3-4mdr. Hvor mange lure???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Ka+Ma=Be

Happiness skriver:

Har i pindsvin? Hvor skægt, vidste jeg ikke man kunne have

Ja, så pak ham ind som han var udenfor. Faktisk tror jeg at Lukas sover så godt, er fordi han er viklet ind i voksien! Vi har prøvet at putte ham i den her kl 20.00 og han sover stadig!

Ja, det har vi   hehe. Det er et afrikansk dværgpindsvin 

Ja, det kan da godt være, det hjælper Det har vel lidt samme effekt som at blive svøbt.

Jeg undrer mig bare over, at jeg så har så nemt ved at lægge ham om aftenen. Han er sovet siden kl 18:30 - og jeg er ret sikker på, at han først vågner omkring 23/24 tiden. Det er som om at det er nemmere, når der er helt mørkt 

Jeg må lige prøve nogle af jeres tips af i morgen! hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Muttitil1+1

Happiness skriver:

Det er typisk! Håber han snart sover igen, så du kan komme videre med opgaven!

Lukas sover 7-9-13 stadigvæk! Dog synes jeg han er lidt varm, så må finde en anden løsning end voksien Vi har en billig udgave fra bilka, kunne være man skulle prøve at putte ham ind i den istedet. Vil bare ikke lige gøre det før han vågner!

Nej forsøg endelig ikke før han vågner Typisk at løsningen ikke er holdbar... begyndervanskeligheder kan vi åbenbart ikke slippe for hva?

Max er lige faldet i søvn, han har bare nægtet at sove... dum dum dag at prøve, men det kan man jo ikke vide på forhånd... håber bare at han vil sove resten af natten når han har fået mad om en lille halv time (bliver spændende )

Anmeld

8. november 2011

Albert/Alberthe1

Lyder fuldstændig som vores lille datter!! Hun er dog 6 1/2 mdr nu, men har noget lignede det samme problem!! Jeg er begyndt at tage hendes sene lur fra hende, altså den omkring kl 17-18, for ellers sover hun altså ikke før kl 23-23.30! Og jeg VIL altså gerne meget snart have lidt aften sammen med kæresten!! Det har så hjulpet, nu kan vi ligge hende omkring kl 21, så er en stor ændring for os!! Vi skal desværre lige som jer, vugge hende i søvn!! Først bliver hun ammet, hvor hun falder i en let søvn, derefter går der minimum 20 min med at vugge hende i armene og så kan vi PRØVE at ligge hende!!  NEJ! Op igen og vugge igen! Men nu har jeg altså fået nok, mit knæ gør ondt og hun er altså også ved at være tung, så nu ligger jeg hende ned i sin seng og synger mellem 7-10 sange hvor hun faltisk lige er ved at falde i søvn, men så tager fanden fat i hende.. hun skriger og mener virkelig skriger... Så tager jeg hnde op trøster, ligger hende til brystet og bingo... så sover hun og kan fint ligges! Så tror du skal gøre som du synes, det gør vi her og hun stortrives!!

Anmeld

9. november 2011

Happiness

NadiaSK skriver:

Nej forsøg endelig ikke før han vågner Typisk at løsningen ikke er holdbar... begyndervanskeligheder kan vi åbenbart ikke slippe for hva?

Max er lige faldet i søvn, han har bare nægtet at sove... dum dum dag at prøve, men det kan man jo ikke vide på forhånd... håber bare at han vil sove resten af natten når han har fået mad om en lille halv time (bliver spændende )

Håber I fik en laaaang søvn i nat! Og at Max blev ved med at sove efter I lagde ham!

Lukas sov stadig da vi gik i seng, så vi blev enige om at lade ham blive i voksien. Han blev bare let nusset på kinden, og fik flasken halvsovende Han spiste ca. 90ml og faldte så i søvn til den Vågnede ved han lå og prøvede at aprælle kl. 5.30, så jeg stod op og lavede en flaske (han spiset jo ik så meget den sidste gang), da jeg så kommer ind, ja så ligger knægten sgu og sover igen

Men så blev han igen nusset på kinden og fik flasken halvsovende Her spiste han dog 180ml, og så faldt han i søvn igen!

Og vågnede helt op og var glad kl. 7.40 Så Lukas skal så meget lægges kl 20.00 igen idag!

Anmeld

9. november 2011

Happiness

Gaia skriver:

God ide det skal nok gå. Et andet fif. Lav jeres putteritual ens, så i laver det samme hver aften f.eks. Nattøj, flaske, godnat sang, i seng så lære han nemlig at blive klar til sengen allerede ved nattøjet. Idet han så ved hvad der skal til at ske. Det giver også tryghed til at sove skulle han ville op når i har givet flaske ( tror jeg nu ikke) så lad vær med at tænde lys. Lad ham drikke i mørke, tal dæmpet eller slet ikke. Så han stadig ved det er nat pøj pøj..høre gerne hvordan det gik det hele

Lukas sov stadig da vi gik i seng, altså fra kl. 20.00-23-00. Så Han blev bare let nusset på kinden, og fik flasken halvsovende Han spiste ca. 90ml og faldte så i søvn til den Vågnede ved han lå og prøvede at sprælle kl. 5.30, så jeg stod op og lavede en flaske (han spiste jo ik så meget den sidste gang), da jeg så kommer ind, ja så ligger knægten sgu og sover igen

Men så blev han igen nusset på kinden og fik flasken halvsovende Her spiste han dog 180ml, og så faldt han i søvn igen!

Og vågnede helt op og var glad kl. 7.40 Så Lukas skal så meget lægges kl 20.00 igen idag!

Så mange tak for rådene! Håber bare at vi kan fortsætte i den stil, for nøj det var dejligt at have en aften for os selv

Anmeld

9. november 2011

Happiness

Albert/Alberthe1 skriver:

Lyder fuldstændig som vores lille datter!! Hun er dog 6 1/2 mdr nu, men har noget lignede det samme problem!! Jeg er begyndt at tage hendes sene lur fra hende, altså den omkring kl 17-18, for ellers sover hun altså ikke før kl 23-23.30! Og jeg VIL altså gerne meget snart have lidt aften sammen med kæresten!! Det har så hjulpet, nu kan vi ligge hende omkring kl 21, så er en stor ændring for os!! Vi skal desværre lige som jer, vugge hende i søvn!! Først bliver hun ammet, hvor hun falder i en let søvn, derefter går der minimum 20 min med at vugge hende i armene og så kan vi PRØVE at ligge hende!!  NEJ! Op igen og vugge igen! Men nu har jeg altså fået nok, mit knæ gør ondt og hun er altså også ved at være tung, så nu ligger jeg hende ned i sin seng og synger mellem 7-10 sange hvor hun faltisk lige er ved at falde i søvn, men så tager fanden fat i hende.. hun skriger og mener virkelig skriger... Så tager jeg hnde op trøster, ligger hende til brystet og bingo... så sover hun og kan fint ligges! Så tror du skal gøre som du synes, det gør vi her og hun stortrives!!

Ja tror også man skal bruge de tricks der hjælper én selv og sit barn!

Igår skulle vi slet ikke vugge ham som sådan. Vi puttede ham i voksien, og løftede den bare op i 20 sekunder, ja så faldt han til ro (hvilket heller ikke er holdbart i længden, men det er bedre end at vugge )

Anmeld

9. november 2011

foto på lærred

Happiness skriver:

Hej i stuerne

Hvor mange og  hvor lange lure tager (tog) jeres babyer? (omkring 3-4mdr)

Synes stadig Lukas sover meget! Han kommer op kl 8.00 og tager sin første lur kl 9.00. Her sover han ca. 2 timer.

Så er han oppe i 1-1½time, og så ud og sove igen ved 12-13.00 tiden. Ca 1½time.

ved 16-17.00 tiden tager han så ENDNU en lur på ca. 2 timer!

Og så igen ved 18-19.00 tiden. Her dog kun i ½-1time.

Og så i seng ved 22 tiden til ca kl 6.00.

Er det ikke ret meget han sover??? Han virker træt, derfor lægger jeg ham ud, men er bange for jeg måske gør det for meget?

På forhånd tak for svar

Har sover min pige på (lige fyldt) 4 måneder noglelunde det samme som din. Vågner kl cal 06.30 og sover så cirka hver anden time. Hun sover til natten omkring kl 21. Hun er vågen ca 3 gange om natten hvor hun bliver ammet og så hurtig falder i søvn igen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

collager på lærred, julekort og invitationer.

Anmeld

9. november 2011

Happiness

Katte87 skriver:

Ja, det har vi   hehe. Det er et afrikansk dværgpindsvin 

Ja, det kan da godt være, det hjælper Det har vel lidt samme effekt som at blive svøbt.

Jeg undrer mig bare over, at jeg så har så nemt ved at lægge ham om aftenen. Han er sovet siden kl 18:30 - og jeg er ret sikker på, at han først vågner omkring 23/24 tiden. Det er som om at det er nemmere, når der er helt mørkt 

Jeg må lige prøve nogle af jeres tips af i morgen! hehe

Hvor sjovt! Men kan man så ae det? Det stikker ikke? Ej nu er jeg helt nysgerrig! Må jeg se et billede???

Lukas sov som en engel i nat, så jeg er lykkelig for rådene!

Anmeld

9. november 2011

Happiness

foto på lærred skriver:

Har sover min pige på (lige fyldt) 4 måneder noglelunde det samme som din. Vågner kl cal 06.30 og sover så cirka hver anden time. Hun sover til natten omkring kl 21. Hun er vågen ca 3 gange om natten hvor hun bliver ammet og så hurtig falder i søvn igen.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Ok. Så sover han ¨måske ikke for meget... Men prøvede at lægge ham kl. 20.00 igår, og det var en succes. Og så tror jeg vi vil droppe en af lurene, så han kun tager 3 i løbet af dagen. Hvis den bette mand altså kan klare det

Anmeld

9. november 2011

foto på lærred

Happiness skriver:

Ok. Så sover han ¨måske ikke for meget... Men prøvede at lægge ham kl. 20.00 igår, og det var en succes. Og så tror jeg vi vil droppe en af lurene, så han kun tager 3 i løbet af dagen. Hvis den bette mand altså kan klare det

Ja, jeg tænker også om min pige sover lidt for meget om dagen. Har læst at når de er over 3 måneder og indtil 6 måneder så skal det være en lille kort lur om morgenen og en længere- måske op til 2-3 timer- om eftermiddagen (ved middag) og så kun en lille kort lur på en halv time ved en halv 7 tiden. og så sove ved en 20 tiden.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.