3-4mdr. Hvor mange lure???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.979 visninger
59 svar
0 synes godt om
8. november 2011

Happiness

Hej i stuerne

Hvor mange og  hvor lange lure tager (tog) jeres babyer? (omkring 3-4mdr)

Synes stadig Lukas sover meget! Han kommer op kl 8.00 og tager sin første lur kl 9.00. Her sover han ca. 2 timer.

Så er han oppe i 1-1½time, og så ud og sove igen ved 12-13.00 tiden. Ca 1½time.

ved 16-17.00 tiden tager han så ENDNU en lur på ca. 2 timer!

Og så igen ved 18-19.00 tiden. Her dog kun i ½-1time.

Og så i seng ved 22 tiden til ca kl 6.00.

Er det ikke ret meget han sover??? Han virker træt, derfor lægger jeg ham ud, men er bange for jeg måske gør det for meget?

På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

camillakrath

Happiness skriver:

Hej i stuerne

Hvor mange og  hvor lange lure tager (tog) jeres babyer? (omkring 3-4mdr)

Synes stadig Lukas sover meget! Han kommer op kl 8.00 og tager sin første lur kl 9.00. Her sover han ca. 2 timer.

Så er han oppe i 1-1½time, og så ud og sove igen ved 12-13.00 tiden. Ca 1½time.

ved 16-17.00 tiden tager han så ENDNU en lur på ca. 2 timer!

Og så igen ved 18-19.00 tiden. Her dog kun i ½-1time.

Og så i seng ved 22 tiden til ca kl 6.00.

Er det ikke ret meget han sover??? Han virker træt, derfor lægger jeg ham ud, men er bange for jeg måske gør det for meget?

På forhånd tak for svar

Benjamin sov 3 lure på det tidspunkt. Formiddag, middag og aften.

Til gengæld blev han puttet til nat kl 19, og det gør han stadig

Anmeld

8. november 2011

Gaia

Tænker jeg ville rykke hans sengetid frem  

Anmeld

8. november 2011

Happiness

camillakrath skriver:

Benjamin sov 3 lure på det tidspunkt. Formiddag, middag og aften.

Til gengæld blev han puttet til nat kl 19, og det gør han stadig

Ville han gerne sove der? Ved ikke om vi lægger Lukas for sent måske? Han er nemlig RIGTIG svær at lægge.

Vi skal "vugge" ham i armene i søvn, før vi kan lægge ham i tremmesengen!! Og tit når vi lægger ham, så vågner han, og så er det forfra.... MEGET dårlig vane - I know...! Men andet har bare ikke lykkes for os!

Anmeld

8. november 2011

Happiness

Gaia skriver:

Tænker jeg ville rykke hans sengetid frem  

Ok. Han tager jo bare kun den ½ time om aftenen, men vi skal måske prøve at rykke den lidt frem, og så for natten.

Anmeld

8. november 2011

camillakrath

Happiness skriver:

Ville han gerne sove der? Ved ikke om vi lægger Lukas for sent måske? Han er nemlig RIGTIG svær at lægge.

Vi skal "vugge" ham i armene i søvn, før vi kan lægge ham i tremmesengen!! Og tit når vi lægger ham, så vågner han, og så er det forfra.... MEGET dårlig vane - I know...! Men andet har bare ikke lykkes for os!

Vi hjalp ham med at komme ind i den rytme rimelig hurtigt.

Hans natritualer starter ofte allerede ved 18tiden. Hvor vi pusler, han kommer i nattøj osv. Normalt ligger han så i sengen omkring kl 18:20 - 19:20. Det tager ham ca. 20 min for at falde i søvn, hvor han ligger med sin sut, sin nusseklud og kigger på sin fine uro.

Han ligger bare og snakker. Nogen gange skal han lige have sutten og sådan. Men vi snakker ikke med ham. Giver ham den bare og går igen.

Han er stort set aldrig ulykkelig når han skal sove.

Men HUSK at putte ham FØR han blir træt. Når de først er trætte går det altid galt, synes jeg

Anmeld

8. november 2011

Happiness

camillakrath skriver:

Vi hjalp ham med at komme ind i den rytme rimelig hurtigt.

Hans natritualer starter ofte allerede ved 18tiden. Hvor vi pusler, han kommer i nattøj osv. Normalt ligger han så i sengen omkring kl 18:20 - 19:20. Det tager ham ca. 20 min for at falde i søvn, hvor han ligger med sin sut, sin nusseklud og kigger på sin fine uro.

Han ligger bare og snakker. Nogen gange skal han lige have sutten og sådan. Men vi snakker ikke med ham. Giver ham den bare og går igen.

Han er stort set aldrig ulykkelig når han skal sove.

Men HUSK at putte ham FØR han blir træt. Når de først er trætte går det altid galt, synes jeg

Ja det er jo nok det vi gør galt... For han er helt umulig! Må prøve at lægge ham en time før idag så. Og så imorgen lidt før igen. Så vi kan få rykket rundt på hans rytme.

Anmeld

8. november 2011

camillakrath

Happiness skriver:

Ja det er jo nok det vi gør galt... For han er helt umulig! Må prøve at lægge ham en time før idag så. Og så imorgen lidt før igen. Så vi kan få rykket rundt på hans rytme.

Hvis Benjamin er overtræt, så har vi virkelig balladen. SUK! Så vil han bare ikke overgive sig, og han kæmper bare en kamp.

Anmeld

8. november 2011

Gaia

Happiness skriver:

Ryk hans senge tid frem, men gør det over en periode på f.eks 14 dage, så han vænner sig til den nye rytme så ingen stress på

Anmeld

8. november 2011

Happiness

Gaia skriver:

Ryk hans senge tid frem, men gør det over en periode på f.eks 14 dage, så han vænner sig til den nye rytme så ingen stress på

Tak Må vi prøve på. Tror egentligt vi holder ham længe oppe der, så farmand kan nyde godt af ham. Men han er jo ret træt, så han skal klart tidligere i seng.

Så må hans far jo bruge rigtig meget kvali-tid på ham i de 2 timer han er vågen, mens han er hjemme

Hvad vil du tro han ca skal i seng i den alder? Vil jo heller ikke have at han begynder at vågne om natten igen Det er jo luksus at han sover igennem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.