Sprog hos baby!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Mor Christa

K&S skriver:

Anton er lige knap 15 måneder og han siger ikke mange ord.

Han siger:

baaaaar = far

ej ej = hej hej

dak dak = tak tak

Mo = mor (er først inden for den sidste måneds tid) - jeg har prøvet længe med "kan du sige mor"? og så sagde han BAAAAAAAR

Ma = mad

Og så siger han som en fisk  det er svært at forklare, men han åbner og lukker munden som fisken  

Men han snakker hele tiden, men det er totalt volapyk for os

hahahah ej hvor sødt altså!!!
Jamen så behøver jeg da ikke forvente at han burde sige noget endnu.. Så kan jeg jo trygt vente lidt mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Hehe .. Det er Victor også
Ja , hun skal starte i morgen Fik besked på , at hun SKULLE være startet , når min barsel sluttede .. Ellers ville de trække mig i kontanthjælp , fordi jeg jo ikke er 100% til rådighed så

omg seriøst?? Sindssyyyyygt!!!!
den har jeg heldigvis ikke fået!! årh så håber jeg da det går godt for jer i morgen. Er du nervøs? Det er jeg godt nok!!! :O
Skal du så også i aktivering fra d 2.? :O

Anmeld

31. oktober 2011

Clisolka

MissChrista skriver:

Heej piger.
Hvornår begyndte jeres babyer så småt at sige enkelte ord? Hvornår sagde h*n det første ord? og hvad var det?
Min søn er 10 måneder - 11 inden længe.. Han siger ikke nogle ord overhovedet, men han forstår enkelte ord. jeg ved at han forstår disse ord: (han siger dem bare ikke) Lys, kaffemaskine, musik, hunden, mormor, stooore træer, nøgleskab, bjørn, Victor, mad, skal du have noget at drikke, NEJ ..
Burde der ikke snart komme et enkelt ord ?

For ca. 1½ måned (10½ mrd) siden begyndte Isabella at sige sine første ord - aaaaaaar = far. Hun kan sige hej, hov og mama (mad) 

Det skal nok komme - lige pludselig, så kommer han med et ord 

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

omg seriøst?? Sindssyyyyygt!!!!
den har jeg heldigvis ikke fået!! årh så håber jeg da det går godt for jer i morgen. Er du nervøs? Det er jeg godt nok!!! :O
Skal du så også i aktivering fra d 2.? :O

Har det vildt dårligt Har taget mig selv i at være ved at tude flere gange i dag .. Kan slet ikke overskue det
Nej , skal til møde den 17. .. Og satser på at de ikke sender mig ud i noget , for jeg er kommet ind på vuc ;D

Anmeld

31. oktober 2011

Lou87

Min pige er knapt 15 mdr og synes også det meste er kommet heromkring hun blev 1 år.. Så tror da nok din søn snart kommer på banen - der er ikk andet for end og blive ved med og øve som ved alt andet

Her er det: Baaar (far) Hej (som det er hehe) Mam (mad og drikke) Ej Ej (hej hej/farvel) Daak (tak) Dak ma (tak for mad) Orvv (hov) og kan grine ondt på kommando, altså sådan Ha Haaa ligesom man skriver det.

Og ellers laver hun så meget andet fis.. hun forstår jo generalt meget.. det bare li det med og gide og høre efter
For hun kan godt forstå nej, hun åbner og lukker ting, og smider feks vasketøj i maskinen eller i skraldespanden, tører sig om munden med papir, laver high five, kan skåle med sin kop, kan tage armene over hovedet når man spørg hvor stor hun er, klapper, danser, og lign ting.. har sikker glemt nogen - de ka jo så meget.. Ihh tiden går stærkt

Anmeld

31. oktober 2011

Zeus

MissChrista skriver:

Heej piger.
Hvornår begyndte jeres babyer så småt at sige enkelte ord? Hvornår sagde h*n det første ord? og hvad var det?
Min søn er 10 måneder - 11 inden længe.. Han siger ikke nogle ord overhovedet, men han forstår enkelte ord. jeg ved at han forstår disse ord: (han siger dem bare ikke) Lys, kaffemaskine, musik, hunden, mormor, stooore træer, nøgleskab, bjørn, Victor, mad, skal du have noget at drikke, NEJ ..
Burde der ikke snart komme et enkelt ord ?

Cajsa  siger "Hej" og "Ajaj - (når man aer noget)", og lige igår begyndt at sige "nej" og "ja".. Dog tror hun, at ja er nej, så når jeg spørger om hun vil have mere, så ryster hun på hovedet og siger "jaaaa!"

Men hun begyndte at sige "hej" da vi flyttede i sept. så der var hun lige blevet 10 mdr

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Har det vildt dårligt Har taget mig selv i at være ved at tude flere gange i dag .. Kan slet ikke overskue det
Nej , skal til møde den 17. .. Og satser på at de ikke sender mig ud i noget , for jeg er kommet ind på vuc ;D

Eeej puha! FRYGTER virkelig den dag jeg skal afleverer ham for første gang
Årh stort tillykke! Det var da fantastisk. Hvornår skal du starte så?
Jeg har ikke nogen dag jeg skal møde ind til samtale endnu, da jeg åbenbart først skal ringe til dem d 2, når min barsel slutter..

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

Zeus skriver:

Cajsa  siger "Hej" og "Ajaj - (når man aer noget)", og lige igår begyndt at sige "nej" og "ja".. Dog tror hun, at ja er nej, så når jeg spørger om hun vil have mere, så ryster hun på hovedet og siger "jaaaa!"

Men hun begyndte at sige "hej" da vi flyttede i sept. så der var hun lige blevet 10 mdr

eeej, det var flot :O Sikke en dygtig pige du har

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

Eeej puha! FRYGTER virkelig den dag jeg skal afleverer ham for første gang
Årh stort tillykke! Det var da fantastisk. Hvornår skal du starte så?
Jeg har ikke nogen dag jeg skal møde ind til samtale endnu, da jeg åbenbart først skal ringe til dem d 2, når min barsel slutter..

Ja .. Prøver også at tage mig sammen .. Hun bliver MEGET påvirket hvis jeg er trist
I morgen skal både mig og hendes far derhen .. Tror vi er der en times tid eller sådan .. Og så tager vi hende med hjem igen ! Jeg skal først starte den 3. januar .. Så har jo heldigvis laaang tid til at køre hende ind :b
Det er underligt at det er så forskelligt hvordan de gør det her i landet :b

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

Lou87 skriver:

Min pige er knapt 15 mdr og synes også det meste er kommet heromkring hun blev 1 år.. Så tror da nok din søn snart kommer på banen - der er ikk andet for end og blive ved med og øve som ved alt andet

Her er det: Baaar (far) Hej (som det er hehe) Mam (mad og drikke) Ej Ej (hej hej/farvel) Daak (tak) Dak ma (tak for mad) Orvv (hov) og kan grine ondt på kommando, altså sådan Ha Haaa ligesom man skriver det.

Og ellers laver hun så meget andet fis.. hun forstår jo generalt meget.. det bare li det med og gide og høre efter
For hun kan godt forstå nej, hun åbner og lukker ting, og smider feks vasketøj i maskinen eller i skraldespanden, tører sig om munden med papir, laver high five, kan skåle med sin kop, kan tage armene over hovedet når man spørg hvor stor hun er, klapper, danser, og lign ting.. har sikker glemt nogen - de ka jo så meget.. Ihh tiden går stærkt

ej hvor er hun dygtig altså!!! Hvis min søn kan alt det der som 1½ årig så sker der SATME meget det næste ½ år wow, kan slet ikke følge med længere!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.