gravid20 skriver:
en uge ad gangen kommer ALDRIG på tale, manden bor i kbh, bangkok tyskland, ja hvor jobbet nu siger han skal bo.. + jeg ville aldrig give min tilladelse medmindre det er af ønske fra min datter ...
hvad så med de der penge men kan søge til fødsel, dåb, underhold 2 måneder inden, og en måned efter fødslen ? er han ikke også tvunget til det ??
ved du forresten hvor lang tid sådan en sag tager? for sendte papierne ind i sidste uge, håber lidt de ikke når at blive færdige inden jeg føder og får lavet pas og navn til hende :/
Du kan ikke få pas til hende medmindre at faren skriver under på det, når i har fælles myndighed.
Det tog ca. 2 måneder før det hele gik igennem ved mig, men skal der laves fadderskabstest oveni, kan der nemt gå 6 måneder og mere til.
Nej okay, så kan han heller ikke få lov til at have hende en uge af gangen. Der er regler for hvvor langt man må bo fra hinanden, og selvfølgelig barnets alder 
Det med før og efter fødsels er tvunget, men barnedåb ved jeg faktisk ikke, men det mener jeg, men du må ikke hænge mig op på noget. Jeg fik af vide at jeg skulle søge det hele, om jeg ville eller ej, så ville næsten tro at han er tvunget.
Ved bare at ved konfirmation, der kan de undgå det, hvis de selv giver festen, eller hvis de giver en gave. Men det kommer der brev om til faren, og det fik jeg ikke ved barnedåb.