Andersine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

Stjernestoev

Lise skriver:

Ja, det er muligt at jeg har det..

Jeg har aldrig hørt om nogen rigtige mennesker der hed Andersine. Så derfor er Andersine for mig den and. Og jeg tror sgu ikke jeg er den eneste der synes det...

Jeg tror skam også de fleste har det som dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Thalia

Jeg synes Andersine er et super sødt navn, og for mig bliver det næsten kun endnu sødere af at det er brugt i Anders And og Co. Lidt ligesom jeg heller ikke har noget problem med navne som Nora, Cornelius og Kalle.

Nu har det ikke lige været på listen af navne hjemme ved os, men det skyldes at vi pga min baggrund (jeg er halvt englænder), vælger navne der kan bruges internationalt.

Anmeld

28. oktober 2011

Simon's moar <3

Lise skriver:

Ja, det er muligt at jeg har det..

Jeg har aldrig hørt om nogen rigtige mennesker der hed Andersine. Så derfor er Andersine for mig den and. Og jeg tror sgu ikke jeg er den eneste der synes det...

Synes også det er et underligt navn ! 
Fandt lige det her på www.baby-navne.dk
Ved godt det er lidt gammelt, men tvivler på, at der er mange der har fået det navn siden da.. 

Andersine : Ifølge Danmarks statistik var der 6 personer med navnet Andersine i Danmark pr 1. januar 2008.

Anmeld

28. oktober 2011

Simon's moar <3

haha, det her lå så på en anden side

Andersine er et pigenavn.
Andersine er kærester med Anders And

Andersine i tal*: Hvor mange hedder Andersine? Der er 4 piger/kvinder der hedder Andersine til fornavn i Danmark (Januar 2011 - mellemnavne ikke medtaget). Det var præcis samme tal som i 2010.

Kilde: Danmarks Statistik*

Anmeld

28. oktober 2011

Stjernestoev

"Jeg hedder Andrea, fordi det var et navn de ku' lide, Den dag jeg blev født syntes de navnet det var sødt. Jeg ku' drømme om den dag, alle mennesker de sagde, at det bedste navn i verden det var Andrea. "

Anmeld

28. oktober 2011

1012lmp

Lise skriver:

Jeg ved ikke hvad du mener med Silas og Jason? Jeg tænker ikke på nogen specielt...

Jeg kan så se at en fra Terkel i Knibe hed Silas - det kan jeg ikke huske.

Jeg synes ikke du kan sammenligne Terkel i Knibe med Anders And, synes der er en væsentlig forskel.

Du skrev bare en tegneserie figur og det er de jo også... så kan ikke heeeelt se forskellen og desuden eksisterede navnet Anersine jo før tegnefilmen

Til TS: Nej jeg kunne ikke finde på det men det er nu mere fordi jeg ikke bryder mig om navnet... Men navnet har jo eksisteret længe og det kunne jo være barnet var opkaldt efter et familie medlem

Anmeld

28. oktober 2011

Zafir

Stjernestoev skriver:

Hvad med Frigg?

Altså Frigg?

Mmm... Det er jeg ikke umiddelbart drille agtigt.

Troede heller ikek der var noget med Idun... Men hun blev også i børnehaven kaldt IduM AF en drille en i børnehaven...
mmm

Man kan aldrig nogensinde gardere sig ...

Anmeld

28. oktober 2011

Stjernestoev

Zafir skriver:

Altså Frigg?

Mmm... Det er jeg ikke umiddelbart drille agtigt.

Troede heller ikek der var noget med Idun... Men hun blev også i børnehaven kaldt IduM AF en drille en i børnehaven...
mmm

Man kan aldrig nogensinde gardere sig ...

Tækte bare at det måske var ligesom andersine, hvor nogen har læst en valhal bog af en art

Ikke fordi jeg synes Frigg er grimt. Jeg har jo en svaghed for anderledes navne :-)

Børn kan få sjov ud af alle navne, selv et normalt navn som sisse: fisse, tisse

Anmeld

28. oktober 2011

Ciss

Der er vel få tegneserier i Danmark som har været så dominerende på markedet i flere generationer. Vores forældrer er også vokset op med Anders And og Andersine.

Måske er det derfor navnet ikke længere er noget særlig i brug?

Det er egentlig et rigtig pænt navn - men jeg havde nok ikke valgt det alligevel, siden  selv de i ældre i familien helt sikkert ville komme med Andeby-kommentarer. Siden meget få har heddet det længe, så er det jo mange menneskers eneste tanke omkring navnet.

Noget helt andet er, at jeg aldrig selv ville overveje at bruge navnet, fordi det for mig lyder meget som et omkonstrueret drengenavn. På samme måde som Edvarda, Christoffine, Ludvikka, Bernhardine osv. En del navne i denne kategori kan være rigtig pæne (jeg er f eks ret vild med Petrine), men mange gange synes jeg, det kan blive lidt tunge og kluntede navn - og hvis det er meget sjældent vil folk ofte huske det ved at tænke at "nåja, det er Edvard med en a i enden" eller lignende.

Anmeld

28. oktober 2011

mamiolvi

Lykke86 skriver:

Altså ingen navne kan efterhånden komme bag på mig, men gjorde det alligevel da jeg hørte i Go' morgen Danmark, at en pige hed Andersine.. Mine børn har ik det mest almindelige navne, men det der navn, ville jeg ik bruge.. Ville i "turde"?

Jeg har via mit arbejde passet en sød dame som i dag kunne være 110 år hvis hun ikke var død hun hed andersine... Så måske pigen kunne være opkaldt efter en ... selv ville jeg ikke bruge navnet ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.