Happiness skriver:
Hej i stuerne 
Hvor mange og hvor lange lure tager (tog) jeres babyer? (omkring 3-4mdr)
Synes stadig Lukas sover meget! Han kommer op kl 8.00 og tager sin første lur kl 9.00. Her sover han ca. 2 timer.
Så er han oppe i 1-1½time, og så ud og sove igen ved 12-13.00 tiden. Ca 1½time.
ved 16-17.00 tiden tager han så ENDNU en lur på ca. 2 timer!
Og så igen ved 18-19.00 tiden. Her dog kun i ½-1time.
Og så i seng ved 22 tiden til ca kl 6.00.
Er det ikke ret meget han sover??? Han virker træt, derfor lægger jeg ham ud, men er bange for jeg måske gør det for meget?
På forhånd tak for svar

Hej Camilla
Måtte lige svare da jeg har været/er igennem det præcis samme med Max.
Han blev også først lagt omkring kl.21.30-22 og det blev noget værre rod, for ofte var han faktisk overtræt og derfor kunne han ikke finde ro. Vi rykkede hans sovetid lidt gradvist og nu bliver han puttet ved 19.30/20-tiden. Det er desuden skønt med lidt "voksen tid" om aftenen
Vi begynder ca. kl.19 med et "godnat bad". Far gør ham klar mens jeg fylder karet og lægger nattøj frem. Vi bader og hygger i ca.10/15 min og så kommer han ind i sengen (nu har vi dæmpet lyset). Jeg tørrer ham mens jeg synger og hvis ikke lunten er for kort, får han lidt massage. På dette tidspunkt stritter han lidt imod og bliver vred, men da ritualet stadig er nyt (10 dage) tænker jeg at han lige skal vænne sig til det...
Men herefter ammer jeg ham i sengen. Der falder han som regel nogenlunde til ro og derefter GODNAT
Dog skal det lige siges at han herefter næsten altid vågner 1-3 gange hvor han lige skal hjælpes tilbage i søvnen (og der har vi så vores dårlige vane
-vi rokker ham i liften)
Det skal han snart vænnes af med, da han jo inden længe skal lære at sove i tremmesengen.... Men Rom blev ikke bygget på en dag
Vi står stort set altid op omkring kl.8/8.45
Og så bliver han lige ammet ca.2 gange i løbet af natten. -jeg klager ikke
Håber du måske kan bruge lidt af vores ritual som inspiration
Det kan være lidt af en kode at knække det soveri