3-4mdr. Hvor mange lure???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

Happiness

NadiaSK skriver:

Tror ikke man kan undgå at få givet dem nogle "dårlige vaner". Det kommer helt automatisk når man vil dem det bedste

Vi har lige prøvet at ligge Max i seng nu her, men han plejer først at blive lagt i sin vugge når vi andre går i seng, så han ligger bare og vender og drejer sig, men han brokker sig mærkeligt nok ikke

Lukas ligger faktisk og sover Han brokker sig lidt engang imellem, men så får vi ham til at sove igen Så måske går det hurtigere end forventet med at få dem vendt

Sejt han ikke brokker sig! Det gør jo ikke noget han ligger og bruger lidt tid på at falde i søvn, så længe han gør det

Vi har puttet Lukas i voksiposen, det hjalp lidt. Så skulle man bare løfte ham op, og så var det det. Så det er ikke HELT det sammme som at vugge... haha...

En ting af gangen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

Happiness

louisevl skriver:

Det er også dejligt at have lidt aften tid for sig selv De første par dage lå jeg i sengen ved siden af indtil han faldt søvn. Men han var også vant til at komme i seng samme tid som os.

Ja han kommer i bad hver dag, da det giver et rigtigt godt aftenritual og han ELSKER det Sundhedsplejersken var her den anden dag og hun sagde det var fint han kom i bad hver dag....

Lukas ELSKER nemlig også sit bad! Han kommer i bad hver 3. dag ca nu. Jamen så tror jeg næsten jeg vil gøre det til et aften ritual For det gør ham også dejlig træt. Jeg plejer at ligge ham på maven og holde ham under brystet. Og så spræller han med alle legmer og storgriner i vandet Selv om det kun er et lille flexibad Men han får brugt så meget energi!

Anmeld

8. november 2011

Gaia

Happiness skriver:

Det må vi prøve!

Det lyder også bedre. Så har han flere vågen timer, og alligevel får sovet det han skal. For det andet er noget juks...

Lige nu er han træt, så manden er igang med at forsøge at lægge ham Så vil vi ved 22-23.00 tiden give ham flasken mens han stadig ligger i sengen (han er flaskebarn), og se om han ikke kan falde i søvn til den igen.

God ide det skal nok gå. Et andet fif. Lav jeres putteritual ens, så i laver det samme hver aften f.eks. Nattøj, flaske, godnat sang, i seng så lære han nemlig at blive klar til sengen allerede ved nattøjet. Idet han så ved hvad der skal til at ske. Det giver også tryghed til at sove skulle han ville op når i har givet flaske ( tror jeg nu ikke) så lad vær med at tænde lys. Lad ham drikke i mørke, tal dæmpet eller slet ikke. Så han stadig ved det er nat pøj pøj..høre gerne hvordan det gik det hele

Anmeld

8. november 2011

Happiness

Gaia skriver:

God ide det skal nok gå. Et andet fif. Lav jeres putteritual ens, så i laver det samme hver aften f.eks. Nattøj, flaske, godnat sang, i seng så lære han nemlig at blive klar til sengen allerede ved nattøjet. Idet han så ved hvad der skal til at ske. Det giver også tryghed til at sove skulle han ville op når i har givet flaske ( tror jeg nu ikke) så lad vær med at tænde lys. Lad ham drikke i mørke, tal dæmpet eller slet ikke. Så han stadig ved det er nat pøj pøj..høre gerne hvordan det gik det hele

Tak for råd God ide det med ritualet! Det må vi gøre

Glæder mig helt til at prøve det af de næste dage! (som mor har man små glæder )

Anmeld

8. november 2011

Ka+Ma=Be

Jeg synes, jeg har det stik modsatte problem lige for tiden  Nu er Benjamin selvfølgelig også kun 2 måneder gammel. Hvornår begyndte i at få nogle faste rutiner mht søvn?

Benjamin bliver lagt i seng ved 19 tiden + - og sover stort set uden problemer med det samme. Han vågner så igen ved 23/24 tiden og skal have bryst.

Men jeg kan simpelthen ikke få ham til at sove middagslure! Han sover max ½ times tid og vågner og er helt ulykkelig. Når jeg har lagt ham til at sove udendørs, sover han dog snildt 2-3 timer  Problemet er bare, at vi bor på 2. sal, så han kommer ikke sådan lige ned og stå. Ikke endnu i hvert fald. Jeg har prøvet at gøre det køligt i soveværelset, men det har bare ikke samme effekt.

Har du nogen gode råd?  

Anmeld

8. november 2011

Muttitil1+1

Happiness skriver:

Lukas ligger faktisk og sover Han brokker sig lidt engang imellem, men så får vi ham til at sove igen Så måske går det hurtigere end forventet med at få dem vendt

Sejt han ikke brokker sig! Det gør jo ikke noget han ligger og bruger lidt tid på at falde i søvn, så længe han gør det

Vi har puttet Lukas i voksiposen, det hjalp lidt. Så skulle man bare løfte ham op, og så var det det. Så det er ikke HELT det sammme som at vugge... haha...

En ting af gangen

Fedt at det går så godt! Jeg nåede vidst at juble lidt for tidligt... nu er der gråd og manden har taget over, så jeg kan få lavet opgave

... og nu har han opgivet... great... så må jeg på den igen...

Anmeld

8. november 2011

Happiness

Katte87 skriver:

Jeg synes, jeg har det stik modsatte problem lige for tiden  Nu er Benjamin selvfølgelig også kun 2 måneder gammel. Hvornår begyndte i at få nogle faste rutiner mht søvn?

Benjamin bliver lagt i seng ved 19 tiden + - og sover stort set uden problemer med det samme. Han vågner så igen ved 23/24 tiden og skal have bryst.

Men jeg kan simpelthen ikke få ham til at sove middagslure! Han sover max ½ times tid og vågner og er helt ulykkelig. Når jeg har lagt ham til at sove udendørs, sover han dog snildt 2-3 timer  Problemet er bare, at vi bor på 2. sal, så han kommer ikke sådan lige ned og stå. Ikke endnu i hvert fald. Jeg har prøvet at gøre det køligt i soveværelset, men det har bare ikke samme effekt.

Har du nogen gode råd?  

Vi bor på 3. sal Men vi har så 2 altaner. Så den ene står der permenent en barnevogn, som han altid sover i til middag! Der kan jeg bare ligge ham i voksien, og så ud i barnevogenne. Så falder han i søvn af sig selv.

HVis der er MEGET tåget og han skal sove inde, kan jeg heller ikke få ham til at sove længe Så hr desværre ingen råd der Måske du kan stille ham lige ved vinduet, med det helt åbent?

Lukas har faktisk altid haft en rytme. Faktisk den han stadig har Sådan ca Han sov dog en gang mere den første måned. Ved ikke hvornår det er normalt at de ¨får en rytme.

Anmeld

8. november 2011

louisevl

Happiness skriver:

Lukas ELSKER nemlig også sit bad! Han kommer i bad hver 3. dag ca nu. Jamen så tror jeg næsten jeg vil gøre det til et aften ritual For det gør ham også dejlig træt. Jeg plejer at ligge ham på maven og holde ham under brystet. Og så spræller han med alle legmer og storgriner i vandet Selv om det kun er et lille flexibad Men han får brugt så meget energi!

Jakob har også et flexibad og kan nogle gange undre mig over, hvordan han kan bevæge sig så meget i det...Tror bare det er godt siderne kan give sig lidt

Anmeld

8. november 2011

Happiness

NadiaSK skriver:

Fedt at det går så godt! Jeg nåede vidst at juble lidt for tidligt... nu er der gråd og manden har taget over, så jeg kan få lavet opgave

... og nu har han opgivet... great... så må jeg på den igen...

Det er typisk! Håber han snart sover igen, så du kan komme videre med opgaven!

Lukas sover 7-9-13 stadigvæk! Dog synes jeg han er lidt varm, så må finde en anden løsning end voksien Vi har en billig udgave fra bilka, kunne være man skulle prøve at putte ham ind i den istedet. Vil bare ikke lige gøre det før han vågner!

Anmeld

8. november 2011

Happiness

louisevl skriver:

Jakob har også et flexibad og kan nogle gange undre mig over, hvordan han kan bevæge sig så meget i det...Tror bare det er godt siderne kan give sig lidt

Hehe... Ja! Men smart er det! Især når man bor småt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.