at ryge vha viljestyrke har været et rent helvede i modsætning til denne gang - men nu synes jeg heller ikke at viljestyrke og motivation kan sammenlignes

Anmeld

10. november 2011

Dansker I Holland

Det er da også træls ikke at kunne stoppe, når man så gerne vil .
men synes bare at folk skal lære at acceptere det, i stedet for at hakke ned på os rygere. hvis man ikke selv ryger, synes jeg ikke rigtig man skal udtale sig om vores rygning, som mange gør! og nemlig, synes det er skønt at kunne snakke om rygning her, uden at folk skal brokke sig og gå helt amok

Nemlig Glad for vi er enige Vi VED jo godt at det er usundt og skadeligt osv. 

Anmeld

10. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg røg ca. 30 smøger om dagen og havde gjort det i ca 13år, men jeg stoppede, da jeg ville starte projekt baby. Jeg har nu været røgfri i 8år. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.