3 forskellige uheldige typer graviditeter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

Kofoed.

mortilflere skriver:

Det var så lidt

Hvis det sker at det ik går som planlagt så har dette hjulpet mig meget ...

Rejsen til Holland

At vente et barn, er som at planlægge en drømmerejse til Italien.

Du køber en masse rejsehåndbøger og lægger eventyrlige planer.

Colloseum, Michelangelos David, gondolerne i Venedig.

Du lærer Italiensk. Alt er meget spændende...

Efter måneders spændt forventning kommer endelig dagen...

Du pakker dine kufferter og tager af sted. Flere timer senere lander maskinen.

Stewardessen kommer ind og siger: "Velkommen til Holland"

"HOLLAND?" råber du. "Hvad mener du med Holland?

Jeg har bestilt en rejse til Italien! Jeg skulle være i Italien!

Hele mit liv har jeg drømt om at komme til Italien!"

Men der er lavet om på fartplanen.

Maskinen er landet i Holland, og der må du blive...

Det er vigtigt, at de ikke har ført dig til et rædsomt sted.

Et sted fuldt af pest, sult og sygdom.

Det er bare et sted, som er anderledes.

Så må du ud og købe nye rejsehåndbøger

og du må til at lære et helt nyt sprog.

Du møder en helt ny type mennesker, du ellers ikke havde mødt.

Det er som sagt et sted, som bare er anderledes.

Tempoet er langsommere end i Italien; der er ikke så pragtfuldt.

Men når du har været der et stykke tid og har fået vejret,

ser du dig omkring og opdager efterhånden, at der er vindmøller i Holland...

Holland har tulipaner. Holland har endda Rembrandter...

Men alle du kender har travlt med at rejse til og fra Italien.

De praler af hvor vidunderligt de havde det der.

Og resten af dine dage vil du sige:

"Ja, det var der jeg skulle have været, det var det jeg havde planlagt".

Og smerten ved det vil aldrig nogensinde foretage sig...

for tabet af drømme har stor betydning.

Men...hvis du bruger dit liv til at sørge over den kendsgerning

at du aldrig kom til Italien, bliver du aldrig fri

til at værdsætte og nyde det helt specielle,

det virkeligt vidunderlige ved  ...  Holland

Uh ja, den har jeg læst før, synes og den passe godt til mig, selvom det jo langt fra det samme vi har været igennem. Bredt fit så at sige. Og tak for den også, nu er den noget nemmer at finde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Men hun er nu heldigvis 37+5, så organerne skulle meget gerne være i orden, men kunne godt frygte start problemmer, havde i nogen af dem, grundet vægten eller var det alderen der gav dem?

åh undskyld jeg forstod at hun var 35+, men det er jo kun godt at hun er over uge 37.

Det har været en blanding af begge dele. altså Malucca har været en del motorisk urolig, -haft fys - fanget alle vira. og det først år i dp havde hun en dobbelplads.

I dag er hun 2.8 år og har stadig visse problemer med sanse indtryk.

Men i starten blev hun betegnet som en uge 29 baby, da det var det hun svarede til vægtmæssigt, -dog fik hun ingen hjælp da hun kom til verden. (vejrtækningsmæssigt) hun fik sonde til mad, -og vi havde et stille forløb på neo, hvor hun var i lige knap 2 mdr. til opfedning.

Efter 2 uger hjemme, røg vi dog ind i nogle problemer, som krævede 3 uger på børneafd.

Anmeld

5. november 2011

Muffinmus

Har hørt om flere tilfælde af den sidste du skrev, men i de fleste tilfælde er det endt i abort senere, dvs efter scanningen viste fostret var forkert str, de blev sat tilbage med til nf var babyen død, eler også mistede de inden uge 12....

Enten det eller også har hun været ret usædvanig og haft to æl.

Anmeld

5. november 2011

PsychedeliC

Altså den gang jeg var gravid var mange af mine venner det også eller blev det.

Min barndoms veninde fik af vide at der manglede en blodovre i navlestrengen(staves?) så hun blev tjekket ofte men da hun fødte var alt som det skulle være.

En af mine venner skulle have tvillinger.

En anden fødte 2 mdr før tid.

En fik kejsersnit fordi at der var nogle blodkar der var sprunget i livmoderen. 

En Fødte 14 dage over tid og fødte en på 2700g. Hun er faktisk gravid med nr 2 nu og har termin samme dag som en anden veninde der også venter nr 2 ..

Der var også flere men det gik helt normalt . Jeg selv fødte 16 dage over termin efter 3 dage igangsættelse 

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

åh undskyld jeg forstod at hun var 35+, men det er jo kun godt at hun er over uge 37.

Det har været en blanding af begge dele. altså Malucca har været en del motorisk urolig, -haft fys - fanget alle vira. og det først år i dp havde hun en dobbelplads.

I dag er hun 2.8 år og har stadig visse problemer med sanse indtryk.

Men i starten blev hun betegnet som en uge 29 baby, da det var det hun svarede til vægtmæssigt, -dog fik hun ingen hjælp da hun kom til verden. (vejrtækningsmæssigt) hun fik sonde til mad, -og vi havde et stille forløb på neo, hvor hun var i lige knap 2 mdr. til opfedning.

Efter 2 uger hjemme, røg vi dog ind i nogle problemer, som krævede 3 uger på børneafd.

Det var hun, da pige første gang blev målt til 2200, men blev igen 2 uger efter målt til det samme nemlig.

Kom hun op og ligge med det samme eller hvad? Tænker om hun skal undersøge før min veninde får hende i armene? Self kommer det an på adgar scoren, men kunne jo være du fik noget afvide med det, for det har min veninde ikke.

Hvorfor skulle hun fedes op med sonde og ikke bryst?

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

MariaE skriver:

Har hørt om flere tilfælde af den sidste du skrev, men i de fleste tilfælde er det endt i abort senere, dvs efter scanningen viste fostret var forkert str, de blev sat tilbage med til nf var babyen død, eler også mistede de inden uge 12....

Enten det eller også har hun været ret usædvanig og haft to æl.

Også vis man så hjerteblik?

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

PsychedeliC skriver:

Altså den gang jeg var gravid var mange af mine venner det også eller blev det.

Min barndoms veninde fik af vide at der manglede en blodovre i navlestrengen(staves?) så hun blev tjekket ofte men da hun fødte var alt som det skulle være.

En af mine venner skulle have tvillinger.

En anden fødte 2 mdr før tid.

En fik kejsersnit fordi at der var nogle blodkar der var sprunget i livmoderen. 

En Fødte 14 dage over tid og fødte en på 2700g. Hun er faktisk gravid med nr 2 nu og har termin samme dag som en anden veninde der også venter nr 2 ..

Der var også flere men det gik helt normalt . Jeg selv fødte 16 dage over termin efter 3 dage igangsættelse 

Så i din vennekreds faldt fødselerne/graviditeterne også sammen Synes det er lækkert, så før de nogle helt andre forhold, end hvis der var flere år imellem

Anmeld

5. november 2011

PsychedeliC

Kofoed. skriver:

Så i din vennekreds faldt fødselerne/graviditeterne også sammen Synes det er lækkert, så før de nogle helt andre forhold, end hvis der var flere år imellem

Ja det var faktisk ret hyggeligt synes jeg .

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

PsychedeliC skriver:

Ja det var faktisk ret hyggeligt synes jeg .

synes jeg oss.

Anmeld

5. november 2011

SussieThyssen

Kofoed. skriver:

Prøver jeg bestemt også på at være, tror veninde 2 er den med det største støtte behov lige nu, for det må være meget ubehageligt, at man kan risikere at skulle føde hvert øjeblik fra uge 24, men hun er heldigvis allerede i uge 27, så 7 uger endnu og pigen bør kunne klare sig uden problemer.
Men det er virkelig underligt med veninde 3 synes jeg, troede bare det var en ammestue historie.

Og nu skal veninde 1 snart undersøges igen, glæder mig til en update derfra :-D

Det er det nu ikke..det kan forekomme...altså det med veninde 3.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.