Hvilken smertelindring fik du under fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Lucipher

Fik lattergas og meget af det. Jeg har været vildt underholdende og fortalt vilde historier imens. Kan ikke selv huske noget af det, men var rimelig udvilet da han endelig kom ud.

Fik også ve drop, men det virkede ikke, der var noget galt med maskinen.

Hilsen Julie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Tona

JeNoVa skriver:

Som spørgsmålet lyder, hvilken smertelindring fik du under fødslen?

Andet...jeg fik epiduralblokade

Anmeld

29. oktober 2011

Hasselnødden

Jeg havde skrevet en liste - hvor det jeg allerhelst ville slippe for, hvis omstændighederne var til det, stod til allersidst såsom morfinindsprøjtning, akupunktur og epidural - og så havde jeg ikke lige sat mig ind i de resterende. Jeg ved bare at jeg ville for ALT i verden ikke have noget med nogen nåle at gøre, hvis jeg kunne slippe afsted med det..

Natten til tirsdag kom jeg på fg første gang - og fik med lidt grundig overvejelse sagt ja tak til - morfin i ballen...  jeg sov helt fantastisk til tirsdag formiddag hvor vi tog ud i sommerhuset igen  så fortrød ikke spor. (Underlivsbetændelse/urinvejsbetændelse som udgjorde det for at være veer fra mandag middag til tirsdag middag)

Natten til onsdag kom vi ind på fg igen - og blev denne gang indlagt på fødestuen - jeg startede ud med  akupunktur, da jeg ikke var åben nok til at komme i badekar... hverken med brus eller vand.. nuvel... de kom meget meget hurtigt ud igen, de blev sat i lænden og det var da det væmmeligste.. men forsøgte gjorde jeg ... så kom jeg i badekar - først med brus og derefter i vand - jeg sov lidt mellem veerne i min fine badering... havde overvejet at føde i vand, men blev trukket op og lagt hen på fødebriksen hvor vores søn så skulle komme til verden... nu havde både drilleveerne og de rigtige veer pint og plaget mig i over 24timer - snart 3 døgn, så med MEGEN overtalelse og megen trøst fik jeg epiduralblokade også - ja why not go all the way...  3 ud af 3 muligheder jeg slet ikke ville kendes ved inden fødslen...  Epi'en var gennemført fantastisk og vores søn kom til verden onsdag middag 12.32.

Ja, man har et standpunkt til man tager et andet  man kender ikke morgendagen  og vedrop ovenikøbet, det er rigtigt... det fik jeg også... den røg ud af min åre, under presseveerne idet jeg skulle holde fast i mine ben og presse.... amen et cirkus...  blod løb ned af min hånd, ned på sengen og ned på gulvet og selvom jeg egentligt tænkte klart.. og ikke har noget imod blod, så vendte jeg lige kort fokus fra fødslen til at ligge råbende og spørge om jeg skulle dø.....  velvidende om at det var SÅ plat, men af en eller anden grund skulle jeg bare sige det jeg tænkte lige der... amen vorherre til hest  

Anmeld

29. oktober 2011

norenberg

Fik først akkupunktur som ikke virkede det mindste....så en Epidural som var fantastisk alle smerter forsvandt som dug fra himmelen...vi kunne hygge...grine...osv mens veerne stod på og så var jeg super frisk og havde overskud til presse fasen skulle begynde...

Anmeld

29. oktober 2011

MelikkazMoar

jeg fik epudural blokade og lattergas (massere af lattergas )

orh ja og så fik jeg jo også vedrop

Anmeld

29. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang fik jeg lattergas og en epidural.

2. gang gik jeg lattergas, smertelindring i vand/badekar og endte med en epidural

Anmeld

29. oktober 2011

MaleneJensen

Jeg fik kun ilt ellers ingen ting Men det hjalp også fantastisk, jeg sov igennem veerne

Anmeld

29. oktober 2011

Simon's moar <3

JeNoVa skriver:

Ingen
Ville ha været i vand, men det nåede jeg ikke  

Anmeld

29. oktober 2011

chael

JeNoVa skriver:

Under min 1. Fødsel fik jeg pudendus, da jeg fik anlagt et klip.

Under 2. Og 3. Fødsel fil jeg absolut intet. Det kunne jeg ikke nå.

Kom forresten i fødekar under første fødsel også. Men det lindrede ikke ligefrem, men speedede processen op

*Camilla

Anmeld

29. oktober 2011

akskovmose

JeNoVa skriver:

1. gang: ingen smertelindring, selv om jeg forespurgte det et par gange, pressefasen varede 3 timer

2. gang: Ingen smertelindring  - turbofødsel.

3. gang: ingen smertelindring, ud over et spil kort og kryds og tværs til tidsfordriv.

4. gang: epidural - UDEN EFFEKT.. Møg..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.