har i ikke tid til et hurtigt kig ?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

men der er jo under 2 måneder til jeg føder, og har intet fået :/ 

Når du modtager papriet om det - løøøøøber du ned på kommunen med det - for igen der skal du vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2011

Toshiba

og nå jow i 2012 er bidragtet fra faderen 1228 kr.

Anmeld

17. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

ja okay, håber virkelig at han vil have taget en test men tvivler desværre... har ikke været ham utro på noget tidspunkt, så han tvivler ikke på det er hans (desværre) ! 

jag har søgt om det hele, hvornår får man så de der penge for morens underhold 2 mdr. før og en måned efter fødslen ? det lægges vel bare oveni de almindelige børnepenge han skal betale ? 

man får heller ikke barnet en uge ad gangen hvis man ikke begge ønsker det.. for der skal samarbejdet virkelig fungere, og det gør det pt. ikke imellem mig og hendes far .. 

håber de snart får ændret den lov om at man har ret til myndighed over barnet selvom der ikke er samværd, det er heldigvis en af de ting der skal diskuteres i 2012 så kan jo håbe 

Pengene for du når det hele er gået igennem. Altså foreksempel, hvis hun blier født D. 27/12 og det først går igennem den 30/2, så får du udbetalt børnepengene, og alt det andet du har søgt om fra D. 27/12 til og med D. 30/2

Hvis han ikke ville have en test eller skrive under på fadderskabet, så går statsforvandlingen ind og bestemmer at han skal. Og så har han ikke noget valg.

Det med at i skal kunne samarbejde, det er selvfølgelig meget vigtigt ja, men det hele kan også gå gennem statsforvandlingen hvis de mener at det er bedst for barnet at det er en uge af gangen ved hver forældre. Har et familiemedlem som lige har været igennem det hele, og de kan slet ikke finde ud af det. Men det er statsforvandlingen som styre hvvornår de skal have deres datter. Selvom at de ikke er enige i det.

Anmeld

17. november 2011

AnnaK89

Jeg får det godt nok til meget mere - men nu ved jeg jo så heller ikke om du søger fuld Su-lån + supplerende?

Men hvis du gør ser det sådan her ud:
Su-lån + supplerende = 4212 kr
Børnebidrag = 1193 kr
Børnefamilieydelsen + ekstra tilskud = 2250 pr. Mdr.
Boligsikring = 2500

= 10155 kr, som du ikke skal betale skat af.

Alm Su = 10972 kr (5486*2), som du skal betale skat af.

Så rundt regnet ligger du på 18000-19000 kr, med det hele, når skatten er betalt af din alm Su.

Anmeld

17. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

du skal først have et stykke papir fra statsforvaltningen om du skal have dem.. (igen er de nogle snegle) jeg søgte 3-4 måneder før fødsel og fik dem først 1 måned før - men fik jo så bare dobbelt

ja okay, jeg søgte for en uge siden  

Anmeld

17. november 2011

baby012

AnnaKJ skriver:

Jeg får det godt nok til meget mere - men nu ved jeg jo så heller ikke om du søger fuld Su-lån + supplerende?

Men hvis du gør ser det sådan her ud:
Su-lån + supplerende = 4212 kr
Børnebidrag = 1193 kr
Børnefamilieydelsen + ekstra tilskud = 2250 pr. Mdr.
Boligsikring = 2500

= 10155 kr, som du ikke skal betale skat af.

Alm Su = 10972 kr (5486*2), som du skal betale skat af.

Så rundt regnet ligger du på 18000-19000 kr, med det hele, når skatten er betalt af din alm Su.

Jeg vil ikke have su lån  

Anmeld

17. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Pengene for du når det hele er gået igennem. Altså foreksempel, hvis hun blier født D. 27/12 og det først går igennem den 30/2, så får du udbetalt børnepengene, og alt det andet du har søgt om fra D. 27/12 til og med D. 30/2

Hvis han ikke ville have en test eller skrive under på fadderskabet, så går statsforvandlingen ind og bestemmer at han skal. Og så har han ikke noget valg.

Det med at i skal kunne samarbejde, det er selvfølgelig meget vigtigt ja, men det hele kan også gå gennem statsforvandlingen hvis de mener at det er bedst for barnet at det er en uge af gangen ved hver forældre. Har et familiemedlem som lige har været igennem det hele, og de kan slet ikke finde ud af det. Men det er statsforvandlingen som styre hvvornår de skal have deres datter. Selvom at de ikke er enige i det.

ja okay, må bare vente og se tiden an så  

jeg har valgt at køre det hele over stfv. og kommunen.. for ham kan jeg da ikke blive enig om noget med .. 

Anmeld

17. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

ja okay, må bare vente og se tiden an så  

jeg har valgt at køre det hele over stfv. og kommunen.. for ham kan jeg da ikke blive enig om noget med .. 

Det har jeg også gjort. Og det gøre det hele MEGET nemmere

Held og lykke med det hele.

Anmeld

17. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Det har jeg også gjort. Og det gøre det hele MEGET nemmere

Held og lykke med det hele.

Mange tak for hjælpen  

- og tak 

Anmeld

18. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

Mange tak for hjælpen  

- og tak 

Velbekom.

Skriv endelig hvis der er mere du får brug for at vide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.