har i ikke tid til et hurtigt kig ?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2011

baby012

dpb skriver:

vil jo nok mene at netto beløb er mere værd at kigge på Ved du hvad dit personfradrag er ? og præcis hvor meget du betaler i skatteprocent ??

SU: (5486*2)- personfradrag = ?? - skat =?? + personfradrag= r esultat mdr

Børnebidrag fra faren skal der så vidt jeg ved ikke direkte trækkes skat af, men derimod oplyses som indkomst på forskudsopgørelsen så vidt jeg husker altså 1193,- mdr

Børnefamilieydelse+ ordinært og ekstra tilskud: (4248+1240+1263)/3= 2250,33 mdr

kan du følge det?? Tænker bare at netto må være lettere at arbejde med når man skal stille konkret budget op men indtægter og ugifter

(ehhm, elsker at lave budgetter, hvorfor dit indlæg fangede mig bare sjovest når der er balance)

Qnuz

hehe det er heldigvis blevet godkendt af bankrådgiver  

venter dog stadig på svar mht. boligstøtte. kan ikke helt forstå jeg ikke har hørt noget fra dem endnu :/ 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2011

dpb

gravid20 skriver:

hehe det er heldigvis blevet godkendt af bankrådgiver  

venter dog stadig på svar mht. boligstøtte. kan ikke helt forstå jeg ikke har hørt noget fra dem endnu :/ 

Super(selvom jeg ikke længere stoler blindt på dem, gjorde jeg én gangog det gav bagslag big time)

Hvor lang tid siden er det du søgte??

Qnuz

Anmeld

16. november 2011

baby012

dpb skriver:

Super(selvom jeg ikke længere stoler blindt på dem, gjorde jeg én gangog det gav bagslag big time)

Hvor lang tid siden er det du søgte??

Qnuz

det er 2 uger siden.. brude måske gå derned imorgen og høre dem om de overhoved har set på dem  

Anmeld

16. november 2011

dpb

gravid20 skriver:

det er 2 uger siden.. brude måske gå derned imorgen og høre dem om de overhoved har set på dem  

Det kan da ihvertfald ikke skade Så det syntes jeg da bare du skal gøre

Qnuz

Anmeld

16. november 2011

baby012

dpb skriver:

Det kan da ihvertfald ikke skade Så det syntes jeg da bare du skal gøre

Qnuz

nemlig  

så kan jeg jo også lige søge børnetilskud samtidig

Anmeld

17. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

en uge ad gangen kommer ALDRIG på tale, manden bor i kbh, bangkok tyskland, ja hvor jobbet nu siger han skal bo.. + jeg ville aldrig give min tilladelse medmindre det er af ønske fra min datter ... 

hvad så med de der penge men kan søge til fødsel, dåb, underhold 2 måneder inden, og en måned efter fødslen ? er han ikke også tvunget til det ?? 

ved du forresten hvor lang tid sådan en sag tager? for sendte papierne ind i sidste uge, håber lidt de ikke når at blive færdige inden jeg føder og får lavet pas og navn til hende :/ 

Du kan ikke få pas til hende medmindre at faren skriver under på det, når i har fælles myndighed.

Det tog ca. 2 måneder før det hele gik igennem ved mig, men skal der laves fadderskabstest oveni, kan der nemt gå 6 måneder og mere til.

Nej okay, så kan han heller ikke få lov til at have hende en uge af gangen. Der er regler for hvvor langt man må bo fra hinanden, og selvfølgelig barnets alder

Det med før og efter fødsels er tvunget, men barnedåb ved jeg faktisk ikke, men det mener jeg, men du må ikke hænge mig op på noget. Jeg fik af vide at jeg skulle søge det hele, om jeg ville eller ej, så ville næsten tro at han er tvunget.

Ved bare at ved konfirmation, der kan de undgå det, hvis de selv giver festen, eller hvis de giver en gave. Men det kommer der brev om til faren, og det fik jeg ikke ved barnedåb.

Anmeld

17. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Du kan ikke få pas til hende medmindre at faren skriver under på det, når i har fælles myndighed.

Det tog ca. 2 måneder før det hele gik igennem ved mig, men skal der laves fadderskabstest oveni, kan der nemt gå 6 måneder og mere til.

Nej okay, så kan han heller ikke få lov til at have hende en uge af gangen. Der er regler for hvvor langt man må bo fra hinanden, og selvfølgelig barnets alder

Det med før og efter fødsels er tvunget, men barnedåb ved jeg faktisk ikke, men det mener jeg, men du må ikke hænge mig op på noget. Jeg fik af vide at jeg skulle søge det hele, om jeg ville eller ej, så ville næsten tro at han er tvunget.

Ved bare at ved konfirmation, der kan de undgå det, hvis de selv giver festen, eller hvis de giver en gave. Men det kommer der brev om til faren, og det fik jeg ikke ved barnedåb.

ja okay, håber virkelig at han vil have taget en test men tvivler desværre... har ikke været ham utro på noget tidspunkt, så han tvivler ikke på det er hans (desværre) ! 

jag har søgt om det hele, hvornår får man så de der penge for morens underhold 2 mdr. før og en måned efter fødslen ? det lægges vel bare oveni de almindelige børnepenge han skal betale ? 

man får heller ikke barnet en uge ad gangen hvis man ikke begge ønsker det.. for der skal samarbejdet virkelig fungere, og det gør det pt. ikke imellem mig og hendes far .. 

håber de snart får ændret den lov om at man har ret til myndighed over barnet selvom der ikke er samværd, det er heldigvis en af de ting der skal diskuteres i 2012 så kan jo håbe 

Anmeld

17. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

ja okay, håber virkelig at han vil have taget en test men tvivler desværre... har ikke været ham utro på noget tidspunkt, så han tvivler ikke på det er hans (desværre) ! 

jag har søgt om det hele, hvornår får man så de der penge for morens underhold 2 mdr. før og en måned efter fødslen ? det lægges vel bare oveni de almindelige børnepenge han skal betale ? 

man får heller ikke barnet en uge ad gangen hvis man ikke begge ønsker det.. for der skal samarbejdet virkelig fungere, og det gør det pt. ikke imellem mig og hendes far .. 

håber de snart får ændret den lov om at man har ret til myndighed over barnet selvom der ikke er samværd, det er heldigvis en af de ting der skal diskuteres i 2012 så kan jo håbe 

de penge op til fødsel - får du de 2 sidste måneder inden forventet fødsel - og 1 gang efter... det fra fødslen ringede jeg op og sagde jeg havde født - så udbetalte de dem

Anmeld

17. november 2011

baby012

Toshiba skriver:

de penge op til fødsel - får du de 2 sidste måneder inden forventet fødsel - og 1 gang efter... det fra fødslen ringede jeg op og sagde jeg havde født - så udbetalte de dem

men der er jo under 2 måneder til jeg føder, og har intet fået :/ 

Anmeld

17. november 2011

Toshiba

gravid20 skriver:

men der er jo under 2 måneder til jeg føder, og har intet fået :/ 

du skal først have et stykke papir fra statsforvaltningen om du skal have dem.. (igen er de nogle snegle) jeg søgte 3-4 måneder før fødsel og fik dem først 1 måned før - men fik jo så bare dobbelt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.