har i ikke tid til et hurtigt kig ?? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Gittemor09

gravid20 skriver:

det må jeg da lige prøve så  

som en anden skrev er det selvfølgelig igennem statsamtet... du kan læse alt om det på deres hjemmeside, og der ligger ansøgningerne også..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

SHERO

Det ser helt fint ud.. Mig og min søn lever for det samme, godt nok plus su-lån nogle måneder :-)

Anmeld

6. november 2011

baby012

Tullen85 skriver:

Det ser helt fint ud.. Mig og min søn lever for det samme, godt nok plus su-lån nogle måneder :-)

okay det var godt jeg i det mindste har lidt styr på det hehe 

Anmeld

6. november 2011

SHERO

gravid20 skriver:

okay det var godt jeg i det mindste har lidt styr på det hehe 

Helt bestemt. Du får også betalt VS/DP når den tid kommer.. :-)

Anmeld

6. november 2011

JJH

madsenmor skriver:

som jeg ser det får du

Børnebidrag fra faren:    1193 kr

Børnepenge fra staten:   4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

samt

Udeboende

5.486 kr .* 2

og hvis du bor sammen med en anden på su 2192

med mulighed for at tage lån på i alt. 4212

og din boligstøtte....

og som i min lommeregner giver 22817.- uden boligstøtte

men dette er regnet ud fra at du ikke bor sammen med barnets far og at han har sagt ja til at betale børnetilskud eller dømt til det

jeg forstår ikke helt det regnskab. jeg får det til 14439,-

Er du sikker på du ikke regner kvartalsudbetalinger som måned?

Anmeld

16. november 2011

Aprilmor11

gravid20 skriver:

øh ? går ikke ud fra at han har et valg ? 

Nej han har ikke noget valg. Han er tvunget til at betale. Og tjener han et hvis beløb om året ( husker ikke hvor meget, men et højere beløb end normalt ) så kan man søge forhøjet fra faren af også.

Det eneste tidspunkt han kan slippe for at betale børnepenge er, hvis i er sammen, eller, hvis i har hende en uge af gangen.

Anmeld

16. november 2011

baby012

Aprilmor11 skriver:

Nej han har ikke noget valg. Han er tvunget til at betale. Og tjener han et hvis beløb om året ( husker ikke hvor meget, men et højere beløb end normalt ) så kan man søge forhøjet fra faren af også.

Det eneste tidspunkt han kan slippe for at betale børnepenge er, hvis i er sammen, eller, hvis i har hende en uge af gangen.

en uge ad gangen kommer ALDRIG på tale, manden bor i kbh, bangkok tyskland, ja hvor jobbet nu siger han skal bo.. + jeg ville aldrig give min tilladelse medmindre det er af ønske fra min datter ... 

hvad så med de der penge men kan søge til fødsel, dåb, underhold 2 måneder inden, og en måned efter fødslen ? er han ikke også tvunget til det ?? 

ved du forresten hvor lang tid sådan en sag tager? for sendte papierne ind i sidste uge, håber lidt de ikke når at blive færdige inden jeg føder og får lavet pas og navn til hende :/ 

Anmeld

16. november 2011

dpb

gravid20 skriver:

ja, jeg har jo været lidt i tvivl om det med min økonomi når den lille kommer. så har lige brug for nogen der står i situationen siger om der evt mangler eller er for mange af nogen tal ? ser det ikke meget rigtigt ud ?? og hvordan ser jeres ud ? 

Indtægter:

Børnebidrag fra faren:     1193 kr

Børnepenge fra staten:   4.248,- kr. pr. kvartal, + ekstra og ordinært tilskud pr. kvaltal

Takster år 2011:

Børn fra 0 - 2 år

4.248 ,- kr. pr. kvartal

Børn fra 3 - 6 år

3.363,- kr. pr. kvartal

Børn fra 7 -14 år

2.646,- kr. pr. kvartal

Unge fra 15 -17 år

882,- kr. pr. måned

Ordinært

1.240 ,- kr. pr. kvartal pr. barn

Ekstra børnetilskud

1.263 ,- kr. pr. kvartal pr. familie

Su:  5486 kr.  + ekstra støtte som enlig forældre

Hjemmeboende

2.728 kr.

Udeboende

5.486 kr .

Forældre

Supplerende SU-lån til forsørgere

1.405 kr.

Forsørgertillæg til enlige forsørgere (før skat)

5.486 kr.

Forsørgertillæg til forsørgere der bor sammen med en SU-modtager (før skat)

2.192 kr

altså ser det her ikke meget rigtig ud ? det er det budget jeg har fået udarbejdt heh

Pr. måned får jeg så ca. brutto   14415 kr.

Derudover er der boligstøtte på omkring de 2500 . 

umiddelbart tror jeg du har de rigtige tal med, som sådan... men forstår nok ikke helt hvad det er du mener du regner ud

for sådan som jeg ser det blander du nogle brutto tal (altså nogle der skal trækkes skat af) sammen med "netto" tal... så det du har regnet ud er jo ikke det reelle beløb du får ud til udgifter om mdr??

beklager men er lige en smule lost

Qnuz

Anmeld

16. november 2011

baby012

dpb skriver:

umiddelbart tror jeg du har de rigtige tal med, som sådan... men forstår nok ikke helt hvad det er du mener du regner ud

for sådan som jeg ser det blander du nogle brutto tal (altså nogle der skal trækkes skat af) sammen med "netto" tal... så det du har regnet ud er jo ikke det reelle beløb du får ud til udgifter om mdr??

beklager men er lige en smule lost

Qnuz

jeg mener at jeg pr. måned får  14415 kr. brutto,  

noget af det skal der jo betales skat af.. men præcis hvor meget af det der skal skat af, ved jeg ikke  derfor har jeg regnet det hele sammen..  for har ingen ide om hvor meget jeg får netto, 

Anmeld

16. november 2011

dpb

vil jo nok mene at netto beløb er mere værd at kigge på Ved du hvad dit personfradrag er ? og præcis hvor meget du betaler i skatteprocent ??

SU: (5486*2)- personfradrag = ?? - skat =?? + personfradrag= r esultat mdr

Børnebidrag fra faren skal der så vidt jeg ved ikke direkte trækkes skat af, men derimod oplyses som indkomst på forskudsopgørelsen så vidt jeg husker altså 1193,- mdr

Børnefamilieydelse+ ordinært og ekstra tilskud: (4248+1240+1263)/3= 2250,33 mdr

kan du følge det?? Tænker bare at netto må være lettere at arbejde med når man skal stille konkret budget op men indtægter og ugifter

(ehhm, elsker at lave budgetter, hvorfor dit indlæg fangede mig bare sjovest når der er balance)

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.