Børnehave.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.826 visninger
56 svar
0 synes godt om
2. november 2011

Diana...

Hej i dejlige mødre. 

Vi da vidst ikke så gode til at holde gang i vores gruppe var 

Hvordan går det med jer alle sammen, det er jo ved at være til til børnehave for vores børn! Er jeres klar? 

Lucas startet i børnehave i går  hvad sker der hvor blev tiden lige af  Jeg havde planlagt den helt store indkøring på flere dage he he. Det kunne jeg så godt glemme da jeg havde været der 3 kvarter ville han ikke have mig der mere. Og da jeg så kom og hentet ham en time efter blev han tosset og jeg måtte hente Nadia først også tilbage til børnehaven og hive ham med hjem griner 

Idag 2. dag fik han så lov at få en hel dag der nede. Igen idag fik jeg at vide jeg skulle gå griner sød dreng jeg har mig, og da jeg kom for at hente ham kunne jeg pænt gå og hente Nadia først IGEN for han var ved at lave noget hemmeligt  

Jaa så nu har jeg et børnehave barn som elsker det og bare er faldet SÅ godt til. Og et DP børn som også er faldet ok til dog ikke helt så tryk som Lucas var den gang men det skal nok komme. 

Nåå må jeg så høre hvordan går det hos jer fortæl fortæl savner vores lille gruppe. Er der overhoved nogen tilbage i den he he 

KRAM til jer skønne mødre. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2011

Mira0911

Smukke Diana.... Undskyyyyyyyyld! Har heller ikke været så god til at kigge herind forbi.... 

Hvor er det fantastisk at læse om Lucas... Det betyder jo at han er faldet rigtig godt til i børnehaven... Og ret hurtig faktisk... Kanon.... 

Så du har vel tænkt på at hente Nadia først i morgen ikk? 

Her går det også godt.. Julie venter lige lidt med at komme i børnehave... Vi vil lige have snakkeriet et til køre lidt bedre i samarbejde med talepædagogen.... 

Ellers sker der ikke det vilde her... Jo Julie skal lige vænne sig til at hun er storesøster og at mor og far skal deles med en mere... 

Kraaaaaaaam

Anmeld

2. november 2011

Diana...

Mira0911 skriver:

Smukke Diana.... Undskyyyyyyyyld! Har heller ikke været så god til at kigge herind forbi.... 

Hvor er det fantastisk at læse om Lucas... Det betyder jo at han er faldet rigtig godt til i børnehaven... Og ret hurtig faktisk... Kanon.... 

Så du har vel tænkt på at hente Nadia først i morgen ikk? 

Her går det også godt.. Julie venter lige lidt med at komme i børnehave... Vi vil lige have snakkeriet et til køre lidt bedre i samarbejde med talepædagogen.... 

Ellers sker der ikke det vilde her... Jo Julie skal lige vænne sig til at hun er storesøster og at mor og far skal deles med en mere... 

Kraaaaaaaam

Griner jo i morgen har jeg tænkt mig at hente Nadia først jeg kan jo høre på det hele at Lucas IKKE vil hjem først! Han er bare faldet så godt til men han kender også ALLE de børn der er i hans gruppe det gør det jo lidt nemmere også er pædagogerne bare så søde. Og Lucas har jo alle dage været et vuggestue barn men været i DP da vi ikke har nogen vuggestuer så jeg var ikke i tvivl om at han ville falde godt til men så godt og så hurtigt overrasker mig meget 

Ok Men går det ikke meget bedre med det snakkerri? Jeg troet ikke selv man kunne vælge hvornår ens børn skulle starte? Der er flere i Lucas børnehave som faktisk ikke snakker og de får så ekstra hjælp der nede af en talepædagog. 

Ja det er noget af en omvendning at blive storesøster/bror men det skal hun nok snart vende sig til det er jo stadig meget nyt! 

Anmeld

2. november 2011

Mira0911

Diana... skriver:

Griner jo i morgen har jeg tænkt mig at hente Nadia først jeg kan jo høre på det hele at Lucas IKKE vil hjem først! Han er bare faldet så godt til men han kender også ALLE de børn der er i hans gruppe det gør det jo lidt nemmere også er pædagogerne bare så søde. Og Lucas har jo alle dage været et vuggestue barn men været i DP da vi ikke har nogen vuggestuer så jeg var ikke i tvivl om at han ville falde godt til men så godt og så hurtigt overrasker mig meget 

Ok Men går det ikke meget bedre med det snakkerri? Jeg troet ikke selv man kunne vælge hvornår ens børn skulle starte? Der er flere i Lucas børnehave som faktisk ikke snakker og de får så ekstra hjælp der nede af en talepædagog. 

Ja det er noget af en omvendning at blive storesøster/bror men det skal hun nok snart vende sig til det er jo stadig meget nyt! 

Synes det er så fedt, at han er faldet til så hurtigt og til din overraskelse også...  

Jeg er nok lidt af en hønemor.... 

Julie kan ikke sådan helt forstå når vi f.eks siger "Julie vil du hente et glas" hun står rigtig tit som et stort spørgsmål tegn... 

Hun forstår ikke helt sætninger i endnu, når vi herhjemme spørger hende om et eller andet... Heller ikk hps DP... Det skal nok komme... 

Jo hun er blevet meget bedre til at snakke... Stadig tit sidder jeg og slet ikke forstår hvad Julie siger.... 

Anmeld

2. november 2011

Diana...

Mira0911 skriver:

Synes det er så fedt, at han er faldet til så hurtigt og til din overraskelse også...  

Jeg er nok lidt af en hønemor.... 

Julie kan ikke sådan helt forstå når vi f.eks siger "Julie vil du hente et glas" hun står rigtig tit som et stort spørgsmål tegn... 

Hun forstår ikke helt sætninger i endnu, når vi herhjemme spørger hende om et eller andet... Heller ikk hps DP... Det skal nok komme... 

Jo hun er blevet meget bedre til at snakke... Stadig tit sidder jeg og slet ikke forstår hvad Julie siger.... 

Men tror du ikke det ville blive meget bedre i børnehaven? Jeg tænker bare at det fungere meget mere pædagogisk i en børnehave end DP Altså den måde man snakker med børnene på osv? Ja da selvfølgelig skal det nok komme. 

Jeg er også en høne mor hvis det ikke var fordi han havde sagt jeg skulle gå var jeg blevet der hele dagen griner. 

Altså det er heller ikke alt vi forstå af Lucas men de lære det. Jeg tror det er så godt han er kommet i børnehave på alle punkter. 

Her kan vi ikke selv vælge hvornår de kommer i børnehave 2 år og 9 måneder hedder den her. 

Anmeld

2. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg havde slet ikke set, at du havde skrevet.

Hvor er det bare dejligt, at Lucas elsker børnehaven og at der er gået så godt med, at kører ham ind. Store dreng.

Lina skal i bh den 1/3 eller 1/4 - når der nu lige er plads. Det er en intregeret institution, så det bliver ikke noget problem. De er 16 på hendes stue og ud af dem flytter 15 i bh over de næste 4-5 mdr. De to første flyttede i dag. Da vi sad og spiste snakkede vi om det og hun sagde, at hun så ville spise frokost sammen med Luka.

Lina er bare en stor, dejlig, selvstændig, snakkede pige - som bare har mod på livet.

Jeg tager mig selv i nogen gange bare, at kigge på hende og tænke, hvor er min lille pige henne.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

2. november 2011

Mira0911

Diana... skriver:

Men tror du ikke det ville blive meget bedre i børnehaven? Jeg tænker bare at det fungere meget mere pædagogisk i en børnehave end DP Altså den måde man snakker med børnene på osv? Ja da selvfølgelig skal det nok komme. 

Jeg er også en høne mor hvis det ikke var fordi han havde sagt jeg skulle gå var jeg blevet der hele dagen griner. 

Altså det er heller ikke alt vi forstå af Lucas men de lære det. Jeg tror det er så godt han er kommet i børnehave på alle punkter. 

Her kan vi ikke selv vælge hvornår de kommer i børnehave 2 år og 9 måneder hedder den her. 

Jo det vil helt være det bedste for hende... Talepædagogen vil gerne lige vente lidt, så Julie får ordentlig styr på snakkeriet.. Talepædagogen følger hende helt frem til hun skal i skole... 

Lidt hønemor har man vel lov til at være... 

Hvaaaa, jeg kunne godt tænke mig at møde dig børnene.... Nu har du jo mødt Allan og Julie lige sådan kort... hihi... 

Anmeld

2. november 2011

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Hvor er det bare dejligt, at Lucas elsker børnehaven og at der er gået så godt med, at kører ham ind. Store dreng.

Lina skal i bh den 1/3 eller 1/4 - når der nu lige er plads. Det er en intregeret institution, så det bliver ikke noget problem. De er 16 på hendes stue og ud af dem flytter 15 i bh over de næste 4-5 mdr. De to første flyttede i dag. Da vi sad og spiste snakkede vi om det og hun sagde, at hun så ville spise frokost sammen med Luka.

Lina er bare en stor, dejlig, selvstændig, snakkede pige - som bare har mod på livet.

Jeg tager mig selv i nogen gange bare, at kigge på hende og tænke, hvor er min lille pige henne.

Er den så delt op i 2 eller deler de også legeplads/rum? 

He he ja skægt med de madpakker. Lucas er med til at smøre sin madpakke selv og han er så stolt af den. Vi har sådan en bog til Lucas som vi læser hver aften med en masse billeder osv i og det handle om hvad men laver i skolen og når vi så kommer til spisefrikvateret fortæller han løst om at han spiser madpakke nede i børnehaven osv Ihh de bliver SÅ stort altså. 

Kan godt forstå du tænker sådan det gik jo pludselig også meget stærkt med hende med pludselig at være meget fremme. 

EJ EJ EJ EJ VI HAR DA GLEMT BILLEDER IHHHH Frem med billederne Qvinder 

Anmeld

2. november 2011

Diana...

Griner de kom så ind bag efter SUPER Katja  Og hvor er det nogen dejlige børn. 

Anmeld

2. november 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Diana... skriver:

Er den så delt op i 2 eller deler de også legeplads/rum? 

He he ja skægt med de madpakker. Lucas er med til at smøre sin madpakke selv og han er så stolt af den. Vi har sådan en bog til Lucas som vi læser hver aften med en masse billeder osv i og det handle om hvad men laver i skolen og når vi så kommer til spisefrikvateret fortæller han løst om at han spiser madpakke nede i børnehaven osv Ihh de bliver SÅ stort altså. 

Kan godt forstå du tænker sådan det gik jo pludselig også meget stærkt med hende med pludselig at være meget fremme. 

EJ EJ EJ EJ VI HAR DA GLEMT BILLEDER IHHHH Frem med billederne Qvinder 

De har været deres rum, men har også fælles. Dørene står åbne og de må komme i hele institutionen. Det er først når de skal spise, at de skal være henholdsvis i vs og i bh. De har også fælles legeplads.

Så de kender huset og personalet i bh - derfor overgangen bliver så nem. De kommer i en lille-gruppe i bh, hvor der er lidt mere fokus med dem.

Det er så hyggeligt med madpakke. Luka elsker også, at være med til, at smører den.

Jeg har vedhæftet to billeder i den anden besked

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.