3-4mdr. Hvor mange lure???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. november 2011

MetteMe

Happiness skriver:

Hej i stuerne

Hvor mange og  hvor lange lure tager (tog) jeres babyer? (omkring 3-4mdr)

Synes stadig Lukas sover meget! Han kommer op kl 8.00 og tager sin første lur kl 9.00. Her sover han ca. 2 timer.

Så er han oppe i 1-1½time, og så ud og sove igen ved 12-13.00 tiden. Ca 1½time.

ved 16-17.00 tiden tager han så ENDNU en lur på ca. 2 timer!

Og så igen ved 18-19.00 tiden. Her dog kun i ½-1time.

Og så i seng ved 22 tiden til ca kl 6.00.

Er det ikke ret meget han sover??? Han virker træt, derfor lægger jeg ham ud, men er bange for jeg måske gør det for meget?

På forhånd tak for svar

Hej Camilla

Måtte lige svare da jeg har været/er igennem det præcis samme med Max.

Han blev også først lagt omkring kl.21.30-22 og det blev noget værre rod, for ofte var han faktisk overtræt og derfor kunne han ikke finde ro. Vi rykkede hans sovetid lidt gradvist og nu bliver han puttet ved 19.30/20-tiden. Det er desuden skønt med lidt "voksen tid" om aftenen

Vi begynder ca. kl.19 med et "godnat bad". Far gør ham klar mens jeg fylder karet og lægger nattøj frem. Vi bader og hygger i ca.10/15 min og så kommer han ind i sengen (nu har vi dæmpet lyset). Jeg tørrer ham mens jeg synger og hvis ikke lunten er for kort, får han lidt massage. På dette tidspunkt stritter han lidt imod og bliver vred, men da ritualet stadig er nyt (10 dage) tænker jeg at han lige skal vænne sig til det...

Men herefter ammer jeg ham i sengen. Der falder han som regel nogenlunde til ro og derefter GODNAT

Dog skal det lige siges at han herefter næsten altid vågner 1-3 gange hvor han lige skal hjælpes tilbage i søvnen (og der har vi så vores dårlige vane -vi rokker ham i liften)

Det skal han snart vænnes af med, da han jo inden længe skal lære at sove i tremmesengen.... Men Rom blev ikke bygget på en dag

Vi står stort set altid op omkring kl.8/8.45 Og så bliver han lige ammet ca.2 gange i løbet af natten. -jeg klager ikke

Håber du måske kan bruge lidt af vores ritual som inspiration

Det kan være lidt af en kode at knække det soveri

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. november 2011

louisevl

Katte87 skriver:

Jeg synes, jeg har det stik modsatte problem lige for tiden  Nu er Benjamin selvfølgelig også kun 2 måneder gammel. Hvornår begyndte i at få nogle faste rutiner mht søvn?

Benjamin bliver lagt i seng ved 19 tiden + - og sover stort set uden problemer med det samme. Han vågner så igen ved 23/24 tiden og skal have bryst.

Men jeg kan simpelthen ikke få ham til at sove middagslure! Han sover max ½ times tid og vågner og er helt ulykkelig. Når jeg har lagt ham til at sove udendørs, sover han dog snildt 2-3 timer  Problemet er bare, at vi bor på 2. sal, så han kommer ikke sådan lige ned og stå. Ikke endnu i hvert fald. Jeg har prøvet at gøre det køligt i soveværelset, men det har bare ikke samme effekt.

Har du nogen gode råd?  

Blander mig lige, hvis det er i orden Men hjemme ved os har vi haft problemet med at Jakob ikke ville sove udenfor. Han ville kun tage ½ time af gangen Det har stået på i 2 mdr, indtil jeg i forgårs svøbte ham ind i et tæppe og vupti knægten sov 2½ time uden at jeg var ude ved ham en eneste gang Så måske det kunne hjælpe???

Anmeld

8. november 2011

Ka+Ma=Be

Happiness skriver:

Vi bor på 3. sal Men vi har så 2 altaner. Så den ene står der permenent en barnevogn, som han altid sover i til middag! Der kan jeg bare ligge ham i voksien, og så ud i barnevogenne. Så falder han i søvn af sig selv.

HVis der er MEGET tåget og han skal sove inde, kan jeg heller ikke få ham til at sove længe Så hr desværre ingen råd der Måske du kan stille ham lige ved vinduet, med det helt åbent?

Lukas har faktisk altid haft en rytme. Faktisk den han stadig har Sådan ca Han sov dog en gang mere den første måned. Ved ikke hvornår det er normalt at de ¨får en rytme.

Ej hvor dejligt! Jeg ville sådan ønske vi havde altan! Det ville bare gøre tingene lidt nemmere hehe

Jah jeg overvejede også det med vinduet, det eneste er dog, at vi har pindsvinet i soveværelset (herre upraktisk, da den skal have varme) Så skal han vel pakkes ind, som var han udendørs?!

Dejligt at han har en god rytme Håber jeg også snart Benjamin får 

Anmeld

8. november 2011

louisevl

Happiness skriver:

Hehe... Ja! Men smart er det! Især når man bor småt!

Det er det nemlig...Rart man altid kan pakke det væk

Anmeld

8. november 2011

Ka+Ma=Be

louisevl skriver:

Blander mig lige, hvis det er i orden Men hjemme ved os har vi haft problemet med at Jakob ikke ville sove udenfor. Han ville kun tage ½ time af gangen Det har stået på i 2 mdr, indtil jeg i forgårs svøbte ham ind i et tæppe og vupti knægten sov 2½ time uden at jeg var ude ved ham en eneste gang Så måske det kunne hjælpe???

Jamen det må du meget gerne Gode råd er altid velkomne hehe.

Hmm synes tit jeg hører det med at svøbe skulle hjælpe! Og jeg kan da også mærke, at han falder nemmere til ro, hvis arme og ben "holdes fast" (selvfølgelig ikke med tvang).

Er det meget omstændigt? Jeg er bare "bange" for at han får det for varmt? Eller er jeg for pylret?  hehe

Hvad er bedst at svøbe med? 

Anmeld

8. november 2011

louisevl

Katte87 skriver:

Jamen det må du meget gerne Gode råd er altid velkomne hehe.

Hmm synes tit jeg hører det med at svøbe skulle hjælpe! Og jeg kan da også mærke, at han falder nemmere til ro, hvis arme og ben "holdes fast" (selvfølgelig ikke med tvang).

Er det meget omstændigt? Jeg er bare "bange" for at han får det for varmt? Eller er jeg for pylret?  hehe

Hvad er bedst at svøbe med? 

Når han sover inde tror jeg heller ikke han både skal svøbes og have en tyk dyne over sig...ellers kunne du jo bare ligge ham i en bodystock og så svøbe ham i et tæppe og så med en tynd dyne over eller noget...Jeg tror det er lidt at prøve sig frem. Kommer også an på, hvor varm din dreng normalt er...

Jeg har bare købt et almindeligt børne fleecetæppe i ikea som jeg bruger...

Anmeld

8. november 2011

Ka+Ma=Be

louisevl skriver:

Når han sover inde tror jeg heller ikke han både skal svøbes og have en tyk dyne over sig...ellers kunne du jo bare ligge ham i en bodystock og så svøbe ham i et tæppe og så med en tynd dyne over eller noget...Jeg tror det er lidt at prøve sig frem. Kommer også an på, hvor varm din dreng normalt er...

Jeg har bare købt et almindeligt børne fleecetæppe i ikea som jeg bruger...

Ja, det var også min tanke Han er nemlig ret varm. 

Kunne være jeg skulle prøve det engang  Lyder til, at det virker super godt for mange andre.

Anmeld

8. november 2011

louisevl

Katte87 skriver:

Ja, det var også min tanke Han er nemlig ret varm. 

Kunne være jeg skulle prøve det engang  Lyder til, at det virker super godt for mange andre.

Det er da altid et forsøg værd  Man er næsten villig til at prøve alt når de ikke vil sove

Anmeld

8. november 2011

Happiness

MetteMe skriver:

Hej Camilla

Måtte lige svare da jeg har været/er igennem det præcis samme med Max.

Han blev også først lagt omkring kl.21.30-22 og det blev noget værre rod, for ofte var han faktisk overtræt og derfor kunne han ikke finde ro. Vi rykkede hans sovetid lidt gradvist og nu bliver han puttet ved 19.30/20-tiden. Det er desuden skønt med lidt "voksen tid" om aftenen

Vi begynder ca. kl.19 med et "godnat bad". Far gør ham klar mens jeg fylder karet og lægger nattøj frem. Vi bader og hygger i ca.10/15 min og så kommer han ind i sengen (nu har vi dæmpet lyset). Jeg tørrer ham mens jeg synger og hvis ikke lunten er for kort, får han lidt massage. På dette tidspunkt stritter han lidt imod og bliver vred, men da ritualet stadig er nyt (10 dage) tænker jeg at han lige skal vænne sig til det...

Men herefter ammer jeg ham i sengen. Der falder han som regel nogenlunde til ro og derefter GODNAT

Dog skal det lige siges at han herefter næsten altid vågner 1-3 gange hvor han lige skal hjælpes tilbage i søvnen (og der har vi så vores dårlige vane -vi rokker ham i liften)

Det skal han snart vænnes af med, da han jo inden længe skal lære at sove i tremmesengen.... Men Rom blev ikke bygget på en dag

Vi står stort set altid op omkring kl.8/8.45 Og så bliver han lige ammet ca.2 gange i løbet af natten. -jeg klager ikke

Håber du måske kan bruge lidt af vores ritual som inspiration

Det kan være lidt af en kode at knække det soveri

Hej søde Håber det går godt! Og at dåben var en succes. Regner med at få en lille resume af dagen

TAK Ja det er jo nok fordi han er overtræt... Er glad for jeg ikke er den eneste til at lave dårlige vaner Vi vugger ham bare i dynen DET skal vi altså også vende ham af med! Men JA én ting af gangen

Tror også det med aftenbadet skal ind herhjemme. Han elsker nemlig badet og bruger rigitg meget krudt på det, så han er altid ret træt bagefter. Og godt fif med massagen! Har fået undervisning i det med mødregruppen, så det er jo bare med at komme igang Har forresten nogle papirer med det, hvis du vil have en kopi?

Nu glæder jeg mig faktisk helt til at komme igang med det Hvor lang tid tog det at vende ham til at sove tidligere?

Jeg klager heller ikke mht natten! I de sidste 2-3 uger har Lukas sovet fra 21.-22.00 til 6-7.00 tiden!!! Helt sindsygt! Men SÅ skønt at få sin nattesøvn. Men han vågner et par gange og skal have sutten eller lige nusses på kinden, og så sover han med det samme igen  

Anmeld

8. november 2011

Happiness

Katte87 skriver:

Ej hvor dejligt! Jeg ville sådan ønske vi havde altan! Det ville bare gøre tingene lidt nemmere hehe

Jah jeg overvejede også det med vinduet, det eneste er dog, at vi har pindsvinet i soveværelset (herre upraktisk, da den skal have varme) Så skal han vel pakkes ind, som var han udendørs?!

Dejligt at han har en god rytme Håber jeg også snart Benjamin får 

Har i pindsvin? Hvor skægt, vidste jeg ikke man kunne have

Ja, så pak ham ind som han var udenfor. Faktisk tror jeg at Lukas sover så godt, er fordi han er viklet ind i voksien! Vi har prøvet at putte ham i den her kl 20.00 og han sover stadig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.