Sprog hos baby!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.394 visninger
46 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Mor Christa

Heej piger.
Hvornår begyndte jeres babyer så småt at sige enkelte ord? Hvornår sagde h*n det første ord? og hvad var det?
Min søn er 10 måneder - 11 inden længe.. Han siger ikke nogle ord overhovedet, men han forstår enkelte ord. jeg ved at han forstår disse ord: (han siger dem bare ikke) Lys, kaffemaskine, musik, hunden, mormor, stooore træer, nøgleskab, bjørn, Victor, mad, skal du have noget at drikke, NEJ ..
Burde der ikke snart komme et enkelt ord ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

henh01

Det er jo meget individuelt hvornår børn begynder at tale. Noam er 11 mdr og soger mor, far, clara, a'det, mad og sådan. Men det er mest os der forstår ham Altså mor er mo, far er da, clara er baaaha osv.

Min niece talte først da hun var 16 mdr men hun siger sætninger osv nu og er kun 2 år

Anmeld

31. oktober 2011

jinx

MissChrista skriver:

Heej piger.
Hvornår begyndte jeres babyer så småt at sige enkelte ord? Hvornår sagde h*n det første ord? og hvad var det?
Min søn er 10 måneder - 11 inden længe.. Han siger ikke nogle ord overhovedet, men han forstår enkelte ord. jeg ved at han forstår disse ord: (han siger dem bare ikke) Lys, kaffemaskine, musik, hunden, mormor, stooore træer, nøgleskab, bjørn, Victor, mad, skal du have noget at drikke, NEJ ..

jeg tror det er meget forskeligt. min søn på 17 måneder kan kun sige nej, hej, av, hov og ja. men da ordne kom sagde han dem også så alle kunne forstå ham. så det skal nok komme  

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

henh01 skriver:

Det er jo meget individuelt hvornår børn begynder at tale. Noam er 11 mdr og soger mor, far, clara, a'det, mad og sådan. Men det er mest os der forstår ham Altså mor er mo, far er da, clara er baaaha osv.

Min niece talte først da hun var 16 mdr men hun siger sætninger osv nu og er kun 2 år

Ja, selvfølgelig er det meget individiuelt hvornår de forskellige børn kan forskellige ting det er jeg slet ikke i tvivl om, men undrede mig bare over hvornår jeres små poder begyndte at sige enkelte ord..
det kan jo godt være, at min måske "siger enkelte ord", men at jeg måske ikke har opfattet hvad det betyder, ligesom din med "mo" "da" osv.. Tænker bare, at han måske inden længe siger sit første ord :-)

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

jinx skriver:

jeg tror det er meget forskeligt. min søn på 17 måneder kan kun sige nej, hej, av, hov og ja. men da ordne kom sagde han dem også så alle kunne forstå ham. så det skal nok komme  

det var rart at høre, at der got kan gå lidt tid endnu Synes nemlig ikke at han viser tegn på, at han prøver at sige noget endnu .. Hvad var din søns første ord ? og hvornår sagde han det?

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

Altså Caroline siger ting som har betydning .. Men ikke ORD :b Nøn (lidt som den lyd en bil siger) .. Er nej .. Hvis hun ikke vil have mere mad , ikke vil sove osv. , så siger hun den lyd
Så siger hun ma når hun skal have mad :b "ma ma ma ma ma"

Anmeld

31. oktober 2011

Mor Christa

Maja_4000 skriver:

Altså Caroline siger ting som har betydning .. Men ikke ORD :b Nøn (lidt som den lyd en bil siger) .. Er nej .. Hvis hun ikke vil have mere mad , ikke vil sove osv. , så siger hun den lyd
Så siger hun ma når hun skal have mad :b "ma ma ma ma ma"

Ih hun er så dygtig hende Caroline !!!
Måske victor også sioger lyde som har betydning.. Jeg ved det faktisk ikke.. Han siger hvert fald MUM MUM MUM MUM´når han spiser eller når han er sulten.. Men ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget.. Bum bum!!!
Har I forresten fået plads til hende?? Vores barsler er jo slut i overmorgen Her skal Victor starte d 7

Anmeld

31. oktober 2011

K&S

MissChrista skriver:

Heej piger.

Anton er lige knap 15 måneder og han siger ikke mange ord.

Han siger:

baaaaar = far

ej ej = hej hej

dak dak = tak tak

Mo = mor (er først inden for den sidste måneds tid) - jeg har prøvet længe med "kan du sige mor"? og så sagde han BAAAAAAAR

Ma = mad

Og så siger han som en fisk  det er svært at forklare, men han åbner og lukker munden som fisken  

Men han snakker hele tiden, men det er totalt volapyk for os

Anmeld

31. oktober 2011

DK

Richard er 9 mdr og siger flere ord. De er: Far, nej, ja, hej, mor.

Han bruger kun Far i rigtig sammenhæng hver gang. Altså når han får øje på Mikkel, eller når han kalder på ham inde i sengen, eller man kan se at han kommer i tanke om ham og så siger spørgende "far?".

Han bruger nogen gange nej korrekt. F.eks. hvis han skal vaskes om munden eller hiver i ledninger som han godt ved han ikke må. Så siger han nej, nej, nej, nej, nej. Men nogen gange så svarer han også bare nej på alle vores spørgsmål (til vores store moro "er du rigtig klog Richard?")

Ja, hej og mor. De kommer ikke nær så tit som Far og nej. Måske et par gange om ugen. Han bruger dem ikke konsekvent og de kommer vist mest som "uheld". Derfor ved jeg ikke om man kan sige at de tæller med som ord, når han måske ikke helt kan få dem brugt i korrekt sammenhæng?

Derudover pludrer han jo uafbrudt men det bliver ikke til rigtige ord selv om han helt sikkert fortæller en masse

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

MissChrista skriver:

Ih hun er så dygtig hende Caroline !!!
Måske victor også sioger lyde som har betydning.. Jeg ved det faktisk ikke.. Han siger hvert fald MUM MUM MUM MUM´når han spiser eller når han er sulten.. Men ellers kan jeg ikke lige komme i tanke om noget.. Bum bum!!!
Har I forresten fået plads til hende?? Vores barsler er jo slut i overmorgen Her skal Victor starte d 7

Hehe .. Det er Victor også
Ja , hun skal starte i morgen Fik besked på , at hun SKULLE være startet , når min barsel sluttede .. Ellers ville de trække mig i kontanthjælp , fordi jeg jo ikke er 100% til rådighed så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.