Rygning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

Simon's moar <3

Christina-pigen91 skriver:

Ja selvfølgelig, hvis ikke man kan stoppe, så kan man ikke.
så hjælper det ikke at folk bliver ved med at prøve at få en til at stoppe.
jeg føler bare tit at folk ser ned på en fordi man ryger, og føler at de ser mig som en dårlig mor. selvom jeg ryger, tænker jeg på barnet. men jeg kan simpelthen bare ikke stoppe med at ryge!

Nej, og det er bare rigtig træls, at man føler sig presset fra alle andre..

Uh ha ja, folk glor som om man er et spøgelse! SÅ træls ! Har også prøvet, at blive overbegloet mens jeg gik med barnevognen og en cigaret i den ene hånd.. Kan ikke se hvad der er galt i det?!
Og du er IKKE en dårlig mor af den grund ! Du har forsøgt, men det lykkeds ikke. Du har i det mindste prøvet.. Du har gjort et forsøg, og du ryger ikke særlig meget, i forhold de så mange andre.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

Giraffen

Hej alle :-)
jeg har lige et spørgsmål ang. rygning i graviditeten.
Hvor mange af jer røg mens i var gravide og hvor mange om dagen?
og hvor meget røg i inden i blev gravide?
( og vil lige tilfløje at spørgsmålene er til dem som ryger, og ikke til jer som er ikke-rygere )

Jeg røg ca 10-15 (eksamen: 15-20) om dagen før jeg blev gravid

Jeg stoppede helt da jeg blev gravid men må indrømme der godt kan snige sig en ind engang imellem. det er værst når jeg er sammen med min gode veninde som jeg plejede at kæderyge med men der er det også kun én når jeg er sammen med hende.
Så en pakke med 20 holder næsten en måned.... så det er på ingen måde optimalt, men hold fast hvor er det svært når manden ryger 20 om dagen og 80% af ens omgangskreds ryger

Havde én veninde som bare var min støttesten for hun fødte i august og stoppede med at ryge mens hun var gravid - da hun startede igen efter fødslen der røg en stor del af min styrke desværre

Men jeg håber og prøver stadig på at stoppe 100% og håber også jeg aldrig nogen sinde starter igen 

Anmeld

9. november 2011

Giraffen

Hej alle :-)
jeg har lige et spørgsmål ang. rygning i graviditeten.
Hvor mange af jer røg mens i var gravide og hvor mange om dagen?
og hvor meget røg i inden i blev gravide?
( og vil lige tilfløje at spørgsmålene er til dem som ryger, og ikke til jer som er ikke-rygere )

Jeg stoppede helt da jeg blev gravid men må indrømme der godt kan snige sig en ind engang imellem. det er værst når jeg er sammen med min gode veninde som jeg plejede at kæderyge med men der er det også kun én når jeg er sammen med hende.
Så en pakke med 20 holder næsten en måned.... så det er på ingen måde optimalt, men hold fast hvor er det svært når manden ryger 20 om dagen og 80% af ens omgangskreds ryger

Havde én veninde som bare var min støttesten for hun fødte i august og stoppede med at ryge mens hun var gravid - da hun startede igen efter fødslen der røg en stor del af min styrke desværre

Men jeg håber og prøver stadig på at stoppe 100% og håber også jeg aldrig nogen sinde starter igen 

Anmeld

9. november 2011

Chiip91

Jeg er gravid nu (uge 20)

Før jeg bliv gravid røg jeg 20-25om dagen, men det kom an på mit humør. men nu ryger jeg MAKS 10 om dagen, nogle gange kun 4-5, Er i Akupunktur behandling for af få det ned på 0  

Anmeld

9. november 2011

Loan

Inden jeg blev gravid røg jeg omtrent 1½ pakke om dagen, og da vi fandt ud af jeg var gravid skar vi ned til jeg kun havde 6 smøger til hele dagen, og så var det bare med at fordele dem korrekt.

Men da jeg pludselig blev indlagt med den lille, fordi de opdagede der er problemer med mine blodårer til moderkagen, og junior derfor ikke fik nok næring, var der ikke meget valg tilbage, det skulle være slut hvis jeg skulle have en chance for at gå helt til termin.

Har siden indlæggelsen og udskrivelse ikke rørt en smøg.

Anmeld

9. november 2011

Christina-pigen91

Chiip91 skriver:

Jeg er gravid nu (uge 20)

Før jeg bliv gravid røg jeg 20-25om dagen, men det kom an på mit humør. men nu ryger jeg MAKS 10 om dagen, nogle gange kun 4-5, Er i Akupunktur behandling for af få det ned på 0  

Jeg gider slet ikke prøve at stoppe, nu hvor jeg er 38+6.
men er da nok værd at prøve når jeg har født, og bliver spændende at se om lysten til at ryge er der når jeg har født .

Anmeld

9. november 2011

Christina-pigen91

Loan skriver:

Inden jeg blev gravid røg jeg omtrent 1½ pakke om dagen, og da vi fandt ud af jeg var gravid skar vi ned til jeg kun havde 6 smøger til hele dagen, og så var det bare med at fordele dem korrekt.

Men da jeg pludselig blev indlagt med den lille, fordi de opdagede der er problemer med mine blodårer til moderkagen, og junior derfor ikke fik nok næring, var der ikke meget valg tilbage, det skulle være slut hvis jeg skulle have en chance for at gå helt til termin.

Har siden indlæggelsen og udskrivelse ikke rørt en smøg.

Det var også fornuftigt, jeg ville helt sikkert også stoppe hvis der var noget galt her, og ville da også gerne stoppe selvom der ikke er noget galt  man skal bare have viljen til at stoppe.

Anmeld

9. november 2011

Dansker I Holland

Ja jeg røg under alle min graviditeter og jeg er IKKE stolt af det ryger stadig den dag idag. Folk der kender mig VED hvorfor jeg ikke har kunnet stoppe. Og så vil jeg da lige sige at det er MEGA dejligt at der er blevet lavet en tråd om rygning og graviditet UDEN at folk sviner hinanden til. Vi ved jo godt at det ikke er godt og ryge når man er gravid, men det er jo slet ikke sundt uanset hvad.  

Anmeld

9. november 2011

Christina-pigen91

Giraffen skriver:

Ja det kan jeg godt se, så er det ikke nemt .
jeg omgås også folk der ryger rigtig meget. og når man sidder med veninderne og hygger, og de tænder en smøg, tænder man også selv en helt automatisk  jeg tror faktisk godt at jeg ville kunne stoppe med at ryge, hvis der ikke var nogen i min omgangskreds der røg.

Anmeld

9. november 2011

Loan

Det var også fornuftigt, jeg ville helt sikkert også stoppe hvis der var noget galt her, og ville da også gerne stoppe selvom der ikke er noget galt  man skal bare have viljen til at stoppe.

Man skal virkelig have viljen, og den kan dælme være svær at finde frem!

Men håber da du får stoppet, os selvom der forhåbeligt ingen problemer kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.