3 forskellige uheldige typer graviditeter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Det var hun, da pige første gang blev målt til 2200, men blev igen 2 uger efter målt til det samme nemlig.

Kom hun op og ligge med det samme eller hvad? Tænker om hun skal undersøge før min veninde får hende i armene? Self kommer det an på adgar scoren, men kunne jo være du fik noget afvide med det, for det har min veninde ikke.

Hvorfor skulle hun fedes op med sonde og ikke bryst?

Jeg blev sat igang med stikpiller, men det ende i aks. -og jeg fik stykket et styk manke op i næsen i et split sek. og så blev hun båret ud for at blive undersøgt. -hun fik 10 hele vejen igennem, så jeg fik hende ind og lå med hende, mens de hentede kuvøsen.  -hvorefter hun blev kørt på intensiv neo. -hvor hun lå i en uge. ikke fordi der var noget galt, men for at være på den sikre siden pga den ekstreme vægt og fordi hun blev betegnet som en uge 29 baby.

hun blev fedet op med sonde, fordi sutteteknikken først begynder at udvikle sig fra uge 35 på en baby. -Og da den så var udvikle brugte hun alt for meget energi på at sutte fordi hun var så lille. (og da ammet forløbet så endelig skulle op og køre, kunne jeg slet ikke) så hun er flaskebarn :)

altså uden at kende din venindes historie til bunds osv. så kan jeg forstille mig, at der ikke bliver et langt efter forløb på sygehuset. og når det bette nus kommer så sent (tæt på termin) vil jeg ikke skyde på at der er mange senfølger, der kan være noget motorisk uro, da hun temmelig sikkert ikke har haft ret meget fostervand -og så skal hun være ekstra obs på baktusser ved den lille, da barnet jo ikke har så meget at stå imod med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

Jeg blev sat igang med stikpiller, men det ende i aks. -og jeg fik stykket et styk manke op i næsen i et split sek. og så blev hun båret ud for at blive undersøgt. -hun fik 10 hele vejen igennem, så jeg fik hende ind og lå med hende, mens de hentede kuvøsen.  -hvorefter hun blev kørt på intensiv neo. -hvor hun lå i en uge. ikke fordi der var noget galt, men for at være på den sikre siden pga den ekstreme vægt og fordi hun blev betegnet som en uge 29 baby.

hun blev fedet op med sonde, fordi sutteteknikken først begynder at udvikle sig fra uge 35 på en baby. -Og da den så var udvikle brugte hun alt for meget energi på at sutte fordi hun var så lille. (og da ammet forløbet så endelig skulle op og køre, kunne jeg slet ikke) så hun er flaskebarn

altså uden at kende din venindes historie til bunds osv. så kan jeg forstille mig, at der ikke bliver et langt efter forløb på sygehuset. og når det bette nus kommer så sent (tæt på termin) vil jeg ikke skyde på at der er mange senfølger, der kan være noget motorisk uro, da hun temmelig sikkert ikke har haft ret meget fostervand -og så skal hun være ekstra obs på baktusser ved den lille, da barnet jo ikke har så meget at stå imod med.

Vi kender godt noget af grunden til hun er så lille (moren ryger, fy fy ), men der må jo også ligge andet i det, for rygning burde ikke stoppe babys vækst.

Men det er da også noget i har været igennem. Dejligt hun har det så godt i dag.

De har intet fået fortalt om efterforløb i forhold til baby, så tror heller ikke de skal regne med noget, men de vil jo også forberede sig på det værste.

Anmeld

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Vi kender godt noget af grunden til hun er så lille (moren ryger, fy fy ), men der må jo også ligge andet i det, for rygning burde ikke stoppe babys vækst.

Men det er da også noget i har været igennem. Dejligt hun har det så godt i dag.

De har intet fået fortalt om efterforløb i forhold til baby, så tror heller ikke de skal regne med noget, men de vil jo også forberede sig på det værste.

Hun kan ha´haft blodpropper i moderkagen (det havde jeg) formodenligt vil den blive sent til særeinst. og blive undersøgt -hvis lægerne kan se den ser "anderledes" ud.

Hendes moderkage, kan være stoppet med at virke af andre grunde og derved har barnet jo selvf. heller ikke fået nærring. (nok) så derfor har de også valgt at få pusling ud nu.

jeg blev tjekket min. 2 gange om ugen fra uge 25, og jeg vidste aldrig fra gang til gang om det var nu de ville ha´hende ud, fordi flowet eller vækst var dårlig. (vækst stoppet)

neo var ikke slemt for mig og hende. (eller det er jo aldrig sjovt at komme der forbi)

men de 3 uger på børneafd. var et helvede. men det er en helt anden historie.

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

Hun kan ha´haft blodpropper i moderkagen (det havde jeg) formodenligt vil den blive sent til særeinst. og blive undersøgt -hvis lægerne kan se den ser "anderledes" ud.

Hendes moderkage, kan være stoppet med at virke af andre grunde og derved har barnet jo selvf. heller ikke fået nærring. (nok) så derfor har de også valgt at få pusling ud nu.

jeg blev tjekket min. 2 gange om ugen fra uge 25, og jeg vidste aldrig fra gang til gang om det var nu de ville ha´hende ud, fordi flowet eller vækst var dårlig. (vækst stoppet)

neo var ikke slemt for mig og hende. (eller det er jo aldrig sjovt at komme der forbi)

men de 3 uger på børneafd. var et helvede. men det er en helt anden historie.

Hvad vil det betyde for en evt ny graviditet, hvis det er blodpropper?

Det var godt nok tidligt den allerede faldt, puha, må ha været et chok.

Et helved pga af frygt eller behandling eller?

Anmeld

5. november 2011

Ciss

Vil egentlig bare sende ! til dem alle sammen!

Nr 3: Oplevede nøjagtig det samme selv. Har aldrig været så overrasket eller lykkelig, som da jeg så det hjerteblink på skærmen! Vidste jo, hvad som var kommet ud, så troede jeg vidste, at alt håp var ude.

Resten af graviditeten forløb normalt, og "resultatet" er nu snart fire år og i fuld fart dagen lang.

De to andre har jeg ingen erfaring med, men jeg vil tro, at det at have en veninde, som har tid og kræfter til at holde kontakt og give en hånd med, når der er behov for det, er guld værdt, når man står i den slags situationer.

De bedste ønsker for dem alle tre.

Anmeld

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Hvad vil det betyde for en evt ny graviditet, hvis det er blodpropper?

Det var godt nok tidligt den allerede faldt, puha, må ha været et chok.

Et helved pga af frygt eller behandling eller?

hvis jeg bliver gravid igen, så skal tjekkes ekstra gennem hele graviditeten.

forstår ikke lige dit 2 . spørgsmål.

både pga frygt (hun var neget tæt på at dø) og pga behandlingen.

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

hvis jeg bliver gravid igen, så skal tjekkes ekstra gennem hele graviditeten.

forstår ikke lige dit 2 . spørgsmål.

både pga frygt (hun var neget tæt på at dø) og pga behandlingen.

Du svarede da på begge spørgsmål ... Skrev bare det var tidligt, at væksten faldt/stoppede, og at det må have været et chok for jer.

Anmeld

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Du svarede da på begge spørgsmål ... Skrev bare det var tidligt, at væksten faldt/stoppede, og at det må have været et chok for jer.

hehe nå på den måde.

ja det var et kæmpe chock, og meget heldig det blev opdaget. min læge troede jeg havde leverbetingetkløe ,- og blev derfor sendt på sygehuset for at blive tjekket for det, hvor de så scannet og de så opdagede det.

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

hehe nå på den måde.

ja det var et kæmpe chock, og meget heldig det blev opdaget. min læge troede jeg havde leverbetingetkløe ,- og blev derfor sendt på sygehuset for at blive tjekket for det, hvor de så scannet og de så opdagede det.

Hvorfor troede han det var det? (sig endelig til hvis jeg spørger for meget, er lidt nysgerrig af væsen )

Anmeld

5. november 2011

Mor85

Lille fe skriver:

jeg var gravid som din veninde 1.

dog var min datter en hel del mindre end hvad de har skønnet din venindes barn til.

Min datter blev født i uge 34 ig vejede 1395g og målte 38 cm.

og jo der vil være særlige hensyn at tage. -men det er jo meget forskelligt fra barn til barn

Håber det bedste for din veninde og hendes familie.

ps. skriv endelig hvis der er mere du gerne vil vide.

hvordan kan det være hun ikke var større ved du det?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.