3 forskellige uheldige typer graviditeter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.800 visninger
51 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Kofoed.

Da jeg har 3 veninder der er gravide og de alle tre har en speciele graviditet, så vil jeg høre om der er nogen af jer der kender til det og høre jeres historie og evt hvad i havde behov for, fra jeres veninder.

Veninde 1: Hun var til jordmoder i 36. uge, hvor jordemor synes barnet var meget lille, kommer til scanning to dage efter (35+4) og barnet bliver skønnet til 2200 (20% under gennemsnit). Hun får så en ny tid til 13 dage efter. Så i torsdag var hun til den scanning og barnet mave være sværat måle, da barnet lå dårigt, men det kunne ikke forklare hvorfor, at hun igen blev skønnet til 2200 (ergo vosker i længden, men taber sig på maven). Hun er så blev sat igang i går morges og fik stikpille nummer 3 for 2½ time siden.

Veninde 2: Hun havde i 25. uge MEGET ondt i maven og (2. gangsfødende, den første er 16 måneder) havde begyndende veer. Hun tog så på FG og efter nogle scanninger og undersøgelser viste det sig, at hendes moderkager er revet i stykker og der nu er hul, det er nu 3 uger siden og hun har været til flere scanninger siden, grundet stærke smerter, sygehuset har sagt, at hun på ingen måde skal forvente at gå til termin og at hun intet må overhovedet (de ville helst beholde hende på sygehuset, men da hun har tøsen på 1½ vil hun jo gerne gå derhjemme).

Veninde 3: Hun har siden hun første for 2½ år siden haft MEGET ureelmæssig mens og testede så positiv d 29/9. I forhold til sidste mens og sådan skulle hun så være blevet befrugtet omkring d 1/9. Da hun så er 8+ begynder hun at bløde meget og med store klumper, tror de løbet er kørt og tager ind til scanning for at tjekke om alt er ude. Til deres overraskelse, så er der et forster med det fineste hjerteblik på en lille bitte forster, den bliver målt til, at hun skulle være 5+2 og befrugtet omkring d 21/9, men hvorfor kunne hun så teste positiv så hurtigt? Sygehuset tror hun har haft 2 ÆL og begge blev befrugtet, men den første så er gået til og kommet ud selv.

Ja er der nogen andre der har prøvet noget lignede? Fortæl endelig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Silas&Mille

Uden at have erfaring med nogle af de nævnte situationer, ville jeg sige de alle tre bare har behov for at en veninde/veninderne er der for dem i det omfang det er muligt (kan se du selv næsten lige er blevet mor )

Anmeld

5. november 2011

SussieThyssen

Man har jo hørt om alle 3 tilfælde før, og det bedste du kan gøre er at være der.
Lytte, giv en buket blomster og snakke med dem, når de har lyst.

Let er det jo ikke, men en god veninde, vil altid være der, no matter what.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

SilasMor skriver:

Uden at have erfaring med nogle af de nævnte situationer, ville jeg sige de alle tre bare har behov for at en veninde/veninderne er der for dem i det omfang det er muligt (kan se du selv næsten lige er blevet mor )

Det prøver jeg også, men frygter jo meget, at veninde 1 og 2 at deres piger for speciele behov, grundet deres størrelser og hvordan skal man så lige støtte bedst, de vide begge de bare skal ringe/skrive, men kan jo ikke rigtig fysisk aflaste dem, hvis pigerne er syge...
Tak for svaret :-D

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

SussieThyssen skriver:

Man har jo hørt om alle 3 tilfælde før, og det bedste du kan gøre er at være der.
Lytte, giv en buket blomster og snakke med dem, når de har lyst.

Let er det jo ikke, men en god veninde, vil altid være der, no matter what.

Kærligst
Sussie

Prøver jeg bestemt også på at være, tror veninde 2 er den med det største støtte behov lige nu, for det må være meget ubehageligt, at man kan risikere at skulle føde hvert øjeblik fra uge 24, men hun er heldigvis allerede i uge 27, så 7 uger endnu og pigen bør kunne klare sig uden problemer.
Men det er virkelig underligt med veninde 3 synes jeg, troede bare det var en ammestue historie.

Og nu skal veninde 1 snart undersøges igen, glæder mig til en update derfra :-D

Anmeld

5. november 2011

Klumpe-dumpe

Kofoed. skriver:

Prøver jeg bestemt også på at være, tror veninde 2 er den med det største støtte behov lige nu, for det må være meget ubehageligt, at man kan risikere at skulle føde hvert øjeblik fra uge 24, men hun er heldigvis allerede i uge 27, så 7 uger endnu og pigen bør kunne klare sig uden problemer.
Men det er virkelig underligt med veninde 3 synes jeg, troede bare det var en ammestue historie.

Og nu skal veninde 1 snart undersøges igen, glæder mig til en update derfra :-D

jeg var gravid som din veninde 1.

dog var min datter en hel del mindre end hvad de har skønnet din venindes barn til.

Min datter blev født i uge 34 ig vejede 1395g og målte 38 cm.

og jo der vil være særlige hensyn at tage. -men det er jo meget forskelligt fra barn til barn :)

Håber det bedste for din veninde og hendes familie.

ps. skriv endelig hvis der er mere du gerne vil vide.

Anmeld

5. november 2011

mortilflere

Kofoed. skriver:

Det prøver jeg også, men frygter jo meget, at veninde 1 og 2 at deres piger for speciele behov, grundet deres størrelser og hvordan skal man så lige støtte bedst, de vide begge de bare skal ringe/skrive, men kan jo ikke rigtig fysisk aflaste dem, hvis pigerne er syge...
Tak for svaret :-D

Så kommer man forbi med mad , tager den store lidt , vasker deres tøj , hygger om dem , hjælper med indkøb osv

Hvis man for et anderledes barn , så vokser man hurtigt med opgaven omkring barnet , men alt andet er et rod...

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

Lille fe skriver:

jeg var gravid som din veninde 1.

dog var min datter en hel del mindre end hvad de har skønnet din venindes barn til.

Min datter blev født i uge 34 ig vejede 1395g og målte 38 cm.

og jo der vil være særlige hensyn at tage. -men det er jo meget forskelligt fra barn til barn

Håber det bedste for din veninde og hendes familie.

ps. skriv endelig hvis der er mere du gerne vil vide.

Men hun er nu heldigvis 37+5, så organerne skulle meget gerne være i orden, men kunne godt frygte start problemmer, havde i nogen af dem, grundet vægten eller var det alderen der gav dem?

Anmeld

5. november 2011

Kofoed.

mortilflere skriver:

Så kommer man forbi med mad , tager den store lidt , vasker deres tøj , hygger om dem , hjælper med indkøb osv

Hvis man for et anderledes barn , så vokser man hurtigt med opgaven omkring barnet , men alt andet er et rod...

Okay. det er lige sådan noget jeg ikke havde tænkt på, men siger sig selv. Tak

Anmeld

5. november 2011

mortilflere

Kofoed. skriver:

Okay. det er lige sådan noget jeg ikke havde tænkt på, men siger sig selv. Tak

Det var så lidt

Hvis det sker at det ik går som planlagt så har dette hjulpet mig meget ...

Rejsen til Holland

At vente et barn, er som at planlægge en drømmerejse til Italien.

Du køber en masse rejsehåndbøger og lægger eventyrlige planer.

Colloseum, Michelangelos David, gondolerne i Venedig.

Du lærer Italiensk. Alt er meget spændende...

Efter måneders spændt forventning kommer endelig dagen...

Du pakker dine kufferter og tager af sted. Flere timer senere lander maskinen.

Stewardessen kommer ind og siger: "Velkommen til Holland"

"HOLLAND?" råber du. "Hvad mener du med Holland?

Jeg har bestilt en rejse til Italien! Jeg skulle være i Italien!

Hele mit liv har jeg drømt om at komme til Italien!"

Men der er lavet om på fartplanen.

Maskinen er landet i Holland, og der må du blive...

Det er vigtigt, at de ikke har ført dig til et rædsomt sted.

Et sted fuldt af pest, sult og sygdom.

Det er bare et sted, som er anderledes.

Så må du ud og købe nye rejsehåndbøger

og du må til at lære et helt nyt sprog.

Du møder en helt ny type mennesker, du ellers ikke havde mødt.

Det er som sagt et sted, som bare er anderledes.

Tempoet er langsommere end i Italien; der er ikke så pragtfuldt.

Men når du har været der et stykke tid og har fået vejret,

ser du dig omkring og opdager efterhånden, at der er vindmøller i Holland...

Holland har tulipaner. Holland har endda Rembrandter...

Men alle du kender har travlt med at rejse til og fra Italien.

De praler af hvor vidunderligt de havde det der.

Og resten af dine dage vil du sige:

"Ja, det var der jeg skulle have været, det var det jeg havde planlagt".

Og smerten ved det vil aldrig nogensinde foretage sig...

for tabet af drømme har stor betydning.

Men...hvis du bruger dit liv til at sørge over den kendsgerning

at du aldrig kom til Italien, bliver du aldrig fri

til at værdsætte og nyde det helt specielle,

det virkeligt vidunderlige ved  ...  Holland

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.